Bontveter ?

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
patericia
Bead Dreamer
Berichten:709
Lid geworden op:ma 18 okt 2004 18:47
Locatie:Rozenburg zh
Bontveter ?

Bericht door patericia » wo 02 feb 2005 19:47

In Trend Creatief deel 2 staat op pagina 43 een ketting waarin een bontveter wordt gebruikt. Iemand enig idee waar dit te koop is?

Groetjes Patericia

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » wo 02 feb 2005 19:59

ik heb het ook gezien, erg leuk . Vanmiddag kwam ik dit tegen , of het hetzelfde is weet ik niet maar heb het maar besteld.
Afbeelding

bij kralenpost&klaesjeskralen. onder de kop : artikelen per meter.
groetjes Markraal

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » wo 02 feb 2005 20:09

Hi,
Ik geloof niet dat dat hetzelfde is, dat is meer een soort boa.
Ik ga morgen eens even op zoek want ik vond het ook wel een grappig ding! Als ik meer weet zal ik het even laten weten hier!

Gebruikersavatar
brides
Bead Dreamer
Berichten:677
Lid geworden op:vr 23 jan 2004 19:55
Locatie:hoensbroek
Contacteer:

Bericht door brides » wo 02 feb 2005 22:08

op me site staat een bont ketting een met boa zo kan je zien als het de zelfde isbedoel de bont of boa wat ik gebruikt anders zou ik eens naar een hobby zaak of stoffen winkel gaan daar hebben ze dat spul in overvloed en kleuren ik ga morgen even vlug weer wat halen
groeten van brides

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » vr 04 mar 2005 20:03

Hoi,

beetje late reactie, maar zag vandaag op kralen.nl hetzelfde tijgerlint als in trend creatief. Het was nieuw en volgens mij is dit wat jij bedoelde.

groetjes, Arianne

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » vr 04 mar 2005 20:11

een stoffen winkel of fournituren zaak verkopen het in alle kleuren
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
patericia
Bead Dreamer
Berichten:709
Lid geworden op:ma 18 okt 2004 18:47
Locatie:Rozenburg zh

Bericht door patericia » za 05 mar 2005 00:02

sydney schreef:Hoi,

beetje late reactie, maar zag vandaag op kralen.nl hetzelfde tijgerlint als in trend creatief. Het was nieuw en volgens mij is dit wat jij bedoelde.

groetjes, Arianne
Nee dit is helaas niet wat ik bedoelde :) Ik bedoelde echt een leerveter met lange haren eraan. Maar als ik de ketting ga maken kijk ik nog wel eens in een stoffenwinkel. Daar hebben ze denk wel iets wat ik ervoor kan gebruiken.

piep
Bead Discoverer
Berichten:48
Lid geworden op:zo 02 mei 2004 12:51
Locatie:Delft

Bericht door piep » za 05 mar 2005 11:03

Ik wil geen spelbreker zijn en al helemaal niemand een moraal opleggen die niet de hare is, maar houden jullie er wel rekening mee dat deze bontveters van echt (meestal konijnen-)bont zijn.

Mocht je daar mee willen werken en het gemaakte ook willen verkopen wees dan wel zo netjes bij de artikelen te vermelden dat het gebruikte bont dus echt bont is.

Er zijn overigens uitstekende imitatiebontsoorten in de handel (en dan bedoel ik dus niet dat pluche wat er wel harig uitziet maar ook tegelijk heel erg plastic), maar ik betwijfel of dat ook in veter cq. repen verkocht wordt.

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » za 05 mar 2005 11:07

piep schreef:Ik wil geen spelbreker zijn en al helemaal niemand een moraal opleggen die niet de hare is, maar houden jullie er wel rekening mee dat deze bontveters van echt (meestal konijnen-)bont zijn.

Mocht je daar mee willen werken en het gemaakte ook willen verkopen wees dan wel zo netjes bij de artikelen te vermelden dat het gebruikte bont dus echt bont is.

Er zijn overigens uitstekende imitatiebontsoorten in de handel (en dan bedoel ik dus niet dat pluche wat er wel harig uitziet maar ook tegelijk heel erg plastic), maar ik betwijfel of dat ook in veter cq. repen verkocht wordt.
helemaal mee eens!!!!
groetjes Markraal

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 05 mar 2005 11:11

piep schreef:Ik wil geen spelbreker zijn en al helemaal niemand een moraal opleggen die niet de hare is, maar houden jullie er wel rekening mee dat deze bontveters van echt (meestal konijnen-)bont zijn.

Mocht je daar mee willen werken en het gemaakte ook willen verkopen wees dan wel zo netjes bij de artikelen te vermelden dat het gebruikte bont dus echt bont is.

Er zijn overigens uitstekende imitatiebontsoorten in de handel (en dan bedoel ik dus niet dat pluche wat er wel harig uitziet maar ook tegelijk heel erg plastic), maar ik betwijfel of dat ook in veter cq. repen verkocht wordt.
helemaal mee eens

maar voor 3,95 per meter koop je geen echt bont denk ik
Groetjes Kruimel

piep
Bead Discoverer
Berichten:48
Lid geworden op:zo 02 mei 2004 12:51
Locatie:Delft

Bericht door piep » za 05 mar 2005 11:30

Konijnenbont dus wel. En als 't uit China of andere delen van Azi? komt is er ook nog een grote kans dat het kattenbont is.

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 05 mar 2005 11:35

echt? zo goedkoop getverdemme
Groetjes Kruimel

piep
Bead Discoverer
Berichten:48
Lid geworden op:zo 02 mei 2004 12:51
Locatie:Delft

Bericht door piep » za 05 mar 2005 11:36

Het handigste is het natuurlijk om het gewoon even te vragen aan de verkoper in de betreffende winkel. Vraag niet of het echt bont is, maar vraag wat voor soort bont het is en (evt.) waar het vandaan komt.

Goede kans dat je een beetje meewarig bekeken wordt (wellicht sta je te vragen naar de herkomst van een stukje imitatiebont, dat heeft iets dommigs ;-)), maar beter dat (je dwingt namelijk gelijk een eerlijk antwoord af op die manier) dan dat je je laat vertellen dat een stukje (geverfd) kattenbont toch echt imitatie is.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 05 mar 2005 11:55

Hoihoi,

ERg is dat he.. van die konijnen en poezen bont enz. Je ziet ook vaak van die beeldjes enz die dan weer bekleed zijn met konijn of kattevacht.. en stellen dan hele lieve katten voor enz leuk om ergens neer te zetten..
Bij de kleuterklas waar ik stageloop hadden ze zon mooie opgekrulde kat liggen in de vensterbank en die kinderen aaien enz.. was in de poppenhoek hartstikke leuk natuurlijk maar toen vroeg ik aan de leraren van wat is dat.. zegt ze ja leuk he net echt?? Dus ik zeg ja net echt das ook niet zo gek want het is ook van echte kattenvacht.. toen heeft ze dat beest meteen de klas uitgedaan ;-) want dat wist ze dus niet.. .. dus mensen weten het vaak gewoon niet en willen het misschien ook niet weten.. want die beeldjes zijn overal te koop.. bv. bij de action.. ik zie dan vaak kinderen die dingen aaien en denk tja.. weet het maar eens wat je nu aait dan doe je het vast niet meer..
MAargoed daar ging het niet over.
MAar idd beter even vragen.. en misschien weten die mensen in de winkel het ook niet zeker maar dan lekker laten liggen! zou ik tenminste doen.

Sorry voor dit offtopic geneuzel ;-) Maar moest ook even reageren ;-)

Groetjes!

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » za 05 mar 2005 11:58

ik heb een meter liggen en net met een aansteker een stukje verbrand het ruikt niet naar verbrande haren kan ik er dan van uit gaan dat het nep is?
Groetjes Kruimel

Gesloten