kralen met ijzertje er al in; zijn deze te koop

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
linda1979
Bead Starter
Berichten:52
Lid geworden op:vr 25 aug 2006 20:01
Locatie:Almere
Contacteer:
kralen met ijzertje er al in; zijn deze te koop

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 11:11

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Per toeval kwam ik op dit forum terecht en ik ben zeer enthousiast geworden en ik wil heel graag sieraden gaan maken.
Ik ben altijd best handig met mijn handen geweest, vooral priechel-werk gaat me goed af en nu denk ik dat ik best talent zal hebben voor het maken van sieraden. (maar dat is natuurlijk altijd nog afwachten)
Ik vind de techniek met metaaldraad erg mooi. Het geeft een professioneel uiterlijk aan de sieraden.
Nu ben ik benieuwd of er kralen in omloop zijn waar al aan beide kanten een oogje zit.
Of moet je die zelf dan maken? Ben benieuwd.

Groetjes Linda

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 27 aug 2006 11:26

Hoi en welkom,

Ik denk dat je kettelen bedoeld.
Wanneer je kettelen bedoelt, dan moet je de oogjes inderdaad zelf maken. Dat doe je met kettelstiften, nietstiften of gewoon met metaaldraad en een tangetje.
Op de site van http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; kun je onder kettelen een uitleg vinden.

Ik hoop dat je nu iets wijzer bent geworden.
-xxx-
Dagmar
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » zo 27 aug 2006 11:29

Afbeelding

Je bedoelt dus gekettelt? Dus kettelstiftje er al doorheen met aan beiden kanten al een rondje gebogen? Meestal doe je dat zelf, ik heb ze eigenlijk nog nooit kant en klaar gezien.

Maar het is heel makkelijk zelf te doen.

Kijk even op http://www.kralen.com/index2.html onder kettelen. Hier vind je tips hoe je moet kettelen en wat voor benodigheden je nodig hebt.

Succes! :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

linda1979
Bead Starter
Berichten:52
Lid geworden op:vr 25 aug 2006 20:01
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 11:37

Dank jullie wel!

Ben weer wat wijzer!!

linda1979
Bead Starter
Berichten:52
Lid geworden op:vr 25 aug 2006 20:01
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 11:45

Dus ik begrijp goed dat je bij kettelen altijd een ringetje moet maken met een rondbektang.
Wat is jullie ervaring. Kun je beter kettelstiften/nietstiften gebruiken of is ijzerdraad handiger.
Welke dikte is het meest praktisch??

Groetjes Linda
Groetjes Linda
---------------------------

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » zo 27 aug 2006 11:49

Of je liever met metaaldraad of met kant-en-klare stiften werkt is helemaal jouw keuze. Meestal is het werken met metaaldraad iets goedkoper omdat je alleen het draad gebruikt dat je echt nodig hebt.

Maar: ik heb de uitleg over kettelen van mijn tijdschrift nog wel op de pc, als je wilt kan ik je die even mailen, heb je meteen in een keer heel veel info, zonder dat ik het nog een keer hoef te tikken...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 27 aug 2006 12:06

Ik gebruik altijd het zilverdraad (let op is geen zilver, het heet gewoon zo). Hier kan je zelf kiezen hoe lang je nodig hebt en je kan er ook mee wrappen. Normaal gezien gebruik ik 0.8mm, dat vind ik beter dan 0.6 omdat het steviger is.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 27 aug 2006 12:16

Ik zou zeggen begin met 0,6 mm, als dat goed is gebruik 0,8 mm. Verder is verzilverd draad goedkoper dan kettelstiften, en vooral, je kan dan wat meer oefenen zonder dat je meteen weer een hele stift weggooi. En niet vergeten oefenen oefenen en nog eens oefenen. ;) Mij lukte het in het begin ook niet goed maar nu is het heel makkelijk. :)

linda1979
Bead Starter
Berichten:52
Lid geworden op:vr 25 aug 2006 20:01
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door linda1979 » zo 27 aug 2006 12:34

Dank je wel, dat is inderdaad een goede tip.
Oefening baart kunst!

Groetjes Linda
Groetjes Linda
---------------------------

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » zo 27 aug 2006 14:30

ik heb net mijne eerste gekettelde ketting gemaakt met cateyes en zilverkleurige parels :lol:
Ik had eerst hier wat inspiratie opgedaan .
Hij is wel plezant geworden en de oogjes zijn redelijk toonbaar :roll:
Linda : het is eigenlijk wel makkelijker dan je denkt. Ik heb kettelstiften gebruikt, het voordeel daarvan is dat je maar aan 1 kant het oogje zelf moet maken :wink:
Maar natuurlijk doe je meer ervaring op als je er meer moet maken hé.
succes ermee!

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » wo 30 aug 2006 14:29

Ik gebruik ook zilverdraad, liefst 0,8 mm omdat dat lekker stevig is. Dunner is veel te snel kapot, je oogjes kunnen dan te makkelijk open buigen. En voor een rol van 6 meter betaal je tussen de 1,50 en 2,50 over het algemeen. Om een lange ketting t emaken (2,5m) is dat veeeeel voordeliger dan kettelstiften...
Een paar jaar geleden hadden ze het draad ook in koperkleur, maar nu kan ik het nergens meer vinden. Iemand een idee of het nog te krijgen is en zo ja; waar?

Hadassa
Bead Believer
Berichten:224
Lid geworden op:zo 26 mar 2006 14:43
Locatie:Amsterdam

Bericht door Hadassa » vr 01 sep 2006 23:33

Ik gebruik ook altijd kettelstiften, maar voor een lange ketting heb je toch wel veel nodig, waar kan ik het zilverdraad kopen waarover jullie het hebben?
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
GROETJES - HADASSA
XXXXXXXXX.


Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 02 sep 2006 05:08

Hadassa schreef:Ik gebruik ook altijd kettelstiften, maar voor een lange ketting heb je toch wel veel nodig, waar kan ik het zilverdraad kopen waarover jullie het hebben?
Bij vrijwel iedere shop. Sandra heeft het ook.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gesloten