LIJM!!!

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
M@non
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door M@non » wo 13 dec 2006 14:55

Nog een tip voor wie hem nog niet kent:

Maak eerst een knoopje in het draad op de plek waar de kraal vastegelijmd gaat worden. De knoop insmeren met lijm en dan de knoop in de kraal trekken. Zit het net weer iets steviger. Bij zoetwaterparels wel eerst even controleren of de knoop door het gaatje wil, want parels worden nogal dun doorboord.

Manon

Diana
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Diana » wo 13 dec 2006 16:54

Curieux schreef:Wanneer ik kralen op staaldraad of op nylondraad lijm, doe ik dat gewoon met secondelijm. Bij staaldraad blijven ze prima zitten, maar op nylondraad vallen veel kralen al snel los...
Ik weet echter niet of alle kralen wel tegen secondelijm kunnen, maar heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad! Vind het mooier om kralen vast te lijmen, dan knijpkralen te gebruiken, omdat de kralen zo nog meer een 'zwevend' effect krijgen 8)
Zeker niet met gewone seconden lijm werken.De kralen worden er mat en broos van.En de nylondraad kan er ook van breken.
Sieradenlijm of strasslijm gebruiken.

Johan87
Bead Starter

Bericht door Johan87 » wo 13 dec 2006 22:14

Nog een tip voor wie hem nog niet kent:

Maak eerst een knoopje in het draad op de plek waar de kraal vastegelijmd gaat worden. De knoop insmeren met lijm en dan de knoop in de kraal trekken. Zit het net weer iets steviger. Bij zoetwaterparels wel eerst even controleren of de knoop door het gaatje wil, want parels worden nogal dun doorboord.
Dank je voor de goeie tip, helaas is het voor deze ketting niet meer mogelijk, aangezien ik alle pareltjes al gelijmd heb.
'k Zal hem zeker toepassen op de volgende ketting.

Groetjes,

Johan

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 19 dec 2006 18:19

Doe ik hier zoals je vroeg een slotje op, je creatie zien we dan bij eigen creatie's oké?
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten