Rubberkoord met metaal

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15
Rubberkoord met metaal

Bericht door Rosalie » za 17 mei 2008 06:16

Ik heb een mooie ketting gezien die gemaakt is van rubber waar koperdraad in zit. De maakster wilde er helaas niet veel over kwijt.
Hij is te zien op Marktplaats. Eigenlijk heel simpel gewoon een draad die in grillige hoeken is gebogen , het schijnt er in allerlei kleuren te zijn , maar nu de vraag..............waar kan je het kopen en hoe bevestig je het slotje..............

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » za 17 mei 2008 13:28

linkje?
Dan kunnen we het zien.........
Afbeelding

zotteke
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:za 03 dec 2005 22:04
Locatie:meerssen
Contacteer:

rubberkoord met draad

Bericht door zotteke » za 17 mei 2008 14:29

bedoel je rubber die hol is van binnen en waar je een kettelstift doorheen kan doen?
Het leven is te mooi om je druk te maken!

Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15

Rubber

Bericht door Rosalie » za 17 mei 2008 17:09

Ik weet niet hoe ik een link moet plaatsen, maar als je naar http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat en intypt sieraad hebbeding dan krijg je 2 advertenties te zien, het gaat om de 1e daar staan 3 foto's bij ik bedoel de middelste het is een ketting met een grillige vorm.
Ik denk nu dat het misschien gewoon te maken is van installatie draad dat is ook koperdraad met rubber eromheen, bij de Gamma enz........het is dan wel zwart maar dat zoek ik ook. Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Bericht door createss » za 17 mei 2008 17:27

Er bestaat wel hol rubber koord, bijv. te koop bij bijv. http://www.kralenonline.nl of http://www.uniques.nl.

Dat is er in diverse kleuren en dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Als je daar nu stevig metaaldraad doorheen doet, zou dat niet lukken om zo'n ketting te maken?

En als ik de foto's op marktplaats bekijk, vraag ik me af of daar wel een slotje aan zit...
Die ketting vind ik trouwens errug mooi :D :D

Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15

Rubber

Bericht door Rosalie » zo 18 mei 2008 12:57

Dit rubber koord ken ik wel , maar voor die ketting heb je een flink stuk nodig en ik weet niet of je bijvoorbeeld voor 1 meter een metalen draad er doorheen krijgt maar het is te proberen natuurlijk.
Misschien is een slotje niet eens nodig , hij blijft toch wel zitten.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 19 mei 2008 07:49

Hoihoi,

Dat is idd gewoon hol rubberkoord.. en dan een buigzame wire draad erin (niet te dun..) denk 1mm dik ofzo.. anders zakt het zo weer uit model.
Als slotje zie ik een soort pinnetje wat aan 1 kant er al in zit en aan de andere kant er nog ingeduwt moet worden?? En dat is het..

Wel makkelijk maken denk ik.. klein metertje rubber een stuk "ijzerdraad" een soort pinnetje en klaar!!

en hoppa:
Halsketting 17.50

Armband 11.95

SET: 25.00 EURO

;-)
Maar het effect is idd best gijnig.

Succes!

Rosalie
Bead Starter
Berichten:67
Lid geworden op:vr 01 apr 2005 14:15

Rubber koord

Bericht door Rosalie » zo 25 mei 2008 14:38

Bedankt voor de tip Eelke. Inderdaad een stevige prijs voor die ketting maar wel apart weer eens wat anders meestal is het zo van 13 in een dozijn wat je voorbij ziet komen.

Gesloten