Platte rocailles

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
jokevbiesen
Bead Intelligent
Platte rocailles

Bericht door jokevbiesen » ma 13 mei 2013 19:55

Voor een project ben ik op zoek naar kleine rocailles (maat 11 of kleiner) die niet helemaal rond zijn maar plat.
Miyuki en Toho hebben dat niet. Weet iemand of dit ergens te koop is?
De rocailles hoeven niet de Japanse precisie te hebben.
Alvast bedankt voor iedere tip.

JMHols
Bead Monster

Re: Platte rocailles

Bericht door JMHols » di 14 mei 2013 09:17

Kun je dan niet de delica beads gebruiken? Die zijn plat.

jokevbiesen
Bead Intelligent

Bericht door jokevbiesen » di 14 mei 2013 18:11

Nee, dat kan niet.
Ik heb de vraag gekregen een replica te maken van een oud Egyptisch kralenwerk dat dateert van rond het begin van onze jaartelling. Daar zijn kleine ronde kraaltjes voor gebruikt. De doorsnee van die kraaltjes is ongeveer 2x de dikte. Als ik de huidige rocailles of delica's gebruik raakt het patroon uit verhouding.

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door SeaBeads » di 14 mei 2013 18:41

Zo, wat een vraag, echt geweldig. Helaas kan ik je ook niet helpen maar het lijkt me een fantastische opdracht.

Het enige wat ik kan bedenken is dat als je slechte kwaliteit kralen koopt (zoals ik vaak doe bij de Chinese winkels hier in Portugal) er van alles tussen zit qua vorm. Dat zou dan wel betekenen dat je de kralen één voor één moet selecteren. Ik ben daaraan gewend maar kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten.

Hopelijk vind je iets. Misschien vragen bij musea. Zij zullen af en toe toch ook wel iets moeten restaureren.

Groeten van Karin.

Gesloten