de leukste in den haag

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » di 25 nov 2003 12:33

Ga je a.s donderdag??
ik neem aan dat je uitstapt op centraal station.
Dan pak je tram drie en rij je mee tot de grote kerk.
Daar loop je de prinsenstraat in en kom je na het korzo theater (?) bija op de hoek tegen.
Hoe ja dan naar de kralendoos moet dat weet ik niet...
Maar in de stad kan je dan tram 17 nemen naar wateringsveld en stap je in de boogaard uit.
Loop je het centrum in en dan moet je richting de h&m.
Of vraag naar de v&d dan kom je er ook.
In de passage de roltrap omhoog en zie recht tegenover je de kraal en mineraal....
Ik hoop dat je het zo een beetje kunt vinden....
Groetjes Rianne<
Groetjes Rianne!

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » di 25 nov 2003 12:47

ja as donderdag! bedankt voor de routebeschrijving ik zal m uitprinten :wink: en zal laten weten hoe het was :lol:
Groetjes Patries

Like the heart beads!

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » do 27 nov 2003 16:06

ok ik ben dus geweest vandaag!!! Heb niet alle winkeltjes gehad omdat het toch wel lastig is om steeds de tram te pakken en weer helemaal naar de andere kant van den Haag te gaan. Ik ben bij bija geweest, daar was ik al een keer geweest maar blijft echt super!!! De kralendoos doet zijn naam eer aan... :wink: wat betreft de meiden die daar staan dan, wat betreft de ordening van kralen niet want die zitten in potjes :wink: vond ik heel vervelen :?
Ik wilde heel graag naar de zaak op de willme de zwijgerlaan maar ben niet geweest... tijdgebrek en portemonnee was bijna leeg. daar ga ik volgende keer heen als ik naar scheveningen ga.
De kraal en de mineraal(of zoiets) kon niet op tegen Bija!
Den haag is leuk alleen jammer dat ik alles zo moest uitzoeken van te voren....ik zou willen dat je overal bordjes hebt met kralenwinkel die kant
Groetjes Patries

Like the heart beads!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 27 nov 2003 19:24

ben natuurlijk heel melig maar moest wel lachen om de kralendoos :
Een pottenzaak dus met dozen !

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » do 27 nov 2003 20:47

Ja idd de kraal en mineraal is niks bij de andere zaken maar dat zei ik al van te voren!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 28 nov 2003 08:49

Toen ik een keer was kralenshoppen in Den Haag ben ik o.a. bij Au Bon Cote ofzoiets geweest. Daar ga ik echt N O O I T meer naar terug, want toen het 12 uur was ben ik bijna aan mijn haren de deur uit gesleept want "het is nu lunchtijd dus ik ga sluiten". Dus de "aardige" verkoper :evil: stond er op dat ik meteen ging afrekenen, ik mocht niet verder kijken, want hij had honger. Dat was dus mijn eerste en tegelijk allerlaatste bezoek aan die winkel. :x

En wat De Kralendoos betreft ben ik het volledig met de rest eens, dat zijn echte dozen. En ze tillen je, want voor de opbergdozen die ik voor mijn kralen gebruik betaal ik nu altijd tussen de 4 en 5 euro per stuk, en bij hun moest ik 20 gulden betalen!!! (ik was daar nog in de gulden-tijd, weet niet wat de dozen daar nu in euro's kosten.) Dat bezoekje was ook eens maar nooit meer.

Verdere ervaringen in Den Haag:
De kraal en mineraal heeft niets naar mijn smaak, en ik vind het lastig dat je alle potjes op de toonbank moet zetten en niets zelf mag pakken.
Bija is een wereldwinkel, echt helemaal mijn smaak maar helaas vrij duur. Ik kom er ongeveer 2x per jaar en ga dan altijd met zakken vol en heel veel euro's lichter weer naar huis.

Echte toppers wat kralenwinkels betreft blijven voor mij Bija in Den Haag, Kraaloog in Amersfoort en Pro-Art in Nijmegen.

Groetjes,

Esther

priesje
Bead Reader

Eden

Bericht door priesje » ma 08 dec 2003 14:09

Eden, zo heet die winkel op de Willem de Zwijgerlaan is ook heel leuk. Ze hebben er niet zoveel als in Bija, maar ze zijn goedkoper en hebben wel veel leuke kralen. En.... het allerbelangrijkste: er werken echt hele aardige mensen. Inderdaad, ook ik vond de mensen bij de Kralendoos onaardig en bij Bija vind ik ze ook niet zo behulpzaam als bij Eden.

Bij Eden willen ze je altijd wel dingen uitleggen of je ergens mee helpen. Ze geven ook gratis kralenworkshops.

Vanaf Bija moet je weer naar het centrum (bij de Sting enzo) lopen en daar tram 10 pakken. Of je neemt in het centrum bus 4. Beiden stoppen bij/ op de frederik hendriklaan en dan is het nog hooguit 5 minuutjes lopen naar Eden.

Gesloten