Rijg apparaatje voor kleine kraaltjes

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Jippie
Bead Discoverer
Berichten:28
Lid geworden op:zo 27 mar 2005 16:46
Rijg apparaatje voor kleine kraaltjes

Bericht door Jippie » za 29 apr 2006 14:31

Ik heb heel lang geleden eens in een boekje een apparaatje gezien waarmee je heel snel kleine kraaltjes zoals rocailles kunt rijgen. Het was rond en bovenaan zat geloof ik een soort hendeltje waarmee je het bakje met de kraaltjes kon draaien. Op deze manier 'schieten' de kraaltjes aan je draad. Wie weet wat ik bedoel en waar ik zoiets kan kopen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Re: Rijg apparaatje voor kleine kraaltjes

Bericht door miss beady » za 29 apr 2006 14:48

Jippie schreef:Ik heb heel lang geleden eens in een boekje een apparaatje gezien waarmee je heel snel kleine kraaltjes zoals rocailles kunt rijgen. Het was rond en bovenaan zat geloof ik een soort hendeltje waarmee je het bakje met de kraaltjes kon draaien. Op deze manier 'schieten' de kraaltjes aan je draad. Wie weet wat ik bedoel en waar ik zoiets kan kopen?

Alvast bedankt!
Heb er ooit eentje gehad, die is verdwenen in de container. Mijn mening is dat je je geld beter uit kunt geven aan een paar leuke kralen............ik vond het een waardeloos ding. Misschien dat er andere meningen zijn, maar ik kon er niet mee overweg.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 29 apr 2006 16:38

De eerste die ik tegenkwam

http://www.beadspinnerlady.com/beadspinner.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Typ anders bij google maar beadspinner in en dan bij afbeeldingen.
van daaruit krijg je een hele lijst.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » za 29 apr 2006 18:02

Als je je kralen in een bakje gooit, b.v een vlabakje en je roert met je naald door de kralen dan zul je zien dat op die manier het rijgen ook heel snel gaat. :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 29 apr 2006 18:11

sanny schreef:Als je je kralen in een bakje gooit, b.v een vlabakje en je roert met je naald door de kralen dan zul je zien dat op die manier het rijgen ook heel snel gaat. :wink:
Als je de tip van de naald een beetje krom buigt gaat het volgens dat beadspinner ding ook nog eens gemakkelijker.

Ik heb het van horen zeggen, dus zeker weet ik dit niet, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » za 29 apr 2006 23:09

sanny schreef:Als je je kralen in een bakje gooit, b.v een vlabakje en je roert met je naald door de kralen dan zul je zien dat op die manier het rijgen ook heel snel gaat. :wink:
Ik heb ooit eens een docu. op tv gezien van zo'n chinees bedrijf waar ze bruidskleding maken en versieren met piepkleine pareltjes. Dat deden ze ook op de manier zoals Sanny hierboven beschrijft.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » za 29 apr 2006 23:40

Ja het gaat echt snel en inderdaad als je een iets kromme naald gebruikt gaat het helemaal als een speer. :lol:
groetjes Sannie.

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 30 apr 2006 05:19

lijkt me geen gek idee met al die duizenden kraaltjes die ik rijgen moet .
ik vraag me alleen af of het werkelijk goed werkt en ik niet al de rocailles van de grond moet oprapen.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » zo 30 apr 2006 08:03

frieda van dam schreef:lijkt me geen gek idee met al die duizenden kraaltjes die ik rijgen moet .
ik vraag me alleen af of het werkelijk goed werkt en ik niet al de rocailles van de grond moet oprapen.
liefs frietje :wink:
Je moet natuurlijk niet als een aap met het bakje gaan slingeren. lachen1

gewoon draaibewegingen en alleen horizontaal bewegen, niet op en neer schudden. lachen1
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 30 apr 2006 11:17

violetmoon_17 schreef:
frieda van dam schreef:lijkt me geen gek idee met al die duizenden kraaltjes die ik rijgen moet .
ik vraag me alleen af of het werkelijk goed werkt en ik niet al de rocailles van de grond moet oprapen.
liefs frietje :wink:
Je moet natuurlijk niet als een aap met het bakje gaan slingeren. lachen1

gewoon draaibewegingen en alleen horizontaal bewegen, niet op en neer schudden. lachen1
En niet het bakje op z'n kop houden of 's nachts meenemen naar de wc. :wink:
groetjes Sannie.

marieken
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:vr 11 apr 2003 11:23
Locatie:Dalfsen
Contacteer:

Bericht door marieken » wo 10 mei 2006 16:19

Ik heb zo''n molentje, daar lijkt het op. Bevalt super en inderdaad vliegen de kralen op de draad. Ik werk zelf niet met een kromme naald maar met een hele lange dunne. Veel dunner als de kralen die ik wil rijgen. Dan gaat het super.

Groetjes Marieke

Bij de meeste handwerkwinkels hebben ze ze nog wel liggen.

Gesloten