Op zoek naar: goudkleurige clipsluiting

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Butterfly_M
Bead Starter
Op zoek naar: goudkleurige clipsluiting

Bericht door Butterfly_M » vr 27 feb 2009 18:32

Hallo iedereen,

Voor het opknappen van een ketting ben ik opzoek naar een speciaal soort sluiting. Na lang zoeken op internet heb ik één webshop (de kralendoos) gevonden die het soort sluiting verkoopt, alleen in de verkeerde kleur. Hier noemen ze de sluiting een "clipsluiting", maar na googlen heb ik helaas nog geen clipsluiting in het goud gevonden.

Dus vandaar de vraag: weet iemand toevallig waar ik een goude clipsluiting kan vinden? Mocht dat zo zijn, dan zou ik het graag horen :D

Voor de duidelijkheid: hier een plaatje van het soort sluiting wat ik bedoel:
http://www.dekralendoos.nl/afbeeldingen/12968.jpg

Kimi
Bead Discoverer

Re: Op zoek naar: goudkleurige clipsluiting

Bericht door Kimi » za 28 feb 2009 08:56

Bij een groothandel waar ik soms kom(voor edelstenen, niet voor kralen) hebben ze iets dat er sterk op lijkt, ze noemen het een 'collier-verkorter'. Ze gebruiken het daar om lange splitkettingen dubbel te dragen. Er staat alleen een foto op van de zilverkleurige, maar ze hebben em ook in goudkleur. Het ziet er zo uit: http://www.steengoed.com/shop/index.php ... e&pID=1887

Helaas verkopen ze die alleen per 70, en dat vind ik net iets teveel :lol: anders zou ik ze eventueel voor je kunnen meebrengen volgende keer (al geloof ik dat ik dat zelfs niet mag? Of wel Sandra?)

Maar misschien kan je ze dus zelf wel vinden als je zoekt naar een 'collier verkorter'...

Ik weet niet voor wat je ze precies gaat gebruiken, ik wil er wel even bijzeggen dat ik ze zelf (in zilver) in m'n winkel heb (voor de splitcolliers dus) en dat ze niet zo sterk zijn, ik zou er zeker geen zware ketiingen ofzo aanhangen.

*Sandra als ik die link niet mag zetten, wil je hem dan weghalen? Ik wist niet hoe ik alleen de foto kon laten zien zonder link, sorry.

Butterfly_M
Bead Starter

Bericht door Butterfly_M » za 28 feb 2009 09:03

Heee, handig dat ik nu ook een andere term heb om op te zoeken! Bedankt

Het is inderdaad bedoeld om een ketting mee vast te zetten die dubbel is gevouwen. Dus dan haal je deze clip door de twee uiteinde-lusjes, en dan kan je het om die manier om je hals vastmaken. Natuurlijk kan ik er een gewoon permanent slotje aanvast maken, maar dat wil ik eigenlijk pas doen als ik echt geen andere oplossing kan vinden.

De ketting is namelijk al behoorlijk oud (en het huidige oude slotje dus niet stevig genoeg meer), maar heeft behoorlijk veel (emotionele) waarde. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik de ketting over een paar weken in dezelfde vorm weer opgeknapt terug kan geven. Gelukkig is het wel een erg lichte ketting, maar de sluiting moet wel stevig genoeg zijn om weer een aantal jaren gedragen te kunnen worden.

Maar echt bedankt voor de tip, daar kan ik weer verder op zoeken.
Mochten meer mensen tips horen: ze zijn erg welkom :mrgreen:

Butterfly_M
Bead Starter

Bericht door Butterfly_M » za 28 feb 2009 09:17

De tip was dubbel goed :applaus:
Ze hebben ook een particuliere webshop, met daarin de goude versie (per stuk) te koop:
http://www.steengoed.com/particulieren/ ... ts_id=2516" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou ga ik nog even verder zoeken, of ik iets kan vinden wat ik sierlijker vind. Maar ik ben al erg blij dat ik een eerste goede alternatief heb gevonden. Bedankt!

Kimi
Bead Discoverer

Bericht door Kimi » za 28 feb 2009 16:40

Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen. Ik wist van de particuliere site, en ben ook even gaan kijken. Maar bij de groothandel stond het aangegeven als 'fournituren', en die categorie zag ik niet bij de particuliere webshop, en ik heb niet verder gekeken :oops: Gelukkig heb jij dat wél gedaan...

Tinkywinky
Bead Interested

Bericht door Tinkywinky » za 28 feb 2009 18:34

Volgens mij zag ik zo'n soort dingetje bij de kralenbaas.
Verder moet je het mij niet vragen, heb er geen verstand van, zowel van deze dingetjes als deze webshop.

Butterfly_M
Bead Starter

Bericht door Butterfly_M » ma 02 mar 2009 11:08

:applaus: Ik heb de goudkleurige besteld bij de kralenbaas
Dus de tips hebben goed geholpen!

Ik wacht even af, als ik het thuis heb, of het echt helemaal goed erbij past.
Zo niet, dan wordt het wel weer gebruikt bij een andere creatie :wink:
Bedankt voor het meedenken/zoeken.

Gesloten