Waarschuwing voor verkoper gemcreations op ebay!!!

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » vr 29 aug 2003 19:40

Inderdaad gewoon niet laten intimideren en bij ebay melden. Wat een onzin zeg, willen ze nog minstens ? 300,- hebben ook...
Je hebt mensen en je hebt fietsbellen :?

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 29 aug 2003 20:40

Hoi Maartje,

Heb even gezocht op Ebay en denk dat dit dus niet mag!

Aanbiedingstechnieken waarmee de kostenstructuur van eBay wordt omzeild
Gebruikers mogen geen systemen of technieken gebruiken om eBay-kosten te omzeilen. Enkele voorbeelden:

*Aanbiedingen met lage prijzen maar onredelijk hoge verzend- en afhandelingskosten.

Te vinden onder:
http://pages.ebay.nl/help/index_popup.h ... nting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als je verder zoekt over welke overtredingen je bij Ebay kan melden staat er dit:

Dit zijn enkele voorbeelden van wat niet door eBay wordt onderzocht:

De verkoper berekent te hoge verzendkosten. De verkoper wil dat ik vooruit betaal of mijn feedback laat zien voordat mijn bod wordt geaccepteerd.

Je wordt dus duidelijk bedreigd, niet fysiek maar met een rechtzaak, wel lijkt de email-discussie weghalen inderdaad een slim plan!
Dit staat hierover op Ebay:

*Gebruikers bedreigen - Met fysiek geweld dreigen via e-mail. Onthoud dat eBay alleen kan optreden als er per e-mail is gedreigd met fysiek geweld. Alle andere vormen van intimidatie dienen te worden gemeld bij de bevoegde autoriteiten. Als je bedreigingen per e-mail ontvangt, meld dit dan ook aan je Internet-provider.

*Contactinformatie van een andere gebruiker waar dan ook online publiceren (Vergeet niet een kopie van het e-mailbericht inclusief de onderwerpregel bij te voegen.)

Succes met deze vervelende zaak! Heb ook wel eens naar objecten van ze gekeken maar schrok van de verzendkosten en besloot niet te bieden....

Groetjes, Annemieke
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 29 aug 2003 20:59

Hoi Maartje,

Meid, ik heb met verbazing die hele e-mail conversatie zitten lezen!!! Zijn die mensen niet helemaal helder in hun hoofd ofzo?
Ik begrijp absoluut niet waarom ze een rechtszaak willen beginnen, waarover dan? Over een vraag die je, naar mijn mening, op een hele redelijke manier gesteld hebt!
Wat achterlijk zeg! En er grijpt ook niemand van E-bay in of weten die hier niets van?
Dit zou ik zeker niet over mijn kant laten gaan. Hebben zij die hele conversatie nu op internet gezet, mag dat wel qua privacy want je volledige naam staat erin?
Raar hoor, veel succes ermee en laat je niet op je kop zitten hoor!

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 29 aug 2003 22:00

Hoi Maartje,

Na veel zoekwerk is dit het enige adres e.d. wat ik kon vinden:

DIEREN OMBUDSWERK
Kruisstraat 2
9531 JE Borger
Tel: 0599-236669

Succes en groetjes, Miekel
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 29 aug 2003 22:29

????????????? ik snap hier nix van...zal toch niet echt waar zijn?? je mailtjes zijn hartstikke netjes!!! hoezo rechtszaak, wat heb je fout gedaan dan? wat een onzin...zo vaag dat ik het haast niet kan geloven....

denk haast dat ze jou als een zeikerd zien en op zo 'n manier hopen dat je stopt met zeiken. alleen je zeikt helemaal niet, je doet het hartstikke netjes. :S hoe zit het qua geld, krijg je nog dingen? zou haast zeggen 'negeer ze maar, verspilling van je energie'. wat een stelletje gekken....tja wat moet je doen. goede tip van miekel, anders mail je het door naar ebay en kijk jij wat ze daarna doen....echt vaag....

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 29 aug 2003 22:32

NEGATIEF Feedback geven :) dat zal ze leren!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 29 aug 2003 22:33

je bedoelt weer mail terugsturen? dan blijf je aan de gang denk ik...mijn moeder zegt altijd 'dat is verspilling van je energie' en ik geef haar wel gelijk. ;) ik zou zeggen: meld het bij ebay en laat het verder maar zo, anders blijf je heen-en-weer mailen. weet alleen niet of ze alles al binnen heeft enzo, of dat nog afgehandeld moet worden. wat een pech zeg.

Pandora
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Pandora » za 30 aug 2003 07:31

Hoi lieve iedereen,

bedankt voor de steun!
Ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben met dat e-mail onder briefgeheim zou kunnen vallen, heb ik stom genoeg helemaal niet aangedacht!
Zou bankrekeningnummer ook onder contactgegevens vallen?
Er staan geen adressen of telefoonnummers in.

Nou ja, ik overleg even met m'n vriend wat we gaan doen.....

*grinnik* die kwam dus net uit bed gekropen en had een briljant idee!
Briefgeheim betekent dat je niet met je takken aan andermans post mag zitten, maar je mag natuurlijk wel gewoon doen en laten met je eigen post wat je wilt, en het enige dat hier gepubliceerd is, zijn mijn eigen e-mails uit mijn eigen inbox!
We gaan wel hun rekeningnummer er ff uitmikken, en dan lijkt ons verder alles in orde.

Ik heb E-bay hier uiteraard van op de hoogte gesteld, maar het kan nog wel even duren voor ik daar antwoord op heb, maar ze beloven dit soort dingen zorgvuldig uit te zoeken.

Bedankt iedereen!!!!

Pandora
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Pandora » za 30 aug 2003 07:36

Oh ja, dat vergat ik nog te zeggen: ik heb alle spulletjes wel gehad.
Daarom heb ik ze neutrale ipv negatieve feedback gegeven (en dus maar op 1 van de 3 artikelen, de andere twee wel positief!!).

Pandora
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Pandora » za 30 aug 2003 07:37

En oh ja, we mikken ook hun emailadres eruit, dat valt natuurlijk wel onder contact gegevens....

sweety
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door sweety » za 30 aug 2003 13:11

Ik zou me er niets van aantrekken, ze kunnen je volgens mij niks maken. Stelletje losers zijn het ja!

wend
Bead Starter

Bericht door wend » zo 31 aug 2003 15:00

Wat een flauwekul van die lui op ebay!!! Echt een IQ van een pinda als ze denken dat er ook maar ??n jurist in Nederland zo'n soort idiote aanklacht in behandeling zou nemen! Ik hoop dat ebay deze pinda's hard aanpakt! :no2:

Ik voel de frustratie met je mee Maartje! Ik koop daar zeker nooit iets...
:x

Diva

Bericht door Diva » di 02 sep 2003 15:19

Pure bluf, pure intimidatie en pure flauwekul. Zijn ze gek geworden zeg. Nou dames, we weten in ieder geval dat we beter onze lokale dierenopvang kunnen supporten dan nog 1 kraal bij die mafkezen aan te schaffen. Wellicht zouden we ze allemaal een mailtje moeten sturen om ze te vertellen dat dit soort gedrag ze een hoop goodwill en een hoop geld kost! Ik ben geen ebay-koper maar als ik het al was kocht ik zeker niets bij hen!

Diva

Gast

Bericht door Gast » di 02 sep 2003 17:36

Hoi Diva,

lief aangeboden, maar ga ze alsjeblieft niet mailen! Ik heb sinds die mail niets meer van ze vernomen en heb dus geen flauw idee waar ze nu mee bezig zijn. Ik ga er, net als jullie, ook van uit dat dit allemaal flauwekul is en dat ik nooit meer iets van ze hoor, maar je weet nooit.
Als jullie ze zouden gaan mailen, komen ze erachter dat ik, per abuis, hun contactgegevens verspreid heb, en dan zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.
Maar ik ben blij dat jullie nu allemaal goed gewaarschuwd zijn, want bluf of niet, schofterigheid of niet, ze zijn heeeeel goed in staat om iemand heel zenuwachtig te maken....

Ik heb trouwens twee reacties van ebay gehad, (de tweede nadat ik had gezegd dat ik aan de eerste helemaal niets had) maar aan de tweede had ik wederom h?lem??l niets. In de eerste gaven ze aan waar je op moet letten bij het verkopen op Ebay (zo'n beetje wat Miekel al voor me opgezocht had) en dat ze geen financi?le adviezen konden geven.....(hoezo financieel advies, had ik daarom gevraagd dan??)
En in de tweede gaven ze aan op hun site alleen veilingmogelijkheden te bieden en verder geen enkele controle te hebben over objecten, kopers en verkopers.
Nee, d??r heb ik wat aan!
Dat moest dus het antwoord voorstellen op: mijn probleem is dat ik op dit moment bedreigd word met een rechtszaak omdat ik ebayregels overtreden zou hebben. Ten eerste heb ik naar mijn mening helemaal geen regels overtreden en ten tweede is een rechtszaak natuurlijk helemaal buiten proportie. Ik wil weten of jullie het hiermee eens zijn, en zo ja, of jullie verkoper Gemcreations dan aan gaan pakken.

Het lijkt wel of ze het niet eens gelezen hebben en me gewoon een standaard mail gestuurd hebben!
Ik heb het echt helemaal gehad met Ebay.....

Iedereen heel erg bedankt voor de steun!!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 02 sep 2003 18:24

Anonymous schreef: Ik wil weten of jullie het hiermee eens zijn, en zo ja, of jullie verkoper Gemcreations dan aan gaan pakken.

Het lijkt wel of ze het niet eens gelezen hebben en me gewoon een standaard mail gestuurd hebben!
Ik heb het echt helemaal gehad met Ebay.....

Iedereen heel erg bedankt voor de steun!!!
volgens mij probeerde gemcreations je gewoon bang te maken en tis jammer dat ebay zulke vage antwoorden geeft. weet niet wat je naar hun heb gemaild, maar ik zou een duidelijk mailtje op proberen te stellen waarin je duidelijk wil maken dat zij je bedreigen om iets onzinnigs. je kan eventueel de belangrijkste dingen vetgedrukt mailen. en anders zo maar laten...verspilling van je energie. ;) kan me niet voorstellen dat je nog wat van ze zal horen.

Gesloten