Winkel of webshop?

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Solly
Bead Discoverer
Contacteer:
Winkel of webshop?

Bericht door Solly » do 03 jan 2013 06:46

Omdat ik nog maar een beginner ben leek het me fijn om wat materiaal te kopen in een winkel, zo kan ik beter zien wat het is, en hoe het voelt etc.
Nu heb ik alleen het idee dat het in de winkel duurder is dan bij een webshop. Is dit per definitie zo?

Ik woon trouwens in Zeeland, mocht iemand een aanrader hebben....

Irene van der Maas
Bead Producer
Contacteer:

Re: Winkel of webshop?

Bericht door Irene van der Maas » do 03 jan 2013 07:19

Ik denk wel dat webwinkels goedkoper kunnen zijn, zij hebben meestal geen huur, personeel enz.
En je kunt lekker thuis spulletjes bekijken en evt vergelijken
Let er wel op dat goedkoop niet altijd beter is....je hebt natuurlijk wel kwaliteitsverschil
Irene van der Maas

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » do 03 jan 2013 10:22

Ik raad je aan voor de eerste keer iig even te kijken bij een kralenwinkel. Het is altijd per definitie duurder, althans, ik ben nog nooit een goedkope echte kralen winkel tegen gekomen.

Maar dan kan je iig even een idee op doen van wat je wilt, omdat je als beginnen je nog wel eens kan vergissen in kleuren en maten e.d.

Lekker kijken in de winkel dus en dan op internet bestellen ;)
Altijd aan het kralen...

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » do 03 jan 2013 11:28

Er zijn gewoon heel weinig winkels met kleine kraaltjes, de grotere zul je nog wel vinden. Maar het hoeft niet altijd duurder te zijn. Het ene is duurder, het andere weer goedkoper, dat is mijn ervaring. Voordeel van webshops is dat je lekker vanuit je stoel de prijzen kunt gaan vergelijken, en rustig de kralen kunt uitkiezen, zonder een verkoop(st)er die in je nek staat te hijgen. En ook dan geldt, bij de een is dit duurder, bij de ander weer dat.

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » do 03 jan 2013 12:30

Bedankt voor jullie reacties!

Zina, heb tot nu toe 1 (kleine) bestelling gedaan online en, me inderdaad vergist in hoe het er werkelijk uit ziet en/of de grote.
Maar ik probeer er toch iets mee te maken, is ook wel weer een uitdaging.

Ik ga volgende week weer een poging wagen bij een andere webshop om te vergelijken!
(overigens was mijn bestelling prima, lag helemaal aan mezelf)

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » do 03 jan 2013 12:37

@Solly, dat overkomt serieus elke beginner minstens een keer of 5 denk ik :P Wat een echte tip is, koop een schuifmaat met digitale milimeter teller. Dan kan je precies zien hoe groot de kraal echt is. En je kan er ook mee meten wat je nodig zou hebben.
Altijd aan het kralen...

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » vr 04 jan 2013 11:18

Goede tip, gebruik jij dat ook?

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » vr 04 jan 2013 11:40

Ja ik gebuik ook een schuifmaat, vooral als ik mijn eigen sieraden ga ontwerpen. Soms heb ik kraaltjes liggen waarvan ik dan de exacte maat niet weet, en dan is het handig om die even op te meten. Zo kom je er ook achter dat goedkopere kralen soms voor 4 mm verkocht worden maar dan 3,5 mm zijn. Dat kan voor sommige klein kralige projecten slordig staan. :D
Altijd aan het kralen...

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » vr 04 jan 2013 18:03

Ooo klinkt erg nuttig zo een ding, wie weet binnenkort.... ben nu nog een beetje aan het "spelen".
Even zien waar dit naar toe gaat voor ik te veel investeer.

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » vr 04 jan 2013 18:05

Zie trouwens net dat honeybeads1 van jou is? Ben ook geabonneerd, ga zo door! vind het erg leuk om te kijken

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » vr 04 jan 2013 20:14

Ja solly dat klopt :D Wat leuk dat je ook abbonee bent! Dankjewel :D

Binnekort volgen er ook wat beginners video's dus misschien zit er wat voor je bij om eens te proberen met kleine kraaltjes! :lol: Kijk ook eens bij b4pbakup, zij maakt op dit kanaal beginners tutorials met een camera dus dat is makkelijk te volgen :wink:
Altijd aan het kralen...

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » za 05 jan 2013 00:26

wauw! Heel handig ja... ben nu al een poosje aan het kijken.....
Heel slecht voor me... krijg de neiging om van alles te gaan kopen nu!

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » za 05 jan 2013 00:39

Hahaha dat ken ik XD Ik ben ook verslaafd aan kralen kopen hoor :) En in het begin is het niet zo erg want je moet toch voorraad aanleggen :)
Altijd aan het kralen...

Solly
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Solly » za 05 jan 2013 11:14

Zina schreef:Hahaha dat ken ik XD Ik ben ook verslaafd aan kralen kopen hoor :) En in het begin is het niet zo erg want je moet toch voorraad aanleggen :)
Dat is een goed excuus ja! haha
Ik heb donderdag avond het een en ander besteld, hopelijk komt het vandaag binnen, dan kan ik maandag aan de slag. (Ik werk in het weekend)
Voornamelijk koord, jasseron en sluitingen om te beginnen. knopen/vlechten vind ik ook erg leuk.
Ik ben nog een beetje aan het rond kijken voor een paar leuke, beginners voorbeeldjes, waar voor ik een beetje dezelfde kraaltje kan gebruiken (als je begrijpt wat ik bedoel) zodat ik niet meteen te veel verschillende hoef te bestellen.
Ook weet ik niet precies wat ik moet bestellen.... ben nog een beetje aan het researchen.

Renee1988
Bead Starter

Bericht door Renee1988 » za 05 jan 2013 12:35

De meeste webshops zijn, in mijn ervaring, stukken goedkoper dan winkels. Al is het in een winkel natuurlijk wel weer fijn om lekker te neuzen en de kraaltjes ook te kunnen zien. Maar ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar rocailles (alleen maar miyuki of toho) en swarovski. De rocailles zijn lastig te krijgen in de winkel (of alleen merken zoals gutermann maar daarvan vind ik de kwaliteit minder) en swarovski heeft men weleens maar dan vele malen duurder dan op het internet.
Je zal heus weleens een miskoop(je) gaan doen, maar dat weegt voor mij niet op tegen de kosten die ik bespaar en het veel bredere aanbod waaruit ik kan kiezen :)

Gesloten