shoppen in a'dam

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
mmc
Bead Believer
Contacteer:
shoppen in a'dam

Bericht door mmc » wo 16 jun 2004 14:40

hallo,

wie kan mij vertellen welke adressen ik het makkelijkt en beste kan bezoeken wanneer ik zaterdag in amsterdam ben???

ik had al naar de lijst op deze site gekeken, maar er zijn er nogal veel en ik wil een beetje in het ceentrum blijven.
welke is bv ook niet al te duur en echt de moiete waard.

dank je alvast

groetjes
michelle

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » wo 16 jun 2004 14:50

ik weet 1 kralenwinkel die zit er al jaren op de bloemgracht ik weet alleen niet meer hoe die heet(kwam daar als ukkie van 7 :D ) kan het aan mn moeder vragen of die het weet maar die zitten er nog steeds en hebben veel

winkel ze!
Groetjes Kruimel

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 16 jun 2004 15:14

k ben laatst in het centrum bij een winkel geweest... maar die vond ik echt ontzettend duur!! is een zijstraat van de kalverstraat...

deze is het:
Beads Department
Sint Luciensteeg 22
Amsterdam
Telefoonnummer: 020 4284213

deze winkel is echt super.... maar niet in de stad vrees ik...ik keek mijn ogen uit hier.. en zeker niet duur
Coppenhagen 1001 Kralenwinkel
Rozengracht
1016 Amsterdam
Telefoonnummer: 020 6243681

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 16 jun 2004 15:51

Coppenhagen niet in de stad?!?
Oke, het ligt niet op de Kalverstraatroute, maar op de Rozengracht zitten wel meer hele leuke winkeltjes. Je kan dan bijvoorbeeld met de tram naar de westerkerk, daar uitstappen & de Rozengracht op lopen. Je komt dan ook Smoek tegen. Das een klein winkeltje waar ze kettingen voor weinig geld (6 voor 12,5 euro ofzo) verkopen, die je vervolgens weer kan slopen voor de kralen. Ook hebben ze daar soms zakjes met kralen voor 4,5 euro. Erg aantrekkelijk om even binnen te lopen & de eigenaar is superaardig. Als je verder loopt de Rozengracht op dan kom je ook nog langs Kitsch Kitchen (leuk voor prulletjes voor in de keuken etc.) En op een gegeven moment kom je dan bij Coppenhagen 1001 kralen. Een hele ruime winkel, waar de kralen in potjes uitgestald zijn zodat je goed kan zien wat ze hebben. Mooi licht ook.

Nog een leuke winkel (maar wel duur) is Beadies in de Runstraat (sorry, even uit m'n hoofd, misschien is het adres niet goed) Klein winkeltje, waar het meestal erg druk is. Maar ze hebben wel echt hele leuke dingen. t Zit in de 9 straatjes & dat is echt een heel leuk winkegebied met een winkel met Marokkaanse lampen, toffe tweedehandswinkels etc. etc. Altijd de moeite waard als je niet van grootschalig houdt. En er zitten heerlijke lunchrooms.

Tenslotte ga ik vaak nog even naar de Albert Cuijp. Op de markt zelf zitten meerdere mensen die kettingen voor een redelijke prijs verkopen, die je vervolgens weer kan slopen. Verder heeft Jan de Kleinvakman ook z'n winkel in de Albert Cuijpstraat. Daar kun je soms ook wel leuke dingen voor een goede prijs vinden. En in de buurt van de Albert Cuijp zittten Beadazzled & Schooten Byoux en Kralen. De laatste winkel viel mij een beetje tegen, maar bij de eerste hebben ze echt wel enorm leuke dingen!!!! Nog een tip als je deze kant op gaat; Nico's Danssportartikelen (F Bolstr 146). Hier hebben ze geen kralen, maar wel swarovski plaksteentjes voor een goede prijs (als je daar tenminste in geinteresseerd bent)

Have fun in Amsterdam!!!!
Afbeelding

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » wo 16 jun 2004 16:25

Pienjo schreef:k ben laatst in het centrum bij een winkel geweest... maar die vond ik echt ontzettend duur!! is een zijstraat van de kalverstraat...

deze is het:
Beads Department
Sint Luciensteeg 22
Amsterdam
Telefoonnummer: 020 4284213

deze winkel is echt super.... maar niet in de stad vrees ik...ik keek mijn ogen uit hier.. en zeker niet duur
Coppenhagen 1001 Kralenwinkel
Rozengracht
1016 Amsterdam
Telefoonnummer: 020 6243681
Mijn ervaring is precies anders; vond Coppenhagen niet zo en best duur en Beads Department heeft leuke aparte spullen...
Zo zie je maar dat smaken verschillen :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gesloten