Bureaulamp?
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Weet er soms iemand waar ik een bureaulamp van 90 watt kan kopen.Heb al veel winkels gedaan maar vind het nergens.Het is voor bovenop een fototent te plaatsen,die ikzelf gemaakt heb met een kartonnendoos.
Alvast bedankt.
Groetjes Katia.
Alvast bedankt.
Groetjes Katia.

Re: Bureaulamp?
90 watt peertjes (gloeilamp) worden toch niet meer verkocht? Dus lijkt me dat de lampen daarvan ook niet meer verkocht worden (tenzij je mazzel hebt in tweedehands zaken). Of bedoel je iets anders met die 90 watt?
Met extra belichten bij fotograferen gebruik ik ook wel halogeen spots. Daar heb je ook goedkope bureaulampjes van. Bij de Gamma bijvoorbeeld, of de Ikea.
Met extra belichten bij fotograferen gebruik ik ook wel halogeen spots. Daar heb je ook goedkope bureaulampjes van. Bij de Gamma bijvoorbeeld, of de Ikea.
En hoeveel watt zou dat dan moeten zijn?Op de werkwijze van de fototent die ik maakte Stond erop , een lamp van 90Watt erbovenop?Sanniesam schreef:90 watt peertjes (gloeilamp) worden toch niet meer verkocht? Dus lijkt me dat de lampen daarvan ook niet meer verkocht worden (tenzij je mazzel hebt in tweedehands zaken). Of bedoel je iets anders met die 90 watt?

Een lamp van 90 Watt is volgens mij een bouwlamp, dus kun je het beste bij een bouwmarkt een kijkje nemen.
Succes ermee,
Ellen
Succes ermee,
Ellen
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Op de nieuwe lampen van tegenwoordig staat ook het aantal Watt aangegeven. Ik dacht ook aan een bouwmarkt voor extra sterke lampen.
Hallo Katja,
Ik heb het gedaan met een grote witte plastic opbergbox van Ikea.
Op de bodem heb ik gewoon wit papier liggen. Naast de Box aan twee kanten heb ik 2 goedkope halogeen bureau lampjes gezet die door de box heen schijnen.
Dit ging prima. de foto's waren goed gelukt.
heb de foto's wel overdag genomen.
Het voordeel van deze grote box is dat als je geen foto's neemt, je hem gewoon kan gebruiken om nog wat spulletjes op te bergen.
groetjes Anselina
p.s. heb deze tip van internet.
Op de bodem heb ik gewoon wit papier liggen. Naast de Box aan twee kanten heb ik 2 goedkope halogeen bureau lampjes gezet die door de box heen schijnen.
Het voordeel van deze grote box is dat als je geen foto's neemt, je hem gewoon kan gebruiken om nog wat spulletjes op te bergen.
groetjes Anselina
Dank je wel Anselina ,maar hoeveel Watt zijn je lampjes dan ?anselina schreef:Hallo Katja,
groetjes Anselina
Groetjes Katia.

Ik gebruik meestal 25 watt halogeen lampjes. Ze zijn er ook sterker, maar die geven toch wel heel erg veel licht hoor. Het is vaak ook wel een beetje uitproberen wat het fijnste werkt in welke opstelling 

Dank jullie wel voor de hulp.Dan koop ik maar twee lampen voor de zijkanten en zal dan wel zien .
Groetjes Katia.
Groetjes Katia.

Hallo Katja,
Ik heb gewoon de goedkoopste bureau lampen gekocht met halogeen verlichting.
groetjes
Anselina
Ik heb gewoon de goedkoopste bureau lampen gekocht met halogeen verlichting.
groetjes
Anselina