Uiteenlopende prijzen webshops, waar op letten?
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
-
Tinkywinky
- Bead Interested
Ik heb niet zo zeer een vraag over, waar kan ik kopen, maar meer over, waar moet ik op letten bij het kopen.
Ik ben op zoek naar een aantal dingetjes en wat betreft de benamingen ben ik een echte beginner. Het probleem waar ik dus tegenaan loop is dat ik wel zie dat de prijzen bij de verschillende webshops anders zijn, maar dat ik niet zie waarom.
Enkele voorbeeldjes:
Ringetjes 8mm:
Creadream, ca 205 stuks voor 2,07
Sayila, ca 72 stuks voor 1,96
Kralendoos, ca 100 stuks voor 2,30
Kralendoos, ca 100 stuks voor 3,20 silverplated
Swarovski parels 6mm
Sayila 0,19 per stuk
Kralendoos 0,08 per stuk
Het maakt nogal een verschil, 200 ringetjes voor 2 euro, of 75 ringetjes voor 2 euro.
Het zelfde voor de parels, 5 voor 1 euro, of 12 voor 1 euro.
Door de "grote" prijsverschillen vraag ik me af waar het verschil dan precies in zit.
Bij deze dus mijn vraag aan jullie:
Waar zit het verschil en hoe leer ik dat te herkennen.
Ik ben op zoek naar een aantal dingetjes en wat betreft de benamingen ben ik een echte beginner. Het probleem waar ik dus tegenaan loop is dat ik wel zie dat de prijzen bij de verschillende webshops anders zijn, maar dat ik niet zie waarom.
Enkele voorbeeldjes:
Ringetjes 8mm:
Creadream, ca 205 stuks voor 2,07
Sayila, ca 72 stuks voor 1,96
Kralendoos, ca 100 stuks voor 2,30
Kralendoos, ca 100 stuks voor 3,20 silverplated
Swarovski parels 6mm
Sayila 0,19 per stuk
Kralendoos 0,08 per stuk
Het maakt nogal een verschil, 200 ringetjes voor 2 euro, of 75 ringetjes voor 2 euro.
Het zelfde voor de parels, 5 voor 1 euro, of 12 voor 1 euro.
Door de "grote" prijsverschillen vraag ik me af waar het verschil dan precies in zit.
Bij deze dus mijn vraag aan jullie:
Waar zit het verschil en hoe leer ik dat te herkennen.
- Hannelies
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Re: Uiteenlopende prijzen webshops, waar op letten?
Wat (glas)parels betreft: die goedkope zijn vaak van kunsstof, dus even kijken of er bijstaat dat ze van glas zijn.
Wat betreft de ringetjes... de dikte is heel belangrijk (dus niet de diameter) vooral als je wat zwaardere kettingen/armbanden maakt. Die dunne buigen nu eenmaal heel snel uit (en dus open) en zijn dus alleen geschikt voor kleine bedeltjes en dat soort zaken.
Verder zijn er nu eenmaal grote verschillen in prijzen! Sommigen zijn heel goedkoop maar rekenen dan weer hele hoge verzendkosten. Ik bestel altijd een klein beetje van alles en als het bevalt bestel ik meer. Winkels die kralen per stuk verkopen zijn vaak duurder is mijn ervaring maar helaas gaat dit ook weer niet altijd op!
Cora kraal is goedkoop en heeft leuke kralen, Creadream ook en deze
http://www.shop.czechglaskralen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; heeft hele leuke kralen verpakt per zakje. Niet duur en ze hebben hele aparte kralen.
Succes!
Wat betreft de ringetjes... de dikte is heel belangrijk (dus niet de diameter) vooral als je wat zwaardere kettingen/armbanden maakt. Die dunne buigen nu eenmaal heel snel uit (en dus open) en zijn dus alleen geschikt voor kleine bedeltjes en dat soort zaken.
Verder zijn er nu eenmaal grote verschillen in prijzen! Sommigen zijn heel goedkoop maar rekenen dan weer hele hoge verzendkosten. Ik bestel altijd een klein beetje van alles en als het bevalt bestel ik meer. Winkels die kralen per stuk verkopen zijn vaak duurder is mijn ervaring maar helaas gaat dit ook weer niet altijd op!
Cora kraal is goedkoop en heeft leuke kralen, Creadream ook en deze
http://www.shop.czechglaskralen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; heeft hele leuke kralen verpakt per zakje. Niet duur en ze hebben hele aparte kralen.
Succes!
Bedankt voor de tip! Dit zijn idd mooie kralen! Ik maak zelf kralen van fimoklei en ben altijd op zoek naar voordelige en neutrale glaskralen. Deze heeft veel keus! 
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar ik wil wel zeggen dat die goedkope van mij stevig zijn. Ik heb namelijk ook juist nog dunne liggen, jaren geleden ingekocht, die vond ik niet sterk genoeg om te verkopen. Wat ik bedoel, dat de prijs van die van mij laag is, wil niet zeggen dat ze dun zijn.Hannelies schreef:...
...
Ik persoonlijk denk dat je bij kralen goed op de foto kan letten. Als de kwaliteit slechter is zie je wellicht meer randjes bv. Maar ik denk dat de kwaliteit niet veel scheelt. Bij benodigdheden moet je beter opletten, het kan bv zijn dat het dunner/slapper is, of bv meer scherpe randen heeft of dat het gaatje niet mooi in het midden is. Ook bij metallook kralen kan je opletten, daar zie je soms best wel randjes, of juist dat het relief niet mooi is zoals het hoort te zijn, zeg maar te ruw waardoor de tekening minder goed te zien is.
-
Tinkywinky
- Bead Interested
Juist doordat er op dit forum goed werd gesproken over de splitringetjes van creadream, heb ik deze ook besteld (heb ik het goed begrepen dat dit jouw webshop is Sandra?)
Nu heb ik ook nog open ringetjes nodig.
Naast sterling zilver, kan ik ook kiezen uit silverplated en zilverkleurig.
Wat is het verschil tussen silverplated en zilverkleurig.
Bladerd bij een van beide op den duur de zilverkleur eraf of is dat onzin?
Bij ringetjes moet ik dus ook op de dikte letten, maar niet iedere webshop vermeld de dikte.
Hoe los ik dat dan op?
Wat is een goede dikte voor bijvoorbeeld een boxchain, of de dikte voor een ketting, of een sleutelhanger?
Wat betreft de kralen Hannelies, begrijp ik je niet helemaal.
Als ik onder de categorie glasparels kijk, staat bij elke parel glasparel bij, verder niets.
Ik volg dan ook even niet hoe ik daaruit kan halen of het een kunsstof parel is of een glas parel.
Een van de dingen die me ook niet duidelijk is, is wiredraad.
Word dat ook nog anders genoemd?
Wat betreft het op foto's zien of het goede of minder goede kwaliteit is, moet ik echt nog leren hoor, want ik volg niet zo goed wat er met randjes bedoeld word.
Nu heb ik ook nog open ringetjes nodig.
Naast sterling zilver, kan ik ook kiezen uit silverplated en zilverkleurig.
Wat is het verschil tussen silverplated en zilverkleurig.
Bladerd bij een van beide op den duur de zilverkleur eraf of is dat onzin?
Bij ringetjes moet ik dus ook op de dikte letten, maar niet iedere webshop vermeld de dikte.
Hoe los ik dat dan op?
Wat is een goede dikte voor bijvoorbeeld een boxchain, of de dikte voor een ketting, of een sleutelhanger?
Wat betreft de kralen Hannelies, begrijp ik je niet helemaal.
Als ik onder de categorie glasparels kijk, staat bij elke parel glasparel bij, verder niets.
Ik volg dan ook even niet hoe ik daaruit kan halen of het een kunsstof parel is of een glas parel.
Een van de dingen die me ook niet duidelijk is, is wiredraad.
Word dat ook nog anders genoemd?
Wat betreft het op foto's zien of het goede of minder goede kwaliteit is, moet ik echt nog leren hoor, want ik volg niet zo goed wat er met randjes bedoeld word.
Ja, CreaDream is van mij, evenals het forum en Kralen.com zelf. 
Silverplated / zilverkleurig is naar mijn weten gewoon precies hetzelfde....alleen het ene in het Engels en het andere in het Nederlands...komt beiden neer op zilverkleurige metaal. Het is geen laagje die af kan bladeren, wel gebeurd het weleens dat het na verloop van tijd iets veranderd van kleur. Dit hangt vooral af van de zuurgraad van je huid, of je het in 'n vochtige badkamer bewaar of in een doosje, hoe vaak je het draagt, etc. Wire in andere kleuren is koper met een stukje kunststof eromheen. Dat kan alleen loslaten als je het vaak vastknijpt met tang. Tijdens het dragen slijt het niet meer.
Je kan een shop altijd mailen als je bepaalde info mist. Bij ringetjes geldt hoe groter hoe dikker. Ik bedoel, kleine 4 mm ringetjes hoeven niet 0,9 mm dik te zijn, maar 10 mm ringetjes wel.
Wat Hannelies bedoelt, soms staat er alleen parel, dan moet je opletten of erbij staat of het van glas of kunststof is, maar meestal is dat dus wel duidelijk. Overigens hebben kunststof parels tegenwoordig ook best goede kwaliteit. Ikzelf zie het verschil alleen aan de hand van het gewicht. Vroeger hadden kunststof parels vaak lelijke randen, of kon het afbladeren, dat is tegenwoordig niet meer zo.
Qua draden zijn er ook verschillende namen. Bv staaldraad / acculon, of wire / verzilverd draad. Ikzelf probeer altijd wel bij de draad te vermelden waar het voor bedoeld is, dan kan je als het 'n onbekende naam is ook wel concluderen wat je ermee kan.
Met rand bedoel ik dat het niet helemaal glad is. Kralen worden soms gemaakt via een mal. Als het daarna niet genoeg gepolijst is blijft er een randje over, de kraal is dus niet helemaal glad. Ik heb gezocht naar 'n foto waarop het duidelijk te zien is maar heb het nog niet kunnen vinden...
Silverplated / zilverkleurig is naar mijn weten gewoon precies hetzelfde....alleen het ene in het Engels en het andere in het Nederlands...komt beiden neer op zilverkleurige metaal. Het is geen laagje die af kan bladeren, wel gebeurd het weleens dat het na verloop van tijd iets veranderd van kleur. Dit hangt vooral af van de zuurgraad van je huid, of je het in 'n vochtige badkamer bewaar of in een doosje, hoe vaak je het draagt, etc. Wire in andere kleuren is koper met een stukje kunststof eromheen. Dat kan alleen loslaten als je het vaak vastknijpt met tang. Tijdens het dragen slijt het niet meer.
Je kan een shop altijd mailen als je bepaalde info mist. Bij ringetjes geldt hoe groter hoe dikker. Ik bedoel, kleine 4 mm ringetjes hoeven niet 0,9 mm dik te zijn, maar 10 mm ringetjes wel.
Wat Hannelies bedoelt, soms staat er alleen parel, dan moet je opletten of erbij staat of het van glas of kunststof is, maar meestal is dat dus wel duidelijk. Overigens hebben kunststof parels tegenwoordig ook best goede kwaliteit. Ikzelf zie het verschil alleen aan de hand van het gewicht. Vroeger hadden kunststof parels vaak lelijke randen, of kon het afbladeren, dat is tegenwoordig niet meer zo.
Qua draden zijn er ook verschillende namen. Bv staaldraad / acculon, of wire / verzilverd draad. Ikzelf probeer altijd wel bij de draad te vermelden waar het voor bedoeld is, dan kan je als het 'n onbekende naam is ook wel concluderen wat je ermee kan.
Met rand bedoel ik dat het niet helemaal glad is. Kralen worden soms gemaakt via een mal. Als het daarna niet genoeg gepolijst is blijft er een randje over, de kraal is dus niet helemaal glad. Ik heb gezocht naar 'n foto waarop het duidelijk te zien is maar heb het nog niet kunnen vinden...
Als iets verzilverd is dan zit er een laagje zilver overheen. Silverplated wordt het dan in het engels genoemd.
Iets wat zilverkleurig is, is van een witte metaalsoort gemaakt. Niet verzilverd. Het zou dus inderdaad kunnen gebeuren dat een silverplated iets zou kunnen gaan bladderen na verloop van tijd. Wat te maken kan hebben met geen goed gebruik van het materiaal (b.v douchen met een sieraad aan) of door de zuurtegraad van de huid.
Maar het hoeft niet dat iets gaat bladderen als het goed verzilverd is. (silver plated).
Er is dus wel degelijk verschil tussen silverplated en zilverkleurig. Ook heeft het te maken met allergie. Mensen die allergisch zijn voor metalen kunnen niet tegen zilverkleurig maar wel tegen silverplated of verzilverd.
Iets wat zilverkleurig is, is van een witte metaalsoort gemaakt. Niet verzilverd. Het zou dus inderdaad kunnen gebeuren dat een silverplated iets zou kunnen gaan bladderen na verloop van tijd. Wat te maken kan hebben met geen goed gebruik van het materiaal (b.v douchen met een sieraad aan) of door de zuurtegraad van de huid.
Maar het hoeft niet dat iets gaat bladderen als het goed verzilverd is. (silver plated).
Er is dus wel degelijk verschil tussen silverplated en zilverkleurig. Ook heeft het te maken met allergie. Mensen die allergisch zijn voor metalen kunnen niet tegen zilverkleurig maar wel tegen silverplated of verzilverd.
groetjes Sannie.
Zo leren we wel weer van elkaar. 
Maar qua allergie, dat gaat alleen over nikkel-allergie toch? Nikkel mag sowieso niet meer erin zitten tegenwoordig...
Maar qua allergie, dat gaat alleen over nikkel-allergie toch? Nikkel mag sowieso niet meer erin zitten tegenwoordig...
..en dat er zo'n prijsverschil zit in de swarovski parels van Sayila en de kralendoos...geen idee, misschien wil Sayila eerder rijk worden 
Groetjes Els,
Het kan ook zijn dat dekralendoos een betere leverancier met scherpere prijzen heeft gevonden en de klant daar graag van wil laten meeprofiteren. 
Nee niet altijd. Er zijn ook mensen die voor zilverkleurige metalen allergisch zijn, of goudkleurig. Nikkel mag inderdaad niet meer gebruikt worden in Nederland, in sieraden en sieraadonderdelen.Sandra schreef:Zo leren we wel weer van elkaar.
groetjes Sannie.
Ik denk dat jij gelijk hebt Sandra. Misschien koopt de Kralendoos groter in, dat telt ook vaak mee in de prijs.Sandra schreef:Het kan ook zijn dat dekralendoos een betere leverancier met scherpere prijzen heeft gevonden en de klant daar graag van wil laten meeprofiteren.
@Els ik geloof niet dat je van een Kralenshop rijk wordt
groetjes Sannie.
-
De Sierkip
- Bead Chatter
sanny schreef:Nee niet altijd. Er zijn ook mensen die voor zilverkleurige metalen allergisch zijn, of goudkleurig. Nikkel mag inderdaad niet meer gebruikt worden in Nederland, in sieraden en sieraadonderdelen.Sandra schreef:Zo leren we wel weer van elkaar.
Heb dit topic gevolgd en ik ben wel blij met deze info. Mijn schoonzusje heeft nikkelallergie, dus gezien dit niet meer in onderdelen mag zitten, gingen we er beide vanuit dat ze een ketting van mij goed kon dragen. Maar toch kreeg ze er uitslag van. Ik begon al hevig te twijfelen aan de kwaliteit, maar dat kan dus ook een allergie zijn voor zilverkleurige metalen. Als ik dit (slotje)vervang voor zilver moet het goed gaan, daar kan ze wel tegen. Namens ons beide bedankt voor de info!!
Groetjes, Simone
Ik ben zelf soms ook allergisch voor zilverkleurige materialen. als mijn weerstand wat minder is krijg ik jeuk in mijn nek van het slotje! Dan moet ik snel aan de vitaminepillen.....
Maar ik heb er wel eens over gediscussieerd met een kralenleverancier, zij zei dat er altijd een kleine hoeveelheid nikkel in de zilverkleurige materialen zit, omdat het anders niet stevig genoeg zou zijn. Of het echt zo is, weet ik niet.
Ik gebruik het liefst silverplated karabijnsluitingen, deze blijven het goed doen.
de goedkopere zilverkleurige versie wordt sneller lam is mijn idee.
Bij heel warm weer kan ik helemaal geen ketting om, dan zit ik zo onder de rode bulten!
Ondertussen wel heel erg off-topic geraakt......!
groeten Roos
Maar ik heb er wel eens over gediscussieerd met een kralenleverancier, zij zei dat er altijd een kleine hoeveelheid nikkel in de zilverkleurige materialen zit, omdat het anders niet stevig genoeg zou zijn. Of het echt zo is, weet ik niet.
Ik gebruik het liefst silverplated karabijnsluitingen, deze blijven het goed doen.
de goedkopere zilverkleurige versie wordt sneller lam is mijn idee.
Bij heel warm weer kan ik helemaal geen ketting om, dan zit ik zo onder de rode bulten!
Ondertussen wel heel erg off-topic geraakt......!
groeten Roos
Ik had het ooit flink uitgezocht over nikkel, zelfs gebeld met de douane en na vaak doorverbonden te worden kreeg ik iemand die het wist.
Er mag een hele lage percentage nikkel in de materialen zitten, maar zo laag dat men er geen allergische reactie door kan krijgen. In hoeverre het verplicht erin moet zitten weet ik niet, denk van niet want heb ook wel materialen waar 0% nikkel in zit. Maar het is dus iig zo dat een kleine percentage wel mag.
Sorry dat ik als beheerde nu ook offtopic mee doe, maar ik vind het persoonlijk wel interessante topic zo, we leren wel veel van elkaar zo.
Sorry dat ik als beheerde nu ook offtopic mee doe, maar ik vind het persoonlijk wel interessante topic zo, we leren wel veel van elkaar zo.