Webshop acceptgiro

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Lenthe
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:vr 28 mei 2010 13:17
Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Lenthe » wo 09 jun 2010 13:48

Hoe vaak sturen jullie een email naar een klant die niet betaalt en niets laat horen? Ik wil niet te opdringerig worden en wacht steeds bijna een week... Ik vind de toon van zo'n mail ook lastig. Ergens baal ik, maar als ik boos wordt betalen ze natuurlijk helemaal nooit meer :wink:
Vorige week heb ik zelfs lopen haasten om op tijd te zijn voor een afspraak met een klant. Nooit op komen dagen en niets meer vernomen, dat is toch gewoon schandalig? Er kan altijd iets tussen komen, maar dan had ze toch in elk geval even iets kunnen laten horen. Ze had zowel mijn mailadres als telefoonnummer.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Kikkertje » wo 09 jun 2010 16:07

Via Marktplaats is het helemaal bar en boos. Ik heb het idee dat veel mensen hopen dat je het misschien toch opstuurt voordat het betaald is. En dan hoor je er meestal niets meer van en ook na een mail laten ze niets van zich horen. Maar toch heel veel vaste klanten gekregen die in eerste instantie via Marktplaats reageerden, dus het is het toch wel waard.

Meestal wacht ik een week voordat ik mail en dan stuur ik ongeveer zoiets:

Ik heb nog een bestelling voor u klaar liggen die nog niet betaald is. Wanneer u .... (het verschuldigde bedrag) overmaakt naar ....(mijn rekeningnummer), dan wordt de bestelling na betaling zo snel mogelijk opgestuurd.

Met vriendelijke groet
.....
Groetjes, Marjan

pluissebol
Bead Starter
Berichten:92
Lid geworden op:zo 01 apr 2007 20:19
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door pluissebol » wo 09 jun 2010 17:54

Wij verzenden dus me factuur, en inderdaad er zitten wel eens mensen bij die niet betalen. Dan heb ik het niet over de mensen die het even over het hoofd hebben gezien want die betalen altijd toch snel als je een mailtje stuurt. Maar de mensen waar je nooit meer iets van hoort en die je dus een aantal herinneringen heb gestuurd. Tja daar gaan op een gegeven moment wel andere regelingen getroffen worden, zoals idd een incasso. Plus die mensen komen bij ons op de lijst met niet meer naar versturen met factuur.

Tis jammer dat het gebeurt. Maar aan de andere kant moeten de klanten ook een webshop het vertrouwen geven, want wat gebeurt er als je wel al vooraf hebt over gemaakt of met ideal hebt betaald en de webshop stuurd je never nooit je kralen op??/

Het werkt dus van 2 kanten he.

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door ellybudding » wo 09 jun 2010 18:56

Vengy schreef:hmmm
ik ben eerlijk gezegd op een gegeven moment weggebleven bij la maison
vind t fijn om achteraf te kunnen betalen hoor
maar steeds maar weer overal die regels lezen dat er incasso ingeschakeld word
voelde ik me niet lekker bij en knapte er persoonlijk op af.
Ik koop gewoon pas iets als ik t kan betalen en eerder niet.
Heel simpel
Je kunt het ook anders zien:
je koopt pas iets als je het kunt betalen, indien een bepaalde shop/zaak ervoor kiest om betaling na ontvangst te accepteren vind ik het heel erg logisch dat men, als je dus als klant niet betaald maar wel je spullen hebt, dat zij een incassobureau mogen inschakelen. Ik heb er totaal geen moeite mee en als je vaak bij dezelfde leverancier besteld ontstaat er ook een vertrouwensband. Ook al moet ('t is eigenlijk mag) je achteraf betalen, op het moment dat je gaat bestellen moet je geld hebben. Anders doe je iets verkeerd....
Voor particuliere verkoop/aankoop tja daar ben ik wel voorzichtiger in. Vraag nagenoeg altijd naar hun naam,adres,plaats en vaste telefoonnummer....ik denk dat dit ook wat risico's uitsluit, je kunt ze altijd nog even bellen.......

Groetjes
Elly

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Vengy » wo 09 jun 2010 19:10

Nou ik bekijk het slechts van mijn kant af.
En ik ben geen klant die niet betaald zoals duidelijk moge zijn vanuit vorige bericht.
Echter wil ik wel stellen dat uiteraard een bedrijf die wel levert en geen betaling krijgt
een bureau mag inschakelen.
Maar als je als goede klant telkens weer dat riedeltje moet lezen na een factuur, na alle mails
en dergelijke dan heb ik na een paar keer zoiets van pfffffff wat negatief ....
Het is heel jammer dat het nodig is, maar blijkbaar wel nodig...
Alleen heb ik de keuze waar ik mee geconfontreerd wil worden toch......
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door ellybudding » wo 09 jun 2010 20:26

ik begreep jouw verhaal en standpunt, bedoelde het niet als aanval of wat dan ook!! Tuurlijk iedereen mag/kan/hoort zijn of haar keuze te maken!! Ik denk dat het aantal wanbetalers helaas voor bedrijven en voor particulieren steeds beroerder/meer wordt. Mogelijk worden dus dit soort "negatief klinkende voorwaarden" meer en meer gesteld (ik bedoel dan bij niet betalen schakelen wij een inc.bur. etc in).

groetjes
Elly

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Monique Westerlink » wo 09 jun 2010 22:00

Ik kan me best voorstellen dat iemand achteraf wil betalen. Je weet niet wie er achter een webwinkel zit en of wat je besteld wel goed is. Bij mij kan je om die reden achteraf betalen. Ik ga er vanuit als iemand iets besteld dat je het goede adres hebt anders krijg je namelijk ook je bestelling niet. Je kan dan eerst je bestelling bekijken en achteraf betalen. Bijna al mijn klanten betalen netjes op tijd en degene die dat niet doen daar maak ik na een herinnering werk van. Gelukkig is dat bijna nooit nodig. Postorder bedrijven werken al jaren zo dat doen ze ook niet voor niets zo. Het zal toch wel werken.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Vengy » wo 09 jun 2010 23:45

ellybudding schreef:ik begreep jouw verhaal en standpunt, bedoelde het niet als aanval of wat dan ook!! Tuurlijk iedereen mag/kan/hoort zijn of haar keuze te maken!! Ik denk dat het aantal wanbetalers helaas voor bedrijven en voor particulieren steeds beroerder/meer wordt. Mogelijk worden dus dit soort "negatief klinkende voorwaarden" meer en meer gesteld (ik bedoel dan bij niet betalen schakelen wij een inc.bur. etc in).

groetjes
Elly
Heb het ook niet opgevat als een aanval hoor.
Wilde gewoon nog iets meer duidelijk maken wat ik bedoelde vanuit mijn standpunt als klant
Maar zoals met alles in het leven, heeft elk verhaal dubbele zijden :mrgreen:
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Lenthe
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:vr 28 mei 2010 13:17

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Lenthe » do 10 jun 2010 15:33

@ Kikkertje. Ik vind jouw tekst inderdaad erg correct. In deze strekking stuur ik ook de eerste herinnering. Bij de derde mail denk ik dat de irritantie doorschemert in mijn mailtje :wink:

@ Monique. Je hebt gelijk dat bedrijven als Wehkamp altijd eerst leveren en een acceptgiro erbij doen. Zij hebben alleen zo veel volume, dat zij de kosten voor een incasso procedure gemakkelijker kunnen dragen. Voor mij zou het echt een forse schadepost zijn om een incassobedrijf in te schakelen, aangezien je die kosten niet geheel mag doorberekenen.

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Monique Westerlink » do 10 jun 2010 21:56

Ik stuur altijd 2 x een herinnering, probeer nog een keer te bellen of te mailen en dan stuur ik hem door naar een incasso. De kosten zijn voor de klant dat regelen zij. Het kost je bijna niets.

beadsfield
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 03 nov 2010 09:36

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door beadsfield » wo 03 nov 2010 09:44

Zijn er nog meer webshops waar je met acceptgiro kunt betalen? :roll:
Don't dream your life - Live your dream!

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door nienkesieraden » wo 03 nov 2010 16:20

Ja ben ook wel benieuwd, dan kan je betalen nadat je alles binnen hebt.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Kikkertje » wo 03 nov 2010 17:02

Nienke, op jouw website lees ik:
De producten worden na betaling direct opgestuurd.

Het is niet lelijk bedoeld hoor, maar waarom biedt jij je klanten niet de service van achteraf betalen als je het zelf zo prettig vindt? Ben erg benieuwd naar je reactie.

@Beadsfield
Op mijn website vindt je leuke zeepjes, maar het is wel vooraf betalen. http://www.droomjuweeltjes.nl/webwinkel ... gory_id=61" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook op de site van Sandra, een van de moderators van dit forum kun je veel zeep vinden: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/zeepjesenzo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat het hier ook vooraf betalen is, maar ik kan het zo gauw niet vinden.

Dat laatste hoorde eigenlijk in een ander topic denk ik :lol: maar zo komt het hopelijk ook aan. Was even in de war.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door nienkesieraden » wo 03 nov 2010 19:50

Hoi Kikkertje.
Achteraf betalen voor mijn sieraden bedoel je? Ja, ik moet nog kijken hoe dat werkt enzo en inschrijven bij de kvk. En dan wil ik met acceptgiros werken.

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Ingedinge » do 04 nov 2010 07:37

Stomme vraag... maar... zijn acceptgiro's niet een beetje uitstervend? In deze tijd van IDeal. Paypal, internetbankierren en creditcards etc? De acceptgiro's die hier binnenkomen worden allemaal via www betaald. Ik stuur al jaren geen acceptgiro's meer op naar de bank!

Gesloten