verschil swarovski en acryl bicone?

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:
verschil swarovski en acryl bicone?

Bericht door miss-chris » wo 30 aug 2006 09:14

hoi iedereen,

ik wilde bij wereld sieraden swarovski bicone kraaltjes bestellen, maar zag dat ze die ook (stukken goedkoper) gewoon van acryl hebben. Nu is mijn vraag: wat is daartussen het verschil? de glans of kleuren misschien? kan het op de foto's niet erg goed zien. Heeft iemand een idee??

bedankt!

Groetjes Christa
Groetjes Christa

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » wo 30 aug 2006 09:20

Acryl is natuurlijk gewoon plastic, en de rest is kristal. Dat is dus het verschil !
Irene van der Maas

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 30 aug 2006 09:23

ja dat wist ik wel, maar meer van of het verschil duidelijk te zien is? want het prijsverschil is wel enorm.........
Groetjes Christa

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » wo 30 aug 2006 09:32

Het ligt eraan, als je hele kleintjes gebruikt tussen vrij grote andere kralen, dan zal het niet zo opvallen. Maar als je ze in de basis van je sieraad gaat verwerken, dan zie je dat natuurlijk meteen !
Acryl glimt natuurlijk niet zo, en het verslijt veel eerder, terwijl Swarovski zijn glans behoudt.
Je hebt natuurlijk ook nog een middenweg; gewone glazen facetkralen, deze heb je ook met of zonder glans, en ze blijven ook gewoon mooi....
Irene van der Maas

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 30 aug 2006 09:35

ja dat is inderdaad zo......ik had eerst echte swarovski's bij pipoos gekocht maar daar waren ze 50 (4mm) voor 7,95!! vond ik eigenlijk hartstikke duur....maar ja ze zijn wel erg mooi.....:D
Groetjes Christa

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 aug 2006 09:37

Irene van der Maas schreef: Acryl glimt natuurlijk niet zo, en het verslijt veel eerder, terwijl Swarovski zijn glans behoudt.
Het verslijt niet altijd, ik heb acryl kralen die ik al jaren verkoop, nooit klachten over gekregen, terwijl ze vooral door kinderen wordt gebruikt en dan juist snel zou kunnen slijten.

Haematodipsia
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 30 aug 2006 10:42

Ik vind acryl kralen eigenlijk helemaal niet mooi, de bicones dan. En ik zou liever meer geld uitgeven aan swarovski, het glimt veel harder en is gewoon veel mooier vind ik. Als je lang ergens aan zit kan je dat best meteen met het beste materiaal doen :D De toupies die jij gekocht hebt zijn wel aan de dure kant vind ik. Er zijn webshops waar je rond de 10 cent kan kopen, maar die mag ik misschien niet vernoemen.

Acryl is ook doffer dan Swarovski kristal.

cleo3-3
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door cleo3-3 » wo 30 aug 2006 10:47

inderdaad Elke

Swarovski is 1000 keer mooier

die acryl zien er dan ook maar plastiekerig uit

wat meer uitgeven voor degelijk mooi materiaal loont zeker de moeite
groetjes hilde

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 30 aug 2006 11:26

okeej! bedankt! denk dat ik het inderdaad maar bij echte swarovski's hou...vind ze op de foto's niet echt super mooi...weet iemand dan nog een webshop waar ze goedkoper zijn??!....ik kan ze niet vinden...

Groetjes CHrista
Groetjes Christa

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 30 aug 2006 19:22

http://www.kichi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.anybeads.com" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten