Bead smith 1 step looper

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door Kikkertje » ma 18 feb 2013 21:56

Een andere aanpak dus. :D
Groetjes, Marjan

ilka
Bead Believer
Berichten:228
Lid geworden op:ma 10 jan 2005 13:44
Locatie:Alken, België
Contacteer:

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door ilka » vr 01 mar 2013 08:26

Toch lijkt het mij een geweldige tang. Altijd hetzelfde oogje. Ziet er gewoon netjes uit vind ik.
Groetjes van Ilka

ester k.
Bead Interested
Berichten:123
Lid geworden op:zo 05 nov 2006 10:39
Locatie:oss
Contacteer:

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door ester k. » vr 01 mar 2013 23:04

Was benieuwd of iemand de tang al in gebruik heeft?
En hoe de ervaring is?

Groetjes Ester

Gebruikersavatar
sannie25
Bead Lover
Berichten:466
Lid geworden op:ma 05 nov 2012 22:11
Contacteer:

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door sannie25 » za 02 mar 2013 08:58

lijkt me echt handig zo'n tang, wil ik ook wel

Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door Elise25 » zo 03 mar 2013 21:21

Ik ben ook benieuwd naar de reacties van mensen die het reeds geprobeerd hebben.

Ik vind het zelf een zeer dure tang. Je kan er immers alleen maar oogjes mee maken. Het is wel mooi om elk oogje precies dezelfde grootte te geven, maar dat lukt met een beetje oefening ook wel met een gewone tang. Als ik oorbellen maak vind ik het belangrijk dat de oogjes dezelfde grootte hebben. Ik plaats dan met een marker op de tang en op de nietstift een klein lijntje als referentiepunt. Zo krijg ik ook heel mooie gelijke oogjes.

Zoals hierboven, vraag ik me ook af of het oogje zo mooi blijft als je het helemaal dicht plooit. Want ze laten in het filmpje enkel een oogje zien dat nog niet helemaal toe is.

En wat ik me ook afvraag: werkt zoiets wel even gemakkelijk als in het filmpje? Toen ik de eerste keer wou kettelen, had ik een filmpje op YouTube opgezocht op de techniek te leren. Dat zag er enorm simpel uit... tot ik het zelf probeerde. Het is iets waar je wat handigheid in moet krijgen. Maar misschien geldt dat ook voor die dure tang.

Meta
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 26 apr 2011 22:32

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door Meta » vr 14 jun 2013 09:27

Ik zag hem hier: http://www.sparklz.nl/product.php?produ ... 321&page=1

Voor oogstiften heb ik nu deze: http://www.thebestjewels.nl/a-9410380/g ... in-1-tang/
Maar ik krijg er enorme blaar van op mijn pink, als ik een tijdje draad zit te verwerken tot oogstiften. De kunststof van het handvat zit los en draait. :(
Dit lijkt er op: http://www.kralen-hobby.nl/gereedschap- ... -13cm.html

Ik was op zoek naar een tang met een beter handvat.

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Bead smith 1 step looper

Bericht door HappyGirl » wo 26 jun 2013 08:04

Sandra schreef:wat grappig zeg! ik vraag me af hoe strak je nog wel tegen de kraal aan kan kettelen....dat er niet teveel marge moet zijn....kijk maar bij de clip op 50 seconden, de oogje zit niet strak tegen de kraal aan.

Was mij ook opgevallen..... zeker met zware kralen kan dit weer wat open gaan.
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gesloten