Prikkers voor fimokralen

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 25 nov 2006 21:16

Angelaa schreef:wij hebben een combimagnetron, en we zetten hem op de ovenstand.
Vreemd dan, want metaal zou er dan wel in kunnen. Is de oven oud?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
dolfijn
Bead Lover
Berichten:488
Lid geworden op:ma 20 nov 2006 22:17
Locatie:St-Job-in't-Goor, Be
Contacteer:

Bericht door dolfijn » za 25 nov 2006 21:54

heb je een dremmeltje ? Ik boor graag de gaatjes ..dan zijn ze allemaal mooi egaal en je kan dan de kraal goed bekijken om te zien waar je het gaatje echt wil hebben .

Ik heb al een paar keer pech gehad met een mooie kraal die zijn vorm niet goed hield op een stokje , vandaar.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 25 nov 2006 23:34

Je had gevraagd of hier een slotje op kon, dus bij deze.
We (de modjes) horen het wel als 'ie weer open kan.
~Audrey~

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » zo 26 nov 2006 17:30

Romantica schreef:
Angelaa schreef:wij hebben een combimagnetron, en we zetten hem op de ovenstand.
Vreemd dan, want metaal zou er dan wel in kunnen. Is de oven oud?
hij is denk ik niet ouder dan 3 jaar.
maar ik weet het niet het metaal kwam toen wel tegen de zijkanten.
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » zo 26 nov 2006 17:36

miss-chris schreef:
Angelaa schreef:als het goed is heeft mn moeder dat ook. maar ik bedoel eigenlijk van die dunne breipennen zeg maar van 2 mm
ik gebruik altijd breinaalden van 1mm doorsnede, de gaatjes zijn dan precies groot genoeg voor 1mm waxkoord. ik heb ze gewoon gekocht bij de hema! succes ermee!
:wink: Ik ga toch maar weer eens naar de hema :D :lol:

Edit: :cry: Bij ons hebben ze ze niet, mag ik trouwens vragen hoe duur ze waren ? Zit nu een beetje te google erop maar de maat 1mm is haast niet te vinden in metaalen
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » di 28 nov 2006 22:47

Wilde toch nog even reageren: Ik gebruik spelden met een grote parelkop, worden ook in bloemstukjes gebruikt. Gaatje is niet zo groot, maar groot genoeg voor zilverdraad (0,8mm). Ik zet mijn bakplaat in de combimagnetron (ovenstand), en zet de spelden tegen de rand (kop van de speld over het randje, kunnen ze ook niet wegglijden) en dat gaat prima!
Ik heb voor breinaalden gekeken bij de Zeeman, maar bij ons hadden ze alleen nr. 4.
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » wo 29 nov 2006 09:09

Ik doe op dit moment nog een beetje onhandig, ik maak de gaatjes met een speld en doe ze dan vervolgends op een nietstiftje tussen twee sateprikkers hangen in een doosje. :wink: De gaatjes worden perfect alleen donderen ze er nog wel eens tussen de sateprikkers uit :evil:
Daarom lijkt me z'on breinaald ook ideaal :wink: vallen ze tenminsten niet steeds af
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » wo 29 nov 2006 13:32

Dat is zeker het makkelijke van een breinaald! De spelden die ik zelf gebruik zijn dus wat langer en dikker dan normale spelden, ik hoef dus niet over te hevelen naar een nietstift!
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

Gebruikersavatar
Suzanne1804
Bead Fan
Berichten:307
Lid geworden op:wo 13 aug 2008 13:55
Locatie:Geertruidenberg

Re: Prikkers voor fimokralen

Bericht door Suzanne1804 » zo 29 mar 2009 12:39

Ik heb gisteren bij Pipoos breinaalden nummer 2 en 2,5 gehaald.

Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08

Re: Prikkers voor fimokralen

Bericht door Krijsje1 » zo 29 mar 2009 18:29

Ik bak mijn kralen op karton, die ik in harmonica-vorm gevouwen heb, die ik vervolgens op de bakplaat zet. Ik gebruik vaak karton dat in een verpakking van bijv. een overhemd zit, en dan niet de witte kant (een enkele keer geeft die af, hoewel dat er ook wel weer makkelijk af te krijgen is) maar de kartonkant. Die tip vond ik in het boek Polymeerklei-technieken. 't Is een tip van een kunstenares, dus die durfde ik wel uit te proberen. Ik stapel meerdere harmonica's vaak nog dwars op elkaar. Zo heb ik een keer 400 kralen tegelijk gebakken. Gaat perfect. Zo maak ik series kralen en bak ze in één keer tegelijk! :banaan:

Gesloten