Echt zilveren 925 ringetjes?

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
heaven7
Bead Interested
Echt zilveren 925 ringetjes?

Bericht door heaven7 » wo 27 apr 2011 19:50

Ik zoek echt zilveren ringetjes (niet silver plated) om aan elkaar te koppelen zodat je zelf een zilveren kleine schakelarmband maakt zeg maar. Weet iemand een webshop?

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Re: Echt zilveren 925 ringetjes?

Bericht door nienkesieraden » wo 27 apr 2011 19:54

De kralenwinkel in Breda heeft die, google maar even. Groetjes

MarjaH
Bead Believer

Bericht door MarjaH » wo 27 apr 2011 20:03

Er zijn veel meer webwinkels die dit verkopen. Als je googeld vind je ze wel.

Je kunt ze ook zelf maken door een stuk echt zilverdraad te kopen van goede dikte (ik gebruik bijv 8 - 10 mm en dan te draaien (goed strak houden) om ijzeren staaf, tentharing, of breipen van goede dikte. Daarna de spiraal per winding stuk voor stuk doorzagen met een edelsmidzaagje (soort figuurzaag in klein formaat) (of open knippen met zijknipper (iets minder strak) en dan heb je allemaal mooi gelijke ringetjes die je desgewenst ook dicht kan solderen.
Kleine ringetjes kun je mooi egaal draaien op zo'n spiraalwinder van bijv bydalon.

Je kan de ringtjes ook plat hameren (of walsen maar dan heb je weer een apparaat nodig) en dan aan elkaar solderen met zilversoldeer en bij crebrulee brander dan krijg je onregelmatige schakels met structuur.

Marja

Monique Westerlink
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » wo 11 mei 2011 18:21

Ik heb ze in verschillende maten open en gesloten, rond en ovaal.

Gesloten