berlijn kralenwinkels??

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
yvon
Bead Lover
Contacteer:
berlijn kralenwinkels??

Bericht door yvon » wo 17 nov 2004 14:08

:lol: :lol: :lol: Dit weekend ga ik naar berlijn,en natuurlijk wil ik dan ook kralen gaan kopen.
Maar wie kan mij vertellen of daar wel kralenwinkels zitten.
:wink: :wink: :wink: yvonne

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 17 nov 2004 14:37

Kijk even op de adressenpagina van kralen.com, daar staan er volgens mij een paar.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 17 nov 2004 14:45

geen idee of het wat is maar dit vond ik op gelbeseiten.de, laat je ons weten of je geslaagt bent?

dbeads
Gesch?ft und Atelier
Gleditschstr. 47
10781 Berlin-Sch?neberg
Telefoon: 030/21912369
Internet: http://www.dbeads.com" onclick="window.open(this.href);return false;

K?hn?hl
Schlo?str. 32
12163 Berlin
Telefon: (030) 7908440
E-Mail: juwelier@kuehnoehl.de

Perlenatelier Paulus
Pariser Str. 44
10707 Berlin
Telefon: (030) 8815689
Internet: http://www.perlenatelier.com" onclick="window.open(this.href);return false;

R?ther, Wilhelm GmbH
Goltzstr. 37
10781 Berlin
Telefon: (030) 23636854

Perlenparadies (Inh.Kroboth Patricia )
Glasgower Str. 33
13349 Berlin
Telefon: (030) 4511246

Sorg Eveline u. Herbert
Grabenstr. 24
12209 Berlin
Telefon: (030) 7723992
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 17 nov 2004 19:22

Jeetje, wat een winkels :shock: . Heb je zo nog wel tijd om andere dingen te doen in Berlijn???

Groetjes Baukje

yvon
Bead Lover
Contacteer:

winkels berlijn

Bericht door yvon » wo 17 nov 2004 20:16

:D :lol: :banaan: ja,ja, dat word een heel druk progamma.
Ben benieuwd of ik de winkels kan vinden,gelukkig hebben wij een navigatie systeem in de auto dus dat moet wel lukken dacht ik zo.. :wink: :wink:

jullie horen nog van me............. yvonne :wink: :wink:

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » wo 17 nov 2004 23:27

Het ligt er aan in welk gedeelte je moet zijn, maar je kunt natuurlijk niet overal zomaar met je auto komen in zo'n grote stad :wink: Tip: op het toeristen info centrum kun je een "berlin welcome card" kopen, daarmee heb je gratis openbaar vervoer en je krijgt korting op diverse attracties. Op http://www.btm.de en dan aan de rechterkant ergens vind je meer info. Bovendien is het openbaar vervoer daar heel goed geregeld, en alles is makkelijk bereikbaar! In het boekje dat je erbij krijgt staan ook veel tips voor bezienswaardigheden.

Ikzelf vond de volgende dingen heel erg de moeite waard:

Checkpoint Charlie, een grenspost waar je van oost- naar westberlijn ging.

Mauermuseum Haus am Checkpoint Charlie, over de muur, de ontsnappingspogingen enz. Heel veel foto's die vergezeld zijn met lange verhalen, dus niet voor iedereen interessant :wink:

East Side Gallery, een stuk muur van 1316 meter, beschilderd door kunstenaars. Ik vond het een indrukwekkende ervaring om langs dit hele stuk te lopen!

Zoologischer Garten oftwel Berliner Zoo, oudste dierentuin van Duitsland. Wie houdt er nu niet van dierentuinen :wink: Ook een heel mooi aquarium trouwens.

Berliner Gruselkabinet, heeeel apart! Het is een soort van museum en attractie in 1, op de bovenste verdieping jagen ze je letterlijk de stuipen op het lijf :shock: Op de beneden verdiepingen hebben ze een tentoonstelling over het leven in de bunker (hier hebben mensen maandenlang gezeten ivm de bommen)

Brandenburger Tor, moet je natuurlijk gezien hebben in Berlijn :wink:

Ook de Berliner Dom moet je niet overslaan, je kunt namelijk omhoog naar de koepel (wel veel trappen :?) en eenmaal boven kun je buitenom een rondje om de koepel lopen met echt een schitterend uitzicht!

Het gebied bij het station "Zoologischer Garten" (in de volksmond Bahnhof Zoo) is erg interessant, als je uitstapt ben je bijna direct bij de Ged?chtniskirche, deze kerk in de oorlog bijna volledig verwoest. Er is een overdekt winkelcentrum, waar je een hele aparte klok kunt bekijken, ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het gaat met allemaal balletjes geloof ik, heel groot en heel apart! In datzelfde winkelcentrum vind je ook een geweldig Italiaans restaurant waar wij zelfs 2 keer gegeten hebben, heel klein en knus, niet zo duur en erg lekker! Ik heb het even opgezocht, het winkelcentrum heet Europa-Center. Op het bonnetje van het restaurant staat "Spaghetteria Europa-Center" Als je in de buurt komt van het winkelcentrum moet je goed je ogen open houden, want ze delen daar briefjes uit dat je korting krijgt bij bepaalde restaurantjes, scheelt weer in de euries! Het toeristen informatie punt vindt je trouwens ook in het Europa-Center. En er liggen veel winkeltjes in het gebied eromheen, volgens mij ligt de welbekende Ku-damm (Kurf?rstendamm) ook daar, maar daar ben ik zelf niet geweest.

Ook goed je ogen open houden voor het beroemde "Ampelm?nnchen", er zijn er niet meer veel van :wink:

Eigenlijk is alles wel de moeite waard in Berlijn, we zijn er 4 dagen geweest en lang niet alles gezien! Oh, ik zou er zo weer terug gaan... !!

Sorry voor het lange verhaal, ben alweer helemaal enthousiast! Fotoboek nog eens doorgebladerd, ahhh, zucht :oops:

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » do 18 nov 2004 16:38

Berlijn is supertof!!!
Ik ben er in de herfstvakantie geweest, voor een weekje en idd veeeeel te kort.
Het is zo mooi en zo relaxed en de hele geschiedenis gaat voor je leven met die muur enzo. Ik zou ook op de siegesaule gaan, geweldig. En de Fernsehtor.

Ik ben in 1 kralenwinkel geweest, Tukadu (Tukadu.com) Dat was leuk om binnen te zijn maar ik vond het loeiduur, dus ik heb niks gekocht.
Laat je weten hoe het was?
groetjes dorith
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

renata
Bead Believer

Bericht door renata » do 18 nov 2004 21:00

Ik ben in april geweest: WAANZINNIGE STAD!!!

Maar goed, even terug naar de kralen.
Ik ben maar naar 2 winkels geweest, Tukadu (best wel duur) maar vlakbij zit ook Hagische Hofe (erg schattig, zeker even doorheen lopen). En als je daar doorheen loopt, zit op ??n van de "pleintjes" ook een kralen winkel. Ook niet echt heel goedkoop maar wel veel aparte kralen die je niet zo gauw ergens anders ziet.

veel plezier!!
byeeeee

yvon
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door yvon » do 18 nov 2004 22:09

hallo allemaal

bedankt voor alle reacties,ben nu echt reuze benieuwd hoe het daar is.
Morgenvroeg gaan we weg(mijn man en ik)ik heb er wel zin in. :lol: :lol:

Ben benieuwd of ik de winkels kan vinden,ik heb alle reacties uitgeprint om mee te nemen.
groetjes :wink: yvonne

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » vr 19 nov 2004 10:28

Ik ben benieuwd. Krijgen we straks ook een reisverslag???

Groetjes Baukje

yvon
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door yvon » ma 22 nov 2004 23:00

Daar zijn we dan alweer terug.
Even een kort verslag ,Berlijn is een fantastiche stad heel leuk om het gezien te hebben.
Check point charly heeft bij mij de meeste indruk gemaakt,de muur met de kruisen van de overledenen. Triest hoor.... :cry: :cry:
Verder nog vanalles gezien maar geen kralenwinkels.
:cry: :cry:
Wel heb ik wat kralen gezien op de rommelmarkt, blij dat ik was.... toch nog kraaltjes.
Maar helaas was niet te betalen ....voor 1 normaal 2 kleurenkraaltje vroeg ze ?1,00. : :evil: :evil:
SCHANDALIG vond ik het wat een prijs ,dacht eerst dat ik het verkeerd verstaan had,maar nee hoor, ik hoorde het goed.
Ik heb toen ik zondagavond thuis kwam meteen op internet kralen besteld. O,ja ik ben ook nog in de bunker geweest wist niet dat ik zo hard kon gillen dutch_daysz weet wel wat ik bedoel
groetjes yvonne

en nog bedantkt voor alle tips :lol:

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 23 nov 2004 00:08

yvon schreef:O,ja ik ben ook nog in de bunker geweest wist niet dat ik zo hard kon gillen dutch_daysz weet wel wat ik bedoel
groetjes yvonne

Ik weet precies wat je bedoeld :shock: :shock: :shock:

Leuk dat je het naar je zin hebt gehad! :D

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 23 nov 2004 11:11

dutch_dayz schreef:
yvon schreef:O,ja ik ben ook nog in de bunker geweest wist niet dat ik zo hard kon gillen dutch_daysz weet wel wat ik bedoel
groetjes yvonne

Ik weet precies wat je bedoeld :shock: :shock: :shock:

Leuk dat je het naar je zin hebt gehad! :D
Nou worden we nieuwsgierig!!!

Leuk dat je toch een leuk weekend hebt gehad. En de kralen op internet zijn ook wel zo leuk om te kopen!!!

Groetjes Baukje

yvon
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door yvon » di 23 nov 2004 12:39

In de bunker was het dus pikkedonker 8) je zag en hoorde enge geluiden ,en nagemaakte dode mensen , enge skeletten, en nog wel veel meer.
Door mijn angst :? heb ik niet eens meer opgelet wat er alemaal te zien was.
Want tussen al deze enge dingen liep een in het zwart verklede man (die je dus niet zag omdat het zo donker was) rond om je aan het schrikken te maken :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Ik heb mijn man helemaal blauw geknepen :cry: :wink:
Zeg die ook nog ....wil je nog een keer!!!!!! :x :x

groetjes yvonne

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 23 nov 2004 13:13

:boos: Jakkes wat eng!!! Zou ook niks voor mij zijn!!!

Groetjes Baukje

Gesloten