Eindelijke na lange tijd weer eens een berichtje van mij. De laatste tijd is het bij mij zeer hectisch geweest in mijn leventje. Druk op het werk, mijn moeder die te horen heeft gekregen dat z spier reuma heeft en nog wat van die dingetjes die niet groot zijn, maar wel energie vreten. Maar goed over 2 weken ga ik naar Boedapest toe, lekker met een vriendin 5 dagen daar naar toe. Nu ga ik met dezelfde vriendin in april 2,5 week treinen. We gaan de Trans Mongolie Express doen en dat is met de trein van Moskou, via Mongolie, naar Beijing. Hier en daar stappen we ook nog uit. We doen hem via Shoestring.
Nu wil ik voor haar vast een leuk iets maken. Ik zag bij Sayila leuke matroesjka poppetjes en die staan voor Rusland, nu ben ik op zoek naar kralen die Mongolië en China weer kunnen geven(het liefst poppetjes). Wie weet waar ik dat kan kopen? Of heeft een goed idee om China (en evt Mongolie) te kunnen weer geven? Ik denk dat ik een hanger wil maken die ze aan haar backpack kan hangen.
Groetjes,
Annemarie
Waar kan ik Chinese poppetjes kopen?
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Beter een gat in je hand, dan geen hand!
- Joanelle
- Bead Interested
Re: Waar kan ik Chinese poppetjes kopen?
Ik kocht een tijdje terug op een kralenbeurs leuke Chinese "Fortune cats"

Is dat een idee?
Ik weet niet meer hoe de kraam heette, maar hij werd bemand door een blonde vrouw met een enorm Amsterdams accent... misschien weet iemand anders dan wie dat is?

Is dat een idee?
Ik weet niet meer hoe de kraam heette, maar hij werd bemand door een blonde vrouw met een enorm Amsterdams accent... misschien weet iemand anders dan wie dat is?
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?
Die lucky cats hebben ze ook bij sayila. Zijn erg leuk! Ik heb er zelf ook nog een paar liggen. Als je die wilt?? Kan je zo komen halen... 

Groetjes van deze kralenverslaafde!
Goh leuk zeg naar China! Is het dan ook met een groep zeker? Mijn zus ging lang geleden ooit via shoestring naar Zuid Afrika en de groep bestond uit toeristen uit allerlei landen, moet dan wel engels praten maar wel leuk om mensen uit allerlei landen te ontmoeten.
Je kan ook evt informeren bij MiekeN, die is keer in China geweest en had aardig wat meegenomen.
Je kan ook evt dan speciale knooptechnieken gebruiken, dat is ook wel typisch chinees, van die speciale knopen met zijdekoord.
Je kan ook evt informeren bij MiekeN, die is keer in China geweest en had aardig wat meegenomen.
Je kan ook evt dan speciale knooptechnieken gebruiken, dat is ook wel typisch chinees, van die speciale knopen met zijdekoord.
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik krijg er al helemaal zin in. En is inderdaad misschien wel leuk om dat chinees knopen te doen... meer ideeen zijn welkom. Ben helaas de laatste tijd erg inspiratieloos...

-
- Bead Interested
- Contacteer:
Gisteren bij Tessa de gelukskatjes opgehaald (thanks Tessa!) en ben er helemal blij mee. Kwam er alleen achter dat die katjes typisch Japans zijn ipv Chinees, maar goed dat mag de pret niet drukken, het gaat om het geluk tijdens de reis!
Tevens bij Sayila nog wat leuke dingen besteld. Hopelijk komt het maandag binnen
Heb al aardig wat inspiratie in mijn hoofd zitten, nu hopen dat het er uit komt. Ik houdt jullie op de hoogte!

Tevens bij Sayila nog wat leuke dingen besteld. Hopelijk komt het maandag binnen

Heb al aardig wat inspiratie in mijn hoofd zitten, nu hopen dat het er uit komt. Ik houdt jullie op de hoogte!

Ik was begin dit jaar op vakantie in China en zag heel vaak van dat soort katjes hoor, missschien is het overgewaaid uit Japan maar je komt het vast nog wel tegen als je daar eenmaal bent.