Ik zoek (de niet op waterbasis zijnde) Fimo lak

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
suusje
Bead Starter
Ik zoek (de niet op waterbasis zijnde) Fimo lak

Bericht door suusje » do 07 jan 2010 20:18

Hoi hoi :byebye

Mijn flesje Fimo glanslak is op en ik kan deze nergens meer vinden.
Het gaat om de doorzichtige wat ook wel spirit lacquer word genoemd. Niet die op waterbasis dus die wittig is.
Volgens mij is deze uit de handel ?
Weet iemand misschien een webwinkel waar ze deze nog hebben ?

Ik vind het lastig om iets te vinden dat net zo goed is..
Ik heb Glossy accents, triple thick van Decoart en kunsthars geprobeerd, maar niets is zo goed als de glanslak van Fimo.
Ik heb gelezen dat de lak op waterbasis niet zo geschikt is voor fimosieraden en ook Darwi vernis zou niet zo geweldig zijn.

Als er iemand nog iets anders weet om fimosieraden mee te lakken dat niet vergeeld, niet gevoelig is voor vocht, niet snel krasjes krijgt , geen strepen van de kwast achterlaat en waar een dikkere laag mee te maken is hoor ik het ook graag !
Jeetje ik ben niet veeleisend hè :oops: [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Kunsthars was trouwens wel heel mooi, maar dat is veel werk, stinkt en lukt niet altijd :roll:

Alvast bedankt !!!! :team:

createss
Bead Designer

Re: Ik zoek (de niet op waterbasis zijnde) Fimo lak

Bericht door createss » do 07 jan 2010 22:12

Ik heb nooit met fimo gewerkt, kan je er dus niet mee helpen.
Maar Sassy heeft een webwinkel met heeeeeel veel fimospulletjes :D

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » ma 11 jan 2010 10:07

Bedankt voor de link. Je kan nooit genoeg Fimo adresjes hebben :P

Jammer dat niemand meer weet. Ik heb nu juist zo een zin om nieuwe fotohangers te maken.
Dan maar weer de giethars uit de kast halen :?

De Sierkip
Bead Chatter

Bericht door De Sierkip » ma 11 jan 2010 14:17

De lak die jij bedoelt is idd uit de handel. Ik heb even voor je gezocht, kon me nog herinneren dat er hier al eens eerder over gesproken is. Lavilia lakt met Parket plus lak, zie deze link:
viewtopic.php?f=38&t=34209&p=443867&hil ... ak#p443867" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!

Petito
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Petito » ma 11 jan 2010 14:32

Darwi glanslak is de meest vergelijkbare. Ik baal er ook ontzettend van dat de fimo lak niet meer te krijgen is. Die op waterbasis vind ik echt niets, die plakt nl.
Groetjes, Heleen

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 11 jan 2010 20:38

De Sierkip schreef:De lak die jij bedoelt is idd uit de handel. Ik heb even voor je gezocht, kon me nog herinneren dat er hier al eens eerder over gesproken is. Lavilia lakt met Parket plus lak, zie deze link:
viewtopic.php?f=38&t=34209&p=443867&hil ... ak#p443867" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
Klopt, en ik heb ook nog ergens een flesje darwi lak, maar heb al weken niks met klei gedaan (te druk) dus kan je niet vertellen of ik vind dat t werkt
groetjes ikke
Afbeelding

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » ma 11 jan 2010 23:57

Bedankt voor jullie reacties :ontmoeten:

Ik las hier op het forum een stukje waardoor ik Darwi niet durf te proberen : viewtopic.php?f=5&t=2355&p=25037&hilit=darwi#p25037 het is wel een bericht uit 2003 (!) dus misschien dat het nu anders is ?

Ik vind het zo dom dat ze de glanslak niet meer maken ! Ik hoor alleen maar positiefs er over en over die waterbasis hoor ik (als het om sieraden gaat) alleen maar slechte dingen :?

@ Lavilia: bevalt het lakken met parket plus je nog goed ? Is het niet na verloop van tijd gaan verkleuren of plakken ? Tegen wat vocht moet het wel kunnen en ook zal het wel goed hard worden lijkt mij aangezien het voor parket bedoeld is.
Is het te vergelijken met fimo glanslak of niet ? Het mooie aan de fimo glanslak vind ik ook dat het mooi glad droogt, dus geen bobbels of strepen en dat je er ook een dikker laagje mee kan maken. Kan dat ook met parket plus ?
Zo ja, dan ga ik dat maar eens proberen. Sorry voor alle vragen hoor hihi ik heb al van alles geprobeerd en vind het zonde als ik er na 1x proberen er achter zou komen dat het niet is wat ik zoek :roll:

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » za 16 jan 2010 15:07

suusje schreef:Bedankt voor jullie reacties :ontmoeten:

Ik las hier op het forum een stukje waardoor ik Darwi niet durf te proberen : viewtopic.php?f=5&t=2355&p=25037&hilit=darwi#p25037 het is wel een bericht uit 2003 (!) dus misschien dat het nu anders is ?

Ik vind het zo dom dat ze de glanslak niet meer maken ! Ik hoor alleen maar positiefs er over en over die waterbasis hoor ik (als het om sieraden gaat) alleen maar slechte dingen :?

@ Lavilia: bevalt het lakken met parket plus je nog goed ? Is het niet na verloop van tijd gaan verkleuren of plakken ? Tegen wat vocht moet het wel kunnen en ook zal het wel goed hard worden lijkt mij aangezien het voor parket bedoeld is.
Is het te vergelijken met fimo glanslak of niet ? Het mooie aan de fimo glanslak vind ik ook dat het mooi glad droogt, dus geen bobbels of strepen en dat je er ook een dikker laagje mee kan maken. Kan dat ook met parket plus ?
Zo ja, dan ga ik dat maar eens proberen. Sorry voor alle vragen hoor hihi ik heb al van alles geprobeerd en vind het zonde als ik er na 1x proberen er achter zou komen dat het niet is wat ik zoek :roll:
De darwi heb ik nog steeds niet geprobeerd, maar op het kleiforum zijn er wel een aantal mensen enthousiast over geloof ik.
Ik ben nog steeds tevreden over de parket plus ja. Voor zover ik weet (ik heb het nog niet gemerkt) bladdert of scheurt t niet. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat het reageert met DEET, maar aangezien je dat alleen in Afrika smeert is dat niet echt een probleem [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] . Vocht kan het hebben inderdaad en ik vind het wel goed hard, en eventueel kun je het ook nog even in de oven zetten op 110 graden om het verder uit te laten harden. Doe ik overigens nooit.
Het is niet te vergelijken met de fimo glanslak want de glans is veel minder. Plus met fimo lak heb je vaak aan 1 laagje genoeg en de parket plus lak ik meestal 3 keer. Je krijgt geen strepen, en als je voorzichtig bent ook geen belletjes. Als je ze lakt door ze te dopen moet je wel opletten dat je het teveel eraf haalt door de punt van een stukje keukenpapier in het teveel aan de onderkant te houden. Anders krijg je dus wel een puntje.
Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb, mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
groetjes ikke
Afbeelding

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » ma 18 jan 2010 14:31

Ik werd al helemaal enthousiast over parket plus nadat ik ook veel goede dingen had gelezen op Amerikaanse sites over future floor, maar nu zag ik dat er op de fles het volgende staat :
Nieuwe formule !
Nu weet ik dus niet of deze wel goed is of dat ik weer een miskoop heb gedaan :cry:
Zo vervelend..ik wil er niet na 6 maanden achter komen dat het toch niet goed is..

Volgens mij was parket plus vroeger transparant/licht wittig (?). Dat zeggen ze tenminste.
Dit spul ziet er viezig uit. Het is cloudy, wit en een tintje geel.
Is dat bij jou ook zo Lavilia ? Ik hoop het..anders zou het wel weer zonde zijn..

Voor de tshirt transfer kan ik denk ik toch beter kunsthars gebruiken, maar voor zwart wit transfers is het wel intressant.

Ik ga er sowieso wat testjes mee doen. Dan kan ik het over een aantal maanden misschien alsnog gebruiken :roll:
Zo wil ik zien of het in zonlicht verkleurd en of het samen kan met triple thick glaze en giethars.
Ik zag wel al dat als je het op giethars aanbrengt, het mooi gaat glanzen en doffe plekjes en lichte krasjes verdwijnen. Zoiets had ik al gelezen. Nu afwachten of het er na een paar maanden nog mooi uitziet :)

Cariina-
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Cariina- » do 21 jan 2010 11:47

suusje schreef:Ik werd al helemaal enthousiast over parket plus nadat ik ook veel goede dingen had gelezen op Amerikaanse sites over future floor, maar nu zag ik dat er op de fles het volgende staat :
Nieuwe formule !
Nu weet ik dus niet of deze wel goed is of dat ik weer een miskoop heb gedaan :cry:
Zo vervelend..ik wil er niet na 6 maanden achter komen dat het toch niet goed is..

Volgens mij was parket plus vroeger transparant/licht wittig (?). Dat zeggen ze tenminste.
Dit spul ziet er viezig uit. Het is cloudy, wit en een tintje geel.
Is dat bij jou ook zo Lavilia ? Ik hoop het..anders zou het wel weer zonde zijn..

Voor de tshirt transfer kan ik denk ik toch beter kunsthars gebruiken, maar voor zwart wit transfers is het wel intressant.

Ik ga er sowieso wat testjes mee doen. Dan kan ik het over een aantal maanden misschien alsnog gebruiken :roll:
Zo wil ik zien of het in zonlicht verkleurd en of het samen kan met triple thick glaze en giethars.
Ik zag wel al dat als je het op giethars aanbrengt, het mooi gaat glanzen en doffe plekjes en lichte krasjes verdwijnen. Zoiets had ik al gelezen. Nu afwachten of het er na een paar maanden nog mooi uitziet :)
Ik gebruik zelf wel gewoon de nieuwe Parket plus, die is inderdaad geelig.
Maar voor mij maakt het niet uit, je krijgt met 2/3 laagjes een mooie glans op je kralen.

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 21 jan 2010 12:13

@Cariina: bedankt voor je reactie :)

Ik heb het inmiddels getest en het glanst inderdaad wel heel erg mooi :P en het word ook heel hard.
Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik niet weet hoe het er over een paar maanden uit ziet..zal het niet gaan plakken of gelig worden ?
En ik ben zo ongeduldig :-DD ik zie het niet zitten om 6 maanden te gaan zitten wachten tot ik weer verder kan :lol:

Gebruik jij die nieuwe al lang ? En gebruik jij ze ook voor sieraden voor de verkoop ?

Wat een vragen weer hè :oops: Ik ben gewoon een beetje bang om iets nieuws te proberen.
Ik baal er gewoon zo van dat ik eindelijk transfers maken onder de knie heb en dan is net de perfecte lak op :cry:

Ik zat er ook nog aan te denken om dat fimolak op waterbasis misschien maar eens een kans te geven. Misschien zal het bij mij niet plakkerig worden, omdat het gelakte deel niet in aanraking komt met de huid ??

Gesloten