webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » vr 08 aug 2008 09:19

Ik weet het Mieke. Het blijft tricky. Bedsankt voor de waarschuwing.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » vr 08 aug 2008 11:49

Frutsel schreef:Ik weet het Mieke. Het blijft tricky. Bedsankt voor de waarschuwing.
Maar het is toch excl. verzendkosten?

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » vr 08 aug 2008 14:23

madebyme schreef:
Frutsel schreef:Ik weet het Mieke. Het blijft tricky. Bedsankt voor de waarschuwing.
Maar het is toch excl. verzendkosten?

jawel... maar omdat verzendkosten hoog zijn, heeft het geen zin om weinig (onder de €40) te kopen... dan haal je die verzendkosten er niet uit...
als je echter meer dan voor 40 koopt (EURO!!, geen dollar), dan krijg je dus vrijwel gegarandeerd de douane aan je broek en die gooit er zomaar 22 euro boven op (dat was bij mij dus).... weg dollar-voordeel! :-( Had ze hier in Ned. goedkoper kunnen kopen dus.

Ik ga voor mijn Miyuki's meestal naar eBay, dan bied ik op kralen waarvan de verzendkosten niet zo hoog zijn en soms heb ik geluk. De laatste batch had ik meer dan 25 euro winst in vergelijk met gewoon via een webwinkel bestellen.

En... pssst... de Engelse Pond staat ook laag nu! ;-)

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » vr 08 aug 2008 15:55

Over belasting is nog wl wat te nuanceren alhoewel ik het zelf grof reken: + 30%.
Lang verhaal kort je betaalt belasting(btw) over waarde PLUS porto, en invoerrechten over waarde PLUS porto PLUS belasting(btw).

20% over waarde plus porto, en daarover dus weer 5%.
Grofweg, lang verhaal kort.

Overigens wordt volgens niet bevestigde berichten deze drempel per 1 december 150€ en hanteert de douane deze regel al nu en dan.
Ga je erdoor heb je geluk, pakken ze je eruit, dan heb je pech.

Misverstand is dat kado vrijgesteld zou zijn. Invoer is invoer, of je nou je eigen ouwe laarzen opstuurt omdat die niet meer in je bagage passen (extra bagage betalen is vaak goedkoper dan porto!!), of je nou een kerstkadootje voor je dochtertje krijgt van je familie in Verweg, of je nou een bak kralen koopt.
Het interesseert de douane geen biet waarvoor jij iets aangeleverd krijgt.
Het enige wat telt is de waarde van de goederen en natuurlijk van buiten de EU.

Laten we maar hopen dat dat vn e 150€ waar is.

Trouwens, het maakt wel verschil of je van een privepersoon koopt of van een winkel. e drempel voor de erste is fdacht ik 2x zo hoog als wanneer je van een winkel koopt.

Sorry als ik doordraaf. Waren er al niet topics over dit?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 12 aug 2008 23:21

Jawel :wink: En ook een handige link: http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P25_2606" onclick="window.open(this.href);return false;
~Audrey~

Gebruikersavatar
Hukie60
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:zo 29 jun 2008 22:32

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door Hukie60 » di 02 sep 2008 18:15

ik heb een bestelling gedaan in amerika de douane komt ook nog eens om de hoek kijken de kosten van invoer zijn niet leuk meer je bent zo 100 euro kwijt. ik was er niet bij mee in iedergeval. Ga eens kijken bij kranibeads ze hebben de prijs verlaagd en goed ook.
Ze staan ook op de darling market in rijswijk.
Auteur van het boekje Natuur in Kraal

Gebruikersavatar
Kaloni
Bead Interested
Berichten:182
Lid geworden op:zo 17 aug 2008 16:03
Locatie:Tilburg

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door Kaloni » di 02 sep 2008 18:52

http://www.beadaholique.com" onclick="window.open(this.href);return false;

hanteert prima verzendkosten (ik geloof iets van 3 eur basis en 20 tot 100 dollarcent opslag voor het volgende artikel). ik smurf meestal: houdt het licht en goedkoop en je spring er prima uit, is mijn ervaring. ben fan want je hebt het ook nog eens binnen een week in huis (gewoon met us postal services).
mijn ervaring met een grotere zending laatst (22 aug) van rond de 100 dollar incl verzendkosten was prima: ik werd niet gelicht. maar om op grond van mijn ene geval te concluderen dat die 150 dollar grens al gehanteerd wordt is natuurlijk wat te kort door de bocht. t spul was overigens wel 2 weken onderweg, maar dat is niet eens zo lang voor zo ver.
de grote zending was trouwens van http://www.shipwreckbeads.com" onclick="window.open(this.href);return false;: die geven 5% van je aankoopbedrag als korting op de verzendkosten (veel lichte dure dingen kopen dus :wink: )
Groetjes,
Karin

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door Moon » di 02 sep 2008 21:11

Hukie60 schreef:ik heb een bestelling gedaan in amerika de douane komt ook nog eens om de hoek kijken de kosten van invoer zijn niet leuk meer je bent zo 100 euro kwijt. ik was er niet bij mee in iedergeval. Ga eens kijken bij kranibeads ze hebben de prijs verlaagd en goed ook.
Ze staan ook op de darling market in rijswijk.
Ik vind wel dat je veel reclame maakt voor Kranibeads. Ik zou ook nog graag van een onafhankelijk iemand iets over deze webshop horen. :wink:
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Hukie60
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:zo 29 jun 2008 22:32

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door Hukie60 » wo 03 sep 2008 15:08

ja misschien wel als jij dat vind maar ik geef alleen eerlijk mijn mening en ik hoop dan ook dat er een hoop meiden bijkomen na de beurs ze zijn in oprichting hoor dat is hard werken voor de mens. En voortrekken doe ik niet ik denk ook aan mijn beurs net als iedereen. Julllie roepen allemaal over bricilart en kralenwerk nou die vind ik te duur. Ga dan zelf eens kijken joh lat je verrassen. Zo denk ik er nou eenmaal over. Zag ook net dat creadream facetkralen had van swarovky ik had ze nodig om een bruidsjurk te borduren ik betaalde bij hun 1,25 per 10 dat is toch goedkoper, dan ben ik toch eerlijk.
Auteur van het boekje Natuur in Kraal

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door vicky stellwag » wo 03 sep 2008 15:34

Kranibeads heeft alleen maat 11/0? als ik het goed gezien heb. Als ik zou bestellen, wil ik verschillende maten en gaat mijn voorkeur uit naar kralenwerk. En wat ik zo zie, is kralenwerk helemaal niet duurder dan kranibeads; de prijzen zijn allemaal aangegeven per 10 gram en bij beide shops ben je voor 11/0 evenveel kwijt.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door Sandra » wo 03 sep 2008 15:47

Hukie60 schreef:ja misschien wel als jij dat vind maar ik geef alleen eerlijk mijn mening en ik hoop dan ook dat er een hoop meiden bijkomen na de beurs ze zijn in oprichting hoor dat is hard werken voor de mens. En voortrekken doe ik niet ik denk ook aan mijn beurs net als iedereen. Julllie roepen allemaal over bricilart en kralenwerk nou die vind ik te duur. Ga dan zelf eens kijken joh lat je verrassen. Zo denk ik er nou eenmaal over. Zag ook net dat creadream facetkralen had van swarovky ik had ze nodig om een bruidsjurk te borduren ik betaalde bij hun 1,25 per 10 dat is toch goedkoper, dan ben ik toch eerlijk.
Prima dat je eerlijk je mening geeft, maar 1x je mening geven is genoeg, je hoeft niet 10x dezelfde mening te geven. Zie ook http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=28&t=19273" onclick="window.open(this.href);return false; , daar staat duidelijk dat reclame niet mag. Ik heb daarom al een aantal berichten verwijderd en je gewaarschuwd, bij deze de 2de waarschuwing je aan de regels te houden.

Overigens, ik kan geen swarovski vinden bij kranibeads. Ik weet niet over welke maat jij het hebt maar bij mij is het 1,12 per 10 stuks 4 mm swarovski.

Verder ben ik het eens met Vicky. Kralenwerk is niet duurder en bij hun kan je het wel in meerdere maten kopen.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Re: webwinkel voor miyuki seed beads en delicas

Bericht door flapflap » do 25 sep 2008 21:47

Ik heb trouwens ook (een klein beetje) Miyuki als proef.
Als het goed loopt wil ik het meer gaan inkopen. Verzoekjes zijn ook zeker welkom!
http://www.kralenkabinet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
~Audrey~

Gesloten