bloemenkelkjes

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
Moon's Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:di 08 dec 2009 13:52
Contacteer:
bloemenkelkjes

Bericht door Moon's Design » di 07 dec 2010 22:18

Omdat ik veel Art Nouveau geinspireerde sieraden maak ben ik op zoek naar kralen in de vorm van bloemen kelkjes. Formaat en materiaal maakt niet uit. Wie weet welke webwinkel dit soort kralen verkoopt?

Bedankt alvast!

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: bloemenkelkjes

Bericht door createss » di 07 dec 2010 22:41

Een uitgebreide collectie bloemetjes en kelkjes van glas kun je o.a. hier vinden: klik.

En van kunststof zijn ze hier te koop: klik.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Elsje » di 07 dec 2010 22:52

http://www.kralenzooi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft ook veel bloemetjes.
Groetjes Els,

kvandijk59
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 28 aug 2008 23:13
Locatie:Zoetermeer

Re: bloemenkelkjes

Bericht door kvandijk59 » di 07 dec 2010 23:20

Volgens mij heeft ThreeDesign ze ook :)

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Jewel » wo 08 dec 2010 00:33

Sandra verkoopt volgens mij ook bloempjes, tenminste, ik heb er wel eens gekocht bij haar.

Als je echt Art Nouveau kelken zoekt, moet je het in het Vintaj zoeken en daarvoor kun je terecht bij suzalle, die heeft een mooi uitgebreid assortiment.
Ook verkoopt suzalle het echte Lucite!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Kikkertje » wo 08 dec 2010 09:44

Ik heb ook allerlei bloemkapjes en ook kelkjes: http://www.droomjuweeltjes.nl/webwinkel ... mitstart=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens worden heel veel kapjes en kelkjes als lucite verkocht, meestal zijn het gewoon gegoten bloemkapjes. Regelmatig worden termen als lucite en vintage en zo alleen gebruikt om het product aantrekkelijker te maken, dus laat je daardoor niet foppen. Het is natuurlijk niet altijd zo, maar ik bedoel alleen te zeggen dat je goed moet uitkijken wat je koopt.

Die van Suzalle zijn inderdaad van een andere kwaliteit zo te zien. :D
Groetjes, Marjan

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Jewel » wo 08 dec 2010 10:17

Kikkertje schreef: Overigens worden heel veel kapjes en kelkjes als lucite verkocht, meestal zijn het gewoon gegoten bloemkapjes. Regelmatig worden termen als lucite en vintage en zo alleen gebruikt om het product aantrekkelijker te maken, dus laat je daardoor niet foppen.
Ja, precies!
Ik ken een webshop die eerder de bloemen e.d. als plastic en kunststof verkocht en het nu 'ineens' Lucite noemt :? Maar het is gewoon goedkope zooi! Net iets goedkoper dan Lucite.
Ik vind het dan altijd zo treurig als ik dan lees dat mensen blij zijn met zoiets wat ze gekocht hebben en ik weet dat ze eigenlijk gewoon bedonderd zijn. :(
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Sandra » wo 08 dec 2010 10:39

Ik ben even nieuwsgierig, wat is lucite dan? Van glas, of juist kunststof maar hele goede kwaliteit kunststof?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Kikkertje » wo 08 dec 2010 11:04

@ Sandra:
Bij lucite worden de vormen uit een blok kunststof gesneden, dus heb je geen naden. Dat heb je wel bij gegoten bloemkapjes, al zie je die meestal niet. Het is wel allebei kunststof.

@ Jewel:
Om dat nou gelijk goedkope zooi te noemen :wink: , ik heb zelf een hoop gegoten bloemkapjes en ik vind de kwaliteit ervan over het algemeen uitstekend. Ik denk dat het er vooral van afhangt waarvoor je het gebruikt. Ga je een sieraad maken waarin je veel bloemkapjes gebruikt, dan kun je best de goedkopere gebruiken, maak je echt iets chiques of zijn de bloemen een blikvanger dan is glas of echte lucite waarschijnlijk meer geschikt.

En ik denk dat het belangrijk is dat de verkoper eerlijke informatie geeft over de producten, zodat je altijd weet wat je koopt.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Sandra » wo 08 dec 2010 11:23

bedankt voor je uitleg! Ik ben benieuwd of het dan ongeveer hetzelfde is als zoals mijn buddha's enzo gemaakt worden. Je hebt inderdaad kunststof kralen waarbij ze in mallen spuiten. Het wordt gepolijst na afloop maar het kan zijn dat er naden achterblijven. Vandaar overigens ook dat het soms slecht en soms goed kan zijn, het is maar net hoe lang er gepolijst is en of er kwaliteitscontrole is geweest.

Er is ook een andere manier, ik weet niet goed hoe in Nederlands uit te leggen, maar dan persen ze het geloof ik. De kwaliteit is dan veel beter (geen naden) en het kan veel preciezer gemaakt worden. De buddha's die ik verkoop zijn bv heel fijntjes en klein, dat kan niet op de 'goedkope massaproductie manier' gemaakt worden. Misschien worden lucite / buddha's op dezelfde manier gemaakt...

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Jewel » wo 08 dec 2010 11:43

Kikkertje schreef: @ Jewel:
Om dat nou gelijk goedkope zooi te noemen :wink: , ik heb zelf een hoop gegoten bloemkapjes en ik vind de kwaliteit ervan over het algemeen uitstekend. Ik denk dat het er vooral van afhangt waarvoor je het gebruikt. Ga je een sieraad maken waarin je veel bloemkapjes gebruikt, dan kun je best de goedkopere gebruiken, maak je echt iets chiques of zijn de bloemen een blikvanger dan is glas of echte lucite waarschijnlijk meer geschikt.

En ik denk dat het belangrijk is dat de verkoper eerlijke informatie geeft over de producten, zodat je altijd weet wat je koopt.
Ik heb het niet over jouw kapjes [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] :wink: Daar kan ik geen oordeel over geven, maar wel over de kapjes die eerst gewoon voor plastic doorgingen en nu Lucite.... die heb ik hier liggen en dat is goedkope zooi.

Ik werk zelf heel veel met Lucite, omdat dat een licht materiaal is en daar moet ik met die hele grote ontwerpen die ik maak, zeker rekening mee houden.

Ik heb hier ook kunststof kapjes/kelkjes liggen die goed zijn en geen Lucite zijn en ik ook gebruik. ( en ik ben veeleisend.... :wink: )

Maar Lucite is en blijft op de één of andere manier mooier... Het is dan ook wel 'gewoon' kunststof, maar het ziet er niet goedkoop uit... Ik combineer dan ook gerust met Swarovski en edelstenen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Ingrid-LJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 12:28
Locatie:Twello

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Ingrid-LJ » wo 08 dec 2010 15:57

Hoi,

Kralenzooi.nl heeft veel in haar assortiment en ook heb ik zelf al eens vanuit amerika besteld bij

http://www.delphinesflowerbeadshop.com/ ... StoreFront" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingrid-LJ

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Kikkertje » wo 08 dec 2010 17:43

Die shop uit de laatste link ken ik, ze heeft inderdaad heel veel, maar zij verkoopt ook gegoten kapjes als lucite.
Groetjes, Marjan

Isabel vd L
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:zo 20 jun 2010 10:26

Re: bloemenkelkjes

Bericht door Isabel vd L » do 09 dec 2010 09:30

Kralen en bedels heeft ook meerdere bloemkapjes in het assortiment en ook ijsbloemen, die zijn echt heeeel mooi (een parelmoerglans) http://www.kralenenbedels.nl/webshop/in ... =2a&page=2

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: bloemenkelkjes

Bericht door daisy81 » do 09 dec 2010 11:29

wat een leuke adresjes allemaal ik kende voor kelkjes alleen kralenzooi :wink:

Gesloten