crimp tang

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » zo 02 okt 2005 16:54

eelkehas schreef:dus blijkbaar zijn ze echt heel goedkoop anders wouden ze ze wel terug en dan mee naar de leverancier lijkt mij.

Groetjes!
ik moet de tang wel terugsturen op eigen kosten, dan krijg ik pas de creditnota :wink: waarschijnlijk verkopen ze die tang gewoon weer.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 02 okt 2005 22:42

Ik heb de beadaloncrimper en ik gebruik altijd buisjesknijpkralen van 2,5 en 3 mm en het werkt perfect.

Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » do 13 okt 2005 21:31

Inmiddels heb ik de crimptang ontvangen van degoedkoopstekralen.nl en die werkt inderdaad perfect. Nu vraag ik me alleen nog 1 ding af. Als ik een ketting of armband wil maken dan kan ik aan 1 kant heel gemakkelijk de knijpkraal dichtknijpen en een kalotje eroverheen doen. Aan de andere kant kan ik dan niet de knijpkraal met de tang dichtknijpen omdat het kalotje dan in de weg zit :? Gebruik je dan aan 1 kant maar een kalotje of toch aan twee kanten :roll: Even nieuwsgierig hoe jullie dit doen en als je maar aan 1 kant een kalotje gebruikt hoe werk je die knijpkraal dan af ? Heb bij Serena in de winkel wel een knijpkraal kapje gezien maar eigenlijk bij andere internetshops heb ik ze nog niet gezien (of ik heb er niet echt op gelet).
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 13 okt 2005 21:38

Het is even prutsen (veel oefenen dus :wink: ) maar dan gaat het je echt lukken om aan beide kanten de crimptang te gebruiken. Het is een rotwerkje, vooral de 2e, maar het kan echt.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 13 okt 2005 21:49

Met de crimptang hoef je juist geen kalotje te gebruiken, ik heb het al eens laten zien maar hier zie je het nog eens:
Afbeelding
de knijpkraal wordt mooi rondgemaakt. Je moet wel buisjesknijpkralen van 2,5 of groter nemen. Ik doe de knijpkraal meestal tussen 2 4mm kraaltjes. Het zit hartstikke stevig en het is heel gemakkelijk, helemaal niet lastig om te doen

Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » za 15 okt 2005 11:11

Hennie hartstikke bedankt voor de foto met uitleg ! Dit ziet er inderdaad erg mooi uit, moet alleen even buisjes knijpkralen bestellen maar dat is niet erg.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » za 15 okt 2005 13:57

Ik gebruik ook kalotjes aan beide kanten, maar dan plet ik de tweede gewoon met een platbektang ipv de crimper :oops: Maar ik doe het idd ook wel eens zoals Hennie, dus gewoon aleen met een knijpkraal 8)
Laatst gewijzigd door Miss B op zo 16 okt 2005 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 15 okt 2005 14:16

Met de knijpkralentang worden de knijpkralen mooi rondgevouwen, met een platbektang niet. Kijk voor een plaatje op mijn site bij Gereedschap/technieken en dan bij Gereedschap en benodigdheden 1

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 16 okt 2005 19:52

Ik heb nu ook beide tangen, dus de crimper en de microcrimper. Wel een beetje duur, :wink: maar het wordt idd wel veel mooier :D

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » zo 16 okt 2005 21:18

Ik gebruik ook geen kalotjes, om een of andere reden gaan ze altijd stuk bij mij! Maar je hoeft niet echt zo'n kralenkapje te hebben: gewoon een kleine metalen kraal met een iets groter gat erin doet het ook al! :wink:

Inekes
Bead Lover
Contacteer:

Hmmm.... lukt nog niet zo

Bericht door Inekes » ma 17 okt 2005 08:35

Ik heb sinds vorige week de micro kralenknijptang in huis (van de goedkoopste). Ik gebruik vooral kleine buisjes en 1 mm knijpkralen, dus die leek me het handigst.
Ik heb een zwevende ketting gemaakt (een draad) en daar ging het redelijk mee. De helft van de kralen werd mooi rond.
Ben gisteren echter met een tweedraadsketting begonnen en heb alles uiteindelijk doorgeknipt. Het ging helemaal niet!! En na een paar keer knijpen gaan die .... dingen kapot. Ik ben nog op zoek naar de ultieme tip hoe het moet lukken. Ik houd me dus aanbevolen... De link hiervoor naar de werking is me volkomen duidelijk hoor, zo werk ik er ook mee. Maar met twee draden krijg ik het dus niet rond, zowel de buisjes als de knijpkralen (alles 1 mm) niet.
Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 17 okt 2005 18:13

Ik gebruik de tang alleen maar om mee af te werken en dan niet de microcrimper. Ik steek de draad dan terug dus ik heb wel 2 draden door de knijpkraal ( maar dat zijn dan knijpkralenbuisjes van 2,5 tot 3mm)

Gesloten