Hoi Maartje,
Heb even gezocht op Ebay en denk dat dit dus niet mag!
Aanbiedingstechnieken waarmee de kostenstructuur van eBay wordt omzeild
Gebruikers mogen geen systemen of technieken gebruiken om eBay-kosten te omzeilen. Enkele voorbeelden:
*Aanbiedingen met lage prijzen maar onredelijk hoge verzend- en afhandelingskosten.
Te vinden onder:
http://pages.ebay.nl/help/index_popup.h ... nting.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je verder zoekt over welke overtredingen je bij Ebay kan melden staat er dit:
Dit zijn enkele voorbeelden van wat niet door eBay wordt onderzocht:
De verkoper berekent te hoge verzendkosten. De verkoper wil dat ik vooruit betaal of mijn feedback laat zien voordat mijn bod wordt geaccepteerd.
Je wordt dus duidelijk bedreigd, niet fysiek maar met een rechtzaak, wel lijkt de email-discussie weghalen inderdaad een slim plan!
Dit staat hierover op Ebay:
*Gebruikers bedreigen - Met fysiek geweld dreigen via e-mail. Onthoud dat eBay alleen kan optreden als er per e-mail is gedreigd met fysiek geweld. Alle andere vormen van intimidatie dienen te worden gemeld bij de bevoegde autoriteiten. Als je bedreigingen per e-mail ontvangt, meld dit dan ook aan je Internet-provider.
*Contactinformatie van een andere gebruiker waar dan ook online publiceren (Vergeet niet een kopie van het e-mailbericht inclusief de onderwerpregel bij te voegen.)
Succes met deze vervelende zaak! Heb ook wel eens naar objecten van ze gekeken maar schrok van de verzendkosten en besloot niet te bieden....
Groetjes, Annemieke