vintage verdelers. (5 gats)

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
LeonieL
Bead Reader
vintage verdelers. (5 gats)

Bericht door LeonieL » zo 18 sep 2011 16:54

Hallo,

Ik ben langzaamaan onderdelen bij elkaar aan het zoeken voor mijn eerste projectje. Ik heb vrij duidelijk een beeld in mijn hoofd, maar door ál die webwinkels weet ik niet zo goed waar ik wel kan bestellen en waar niet. Daarbij komt nog dat ik zoveel mogelijk bij één webwinkel wil bestellen, wegens de verzendkosten. maar dat terzijde.

Ik ben dus op zoek naar vintage-achtige verdelers. alle verdelers die ik gevonden heb zien er gloednieuw uit. ik wil juist een beetje dat oude.
ook op bella victoria kan ik geen verdelers vinden.
http://www.bellavictoria.nl/webwinkel/i ... me&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zoek dus zo'n verdeler, maar dan vintage
Afbeelding
http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... rijen/372/" onclick="window.open(this.href);return false;

X Leonie

KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Contacteer:

Re: vintage verdelers. (5 gats)

Bericht door KralenHebbedingetjes » zo 18 sep 2011 19:08

Hoi hoi,

Ik heb ze bij Hoblit gekocht maar die hebben 3 oogjes. Moet je daar maar even kijken ook.

http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/nl/d21.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

LeonieL
Bead Reader

Bericht door LeonieL » zo 18 sep 2011 19:22

hmm. helaas, geen 5 gats verdeler.

hmm. is er een manier om zilveren verdelers een oudere look te geven? lijkt me niet namelijk..

flipjedbt
Bead Believer

Bericht door flipjedbt » zo 18 sep 2011 20:18

Als het echt zilver is kun je ze bewerken met blitzbeits.
Dan worden ze zwart en dat zwart kun je er weer gedeeltelijk afpoetsen.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » zo 18 sep 2011 20:22

Misschien werkt dat van flipjedbt wel, klikt iig goed.

Ik dacht dat je misschien zou kunnen proberen te patineren? Ik vond een tip hoe munten 'oud' te maken:
http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewt ... 169&t=8230
Zilver Grijs patineren

Hoe ik tewerk ben gegaan: Ik heb eerst wat geëxperimenteerd met enkele zilverfragmenten, om de beste verhoudingen te zoeken.

1) Vul een half eierdopje met water.
2) voeg hier een goed mespuntje kopersulfaat en een goed mespuntje keukenzout aan toe.(+1/3 koffielepel)
3) even roeren.
4) Leg het zilver 5 a 15 seconden in de oplossing (hoe langer hoe donkerder)
5) Nadien goed afspoelen

experimenteer er gewoon eens mee, het resultaat is echt verbluffend goed, met een messingborsteltje kon ik mijn zilverschroot telkens weer makkelijk ontdoen van de patina. Van zodra ik tevreden was met de kleur legde ik de goeie munt in de oplossing. Als je de oplossing te lang laat staan voordat je ze gebruikt, Krijgt het patina dat je op het voorwerp aanbrengt een regenboog/zeepbel achtige schijn, dus niet te lang wachten.

O, en nog van harte welkom, natuurlijk :D
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

LeonieL
Bead Reader

Bericht door LeonieL » zo 18 sep 2011 20:28

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :D
Daar kan ik wel wat mee! kopersulfaat: waar is dat te krijgen!? Ik zal eens kijken of het werkt op die verdelers. (eerst oefenen natuurlijk.) oh. en last but not least. wat is een messingborsteltje?

Bedankt voor het warme welkom :D

Algante
Moderator

Bericht door Algante » zo 18 sep 2011 20:57

http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewt ... 169&t=8230
Heel verhaal over het patineren, ook dat je heel voorzichtig moet zijn en dat het nog (lang) 'nakleurt'. Over Kopersulfaat staat er het volgende:
kan je bij de drogisterijen krijgen. Is blauw spul,ik gebruikte dat om te verkoperen.
Als je het gaat halen wordt je wel gevraagd waarvoor je het nodig hebt.

Volgens mij heb ik per ongeluk ook zo'n messingborsteltje, staalborsteltje, maar dan met 'gouden' borsteltje.

Misschien even googleloeren hoe je het het beste kunt doen? Of heeft iemand anders nog een ideetje? (Dat van flipjedbt lijkt me ook wel wat :) )

LeonieL
Bead Reader

Bericht door LeonieL » ma 19 sep 2011 18:54

Hartstikke bedankt.
Ja, de link had ik vlug doorgelezen,. dit had ik gemist :P

Ik ben echt een muts. ik had een link met de spullen die ik zocht, maar nu ben ik die link dus kwijt. kan ik de goede site niet meer vinden :P Pff.

Afbeelding
dit dus. al die andere verdelers/tussenzetsels zijn zo groot./breed.

Algante
Moderator

Bericht door Algante » ma 19 sep 2011 19:55

Ik heb heel goed gegoogleloerd, maar er is weinig tot heel duur te vinden vwb 5-gats verdelers.

Welke maat zoek je eigenlijk en hoe duur mag het zijn?
Ik heb wel heeeeeele leuke gevonden, maar die lijken niet op die je zoekt, hier is het rijtje:
http://www.agrainofsand.com/Beads-Sterl ... ps-61.html

en enkele uitgelicht:
Afbeelding
Sterling Silver 5 Strand Slider Bar Clasp, 24 x 6mm - body of the clasp plus loops and slider mechanism. This clasp is shown in the image with one partially opened and one that is closed. Great design. Sold individually. Item ID: 9785, $21/each.

Afbeelding
Sterling 5 Strand Domed Box Clasp, 19 x 17mm. This 5 strand, sterling silver box clasp is smart! The back has a beautiful open design. Item ID: 3313 $12/each

Leveringsvoorwaarden:
a $35 minimum order.
Methods of Payment: We accept Visa and Mastercard
USPS Global Priority is the most economical method. The estimated delivery time is 4-6 business days. The cost is $11 with a weight limit for Global Priority regardless of size is 4 lbs per package.

Gesloten