ik moet de tang wel terugsturen op eigen kosten, dan krijg ik pas de creditnotaeelkehas schreef:dus blijkbaar zijn ze echt heel goedkoop anders wouden ze ze wel terug en dan mee naar de leverancier lijkt mij.
Groetjes!
crimp tang
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
-
Marsha1979
- Bead Dreamer
Groetjes Marsha
Don't worry bead happy !
Don't worry bead happy !
-
Marsha1979
- Bead Dreamer
Inmiddels heb ik de crimptang ontvangen van degoedkoopstekralen.nl en die werkt inderdaad perfect. Nu vraag ik me alleen nog 1 ding af. Als ik een ketting of armband wil maken dan kan ik aan 1 kant heel gemakkelijk de knijpkraal dichtknijpen en een kalotje eroverheen doen. Aan de andere kant kan ik dan niet de knijpkraal met de tang dichtknijpen omdat het kalotje dan in de weg zit
Gebruik je dan aan 1 kant maar een kalotje of toch aan twee kanten
Even nieuwsgierig hoe jullie dit doen en als je maar aan 1 kant een kalotje gebruikt hoe werk je die knijpkraal dan af ? Heb bij Serena in de winkel wel een knijpkraal kapje gezien maar eigenlijk bij andere internetshops heb ik ze nog niet gezien (of ik heb er niet echt op gelet).
Groetjes Marsha
Don't worry bead happy !
Don't worry bead happy !
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Met de crimptang hoef je juist geen kalotje te gebruiken, ik heb het al eens laten zien maar hier zie je het nog eens:

de knijpkraal wordt mooi rondgemaakt. Je moet wel buisjesknijpkralen van 2,5 of groter nemen. Ik doe de knijpkraal meestal tussen 2 4mm kraaltjes. Het zit hartstikke stevig en het is heel gemakkelijk, helemaal niet lastig om te doen

de knijpkraal wordt mooi rondgemaakt. Je moet wel buisjesknijpkralen van 2,5 of groter nemen. Ik doe de knijpkraal meestal tussen 2 4mm kraaltjes. Het zit hartstikke stevig en het is heel gemakkelijk, helemaal niet lastig om te doen
-
Marsha1979
- Bead Dreamer
-
Miss B
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Ik gebruik ook kalotjes aan beide kanten, maar dan plet ik de tweede gewoon met een platbektang ipv de crimper
Maar ik doe het idd ook wel eens zoals Hennie, dus gewoon aleen met een knijpkraal 
Laatst gewijzigd door Miss B op zo 16 okt 2005 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inekes
- Bead Lover
- Contacteer:
Hmmm.... lukt nog niet zo
Ik heb sinds vorige week de micro kralenknijptang in huis (van de goedkoopste). Ik gebruik vooral kleine buisjes en 1 mm knijpkralen, dus die leek me het handigst.
Ik heb een zwevende ketting gemaakt (een draad) en daar ging het redelijk mee. De helft van de kralen werd mooi rond.
Ben gisteren echter met een tweedraadsketting begonnen en heb alles uiteindelijk doorgeknipt. Het ging helemaal niet!! En na een paar keer knijpen gaan die .... dingen kapot. Ik ben nog op zoek naar de ultieme tip hoe het moet lukken. Ik houd me dus aanbevolen... De link hiervoor naar de werking is me volkomen duidelijk hoor, zo werk ik er ook mee. Maar met twee draden krijg ik het dus niet rond, zowel de buisjes als de knijpkralen (alles 1 mm) niet.
Ineke
Ik heb een zwevende ketting gemaakt (een draad) en daar ging het redelijk mee. De helft van de kralen werd mooi rond.
Ben gisteren echter met een tweedraadsketting begonnen en heb alles uiteindelijk doorgeknipt. Het ging helemaal niet!! En na een paar keer knijpen gaan die .... dingen kapot. Ik ben nog op zoek naar de ultieme tip hoe het moet lukken. Ik houd me dus aanbevolen... De link hiervoor naar de werking is me volkomen duidelijk hoor, zo werk ik er ook mee. Maar met twee draden krijg ik het dus niet rond, zowel de buisjes als de knijpkralen (alles 1 mm) niet.
Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions