Goede kwaliteit parels

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Goede kwaliteit parels

Bericht door Elise25 » zo 05 aug 2012 14:41

Ik heb onlangs bij een webshop een zakje van 20 glasparels besteld. Toen ik mijn pakje opendeed, viel het me onmiddellijk op sommige parels al aan het afbladderen waren en dat alle parels gekrast waren. Dat waren ongebruikte parels, wat zou dat dus geven als ik die aan ketting rijg en ze een aantal keren gebruik...

Vandaar mijn vraagje: waar kan ik parels van goede kwaliteit vinden, die niet afbladderen en die mooi blinken. Het maakt me niet uit of het zoetwaterparels, glasparels of kunststofparels zijn... alleen de kwaliteit telt.

djapo
Bead Starter
Contacteer:

Re: Goede kwaliteit parels

Bericht door djapo » zo 05 aug 2012 16:14

ik koop mijn parels altijd bij creadream. ik vind het een goede kwaliteit en ze zijn niet duur.

gr
Verander wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » zo 05 aug 2012 23:09

Dank je voor jouw antwoord. Koop jij de kunsttofparels of de glasparels?

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » zo 05 aug 2012 23:19

Nog een extra vraagje: bij één kleur glasparels staat erbij dat deze van A-kwaliteit zijn, bij de overige parels niet. Indien je glasparels koopt: heb je over de gewone of de A-kwaliteit?

Alvast bedankt voor de reactie! Fijn jouw ervaring te horen, want ik ga voor een aantal vriendinnen een ketting maken en 't is heel vervelend als je dan achteraf te horen krijgt dat de parels niet meer zo mooi zijn.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 06 aug 2012 09:21

Elise25 schreef:Nog een extra vraagje: bij één kleur glasparels staat erbij dat deze van A-kwaliteit zijn, bij de overige parels niet. Indien je glasparels koopt: heb je over de gewone of de A-kwaliteit?
...
bedankt voor je opmerking Elise. Ik ben de eigenaar van CreaDream, ik heb de info nu gewijzigd. Ze zijn beiden even goed. Lang geleden (geloof jaar of 4 geleden al dat ik dit voor het eerst kocht) had ik elders ook slechte kwaliteit gezien, vandaar dat ik toen kwaliteit A erbij had vermeld. Inmiddels had ik het weggehaald met het idee dat het ook wel vanzelfsprekend mag zijn dat het goed is,alleen bij deze ene had ik het per ongeluk niet gewijzigd.

Wat kunststof of glas betreft, sommigen kiezen voor glas omdat het soms fijner dragen is als het wat zwaarder is, ook voelt het soms wat netter / chiquer. Maar je kan het verschil voor de rest niet zien. Ik heb nooit klachten gekregen over krasjes op de parels. Wel moet je bij de glasparels voorzichtig zijn met het afhalen van de streng. Stel je haalt alle kralen in 1x hardhandig van de streng af dan kan het langs het gat klein beetje los 'rafelen'. Door de streng bij meerdere plekken door te knippen en de kralen er dan dus rustig vanaf te halen voorkom je dat. De kunststof kralen zijn per 25 gram verpakt dus daar is het al van de streng af.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » ma 06 aug 2012 09:43

Dankjewel Sandra! Het is nu helemaal duidelijk!

djapo
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door djapo » ma 06 aug 2012 10:04

ik koop altijd de glasparels
Verander wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

Elise25
Bead Starter

Bericht door Elise25 » ma 13 aug 2012 19:53

@ Sandra: de parels zijn inderdaad van mooie kwaliteit! Ik ben er heel tevreden mee!

Gesloten