Webshop acceptgiro

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Sandra » do 04 nov 2010 09:34

Ingedinge schreef:Stomme vraag... maar... zijn acceptgiro's niet een beetje uitstervend?....
Ik denk dat het hun voornamelijk gaat om achteraf betalen. Niet zozeer hoe je kan betalen, meer eerst ontvangen en dan betalen.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door beertje » do 04 nov 2010 10:38

ik vind het idiaal om achteraf tebetalen ik betaal altijd netjes en op tijd mijn rekening zo ook bij crea dream waar ik regelmatig bestel en automatich wordt afgeschreven dit vind ik gewoon fijn
Laatst gewijzigd door beertje op do 04 nov 2010 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Mieke » do 04 nov 2010 11:57

Wettelijk gezien MOET je als webwinkel een mogelijkheid bieden om achteraf te betalen (rembours).
Verder maak je voor dit soort situaties algemene voorwaarden die je bij de klant verplicht bent te laten zien, vóórdat deze betaalt/bestelt onder rembours. Dan kun je ze naleven en idd een incassobureau inschakelen.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Kikkertje » do 04 nov 2010 12:51

Ik denk dat de kosten van het verzenden onder rembours de meeste klanten ervan weerhouden om voor die mogelijkheid te kiezen. :wink:
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Sandra » do 04 nov 2010 12:57

Ook is het nog niet eens zo achteraf, je moet betalen voordat je het ziet. ;)
Het idee van rembours gaat vanaf volgend jaar wel veranderen hoorde ik. Van wat ik begreep bestel je bij shop a, betaal je via internet aan tnt, daarna krijg je het pakket. Tijdens het ontvangen van het pakket moet je 'n bepaalde code doorgeven die je van TNT hebt gekregen. Zo heb je niet meer contant betalen (willen ze mee stoppen), maar heb je wel nog 'n soort garantie dat je het dan ook krijgt / dat je geld terug krijgt als het niet is geleverd. Alleen wel omslachtig met code enzo als je zelf niet thuis bent om aan te nemen denk ik.....

beadsfield
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 03 nov 2010 09:36

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door beadsfield » do 04 nov 2010 15:06

Het gaat mij niet zo zeer om de acceptgiro, maar om het achteraf betalen.
En in principe is dit alleen maar omdat ik normaal gesproken niet via internet mn spullen bestel, maar langs ga bij een winkel of een beurs bezoek. Omdat dit nu voorlopig even niet kan vroeg ik me af of er misschien websites zijn die dit -het achteraf betalen- aanbieden.

Zelf vind ik het gewoon belangrijk dat ik mn spullen even kan zien & voelen, en het belangrijkst; dat het geleverd wordt! voordat ik (een groot bedrag) betaal. Valt allemaal best mee met ouderwets!

Want vergeet niet dat er niet alleen maar klanten zijn die misschien wel niet / of te laat gaan betalen, maar dat er ook "bedrijven" zijn die na betalen niets versturen.

(ik bedoel hier niemand of niets persoonlijk mee hoor, begrijp me niet verkeerd!) Maar ik ben dus wel eens op deze manier teleurgesteld, en dan kijk je een tweede keer dus wel dubbel zo goed uit!
Don't dream your life - Live your dream!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Sandra » do 04 nov 2010 15:42

beadsfield schreef:....
Want vergeet niet dat er niet alleen maar klanten zijn die misschien wel niet / of te laat gaan betalen, maar dat er ook "bedrijven" zijn die na betalen niets versturen.
...
Als je via bv marktplaats koopt moet je wel opletten maar wat webwinkels betreft zit het volgens mij wel goed tegenwoordig. Als er al een webwinkel is die niets verstuurd, dan komt die snel genoeg in het kwade daglicht via programma's zoals radar / opgelicht. Als je een kralenwebwinkel hebt gevonden maar twijfelt of het wel goed is kun je ook altijd de zoekfunctie hier gebruiken, dan zie je vanzelf of er al topics over zijn. En anders kun je een topic erover starten. Over het algemeen is er hier altijd al wel iemand die er al eens gekocht heeft en kunt vertellen hoe het is gegaan.

flipjedbt
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:di 25 mei 2010 20:50

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door flipjedbt » do 04 nov 2010 17:59

Ik koop al jaren via het web en heb altijd vooraf betaald.
Wel vond ik soms dat wat ik gekocht had niet was wat ik wilde.
In overleg met de webwinkel heb ik dat altijd mogen retourneren met teruggave van betaling.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Mieke » do 04 nov 2010 20:30

Sandra schreef:Ook is het nog niet eens zo achteraf, je moet betalen voordat je het ziet. ;)
Het idee van rembours gaat vanaf volgend jaar wel veranderen hoorde ik. Van wat ik begreep bestel je bij shop a, betaal je via internet aan tnt, daarna krijg je het pakket. Tijdens het ontvangen van het pakket moet je 'n bepaalde code doorgeven die je van TNT hebt gekregen. Zo heb je niet meer contant betalen (willen ze mee stoppen), maar heb je wel nog 'n soort garantie dat je het dan ook krijgt / dat je geld terug krijgt als het niet is geleverd. Alleen wel omslachtig met code enzo als je zelf niet thuis bent om aan te nemen denk ik.....
Inderdaad, rembours is ook nog niet zo heel erg achteraf. Ook komen daar nog extra kosten bij.

Interessant wat je hier schrijft. Ik ga het ook in het oog houden (ik denk dat je al wel had gesnapt dat ik ook een webwinkel ga starten, ga maar zéér aan de zijlijn van jouw activiteiten zitten, hoor :mrgreen: )
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Sandra » do 04 nov 2010 21:28

Mieke schreef:.... Ik ga het ook in het oog houden (ik denk dat je al wel had gesnapt dat ik ook een webwinkel ga starten, ga maar zéér aan de zijlijn van jouw activiteiten zitten, hoor :mrgreen: )
:lol: ik vind alles prima hoor ;)

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door Josje » zo 07 nov 2010 00:58

Ik vind het juist prettig om te betalen op het moment dat ik de aankoop doe, omdat ik mezelf ken en de kans aanwezig is dat ik er niet meer aan denk tot ik een herinneringsmailtje krijg.. Als ik gelijk kan betalen hoef ik er ook niet meer mee bezig te zijn.
Als iets echt heel erg tegenvalt kun t in de meeste gevallen ook wel terugsturen en krijg je je geld terug.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door sam » zo 07 nov 2010 10:28

Josje schreef:Ik vind het juist prettig om te betalen op het moment dat ik de aankoop doe, omdat ik mezelf ken en de kans aanwezig is dat ik er niet meer aan denk tot ik een herinneringsmailtje krijg.. Als ik gelijk kan betalen hoef ik er ook niet meer mee bezig te zijn.
Als iets echt heel erg tegenvalt kun t in de meeste gevallen ook wel terugsturen en krijg je je geld terug.
Webshops zijn inderdaad altijd verplicht te laten ruilen of terugsturen, als iets niet naar je zin is.
Door de wet kopen op afstand. Omdat je het bij aan koop niet kunt bekijken.
Dus dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn!

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door nienkesieraden » za 12 nov 2011 20:22

Weet er iemand nog acceptgiro-webshops voor kralen en benodigdheden en verpakkingen etc?
Vind het achteraf betalen altijd erg fijn :)

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Webshop acceptgiro

Bericht door JMHols » zo 13 nov 2011 12:28

Ik zag dit topic nu pas, dus reageer nogal laat. Ik geef de voorkeur aan Paypal, dat vind ik een veilige betaalwijze, je betaalt wel vooral maar als er niet wordt geleverd kun je zo je geld terugkrijgen. En de leverancier heeft het geld heel snel op de rekening waardoor de verzending ook heel snel kan. Bij Ideal duurt het meestal wat langer heb ik gemerkt.
Tja en vooraf of achteraf betalen, ik vind vooraf betalen geen probleem, ik de winkel betaal je ook eerst, voor je het product meekrijgt. Vooral in deze tijd kan ik het me goed voorstellen dat de leverancier zijn geld vooraf wil krijgen, om te voorkomen dat ze steeds achter hun geld aanmoeten. Maar is er een mogelijkheid om achteraf te betalen dan doe ik dat trouwens wel, zoals bij bol.com, daar betaal ik altijd achteraf.

Gesloten