Staaldraad met nylon coating 0.2mm

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Annemieke
Bead Believer
Contacteer:
Staaldraad met nylon coating 0.2mm

Bericht door Annemieke » vr 01 dec 2006 14:49

Weet iemand waar ik staaldraad met nylon coating liefst van 0.2mm kan kopen? Heb alles al afgezocht (hier ook zoekfunctie gebruikt) maar kan het nergens vinden.
En ik heb het echt heel hard nodig! :cry:
Wil namelijk 3 draden door 1 kraal (tijgeroog chips/nuggets) rijgen maar de gaatjes zijn te klein. (en bij pogingen deze groter te maken, breken ze massaal door midden... :cry: )

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 01 dec 2006 15:01

Is het niet een idee hele sterke garen te kopen, bv bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ? Ik kan ze totaal niet breken met mijn hand en ze zijn wel superdun. Of is het een techniek waarbij het van staaldraad moet zijn?
Ikzelf heb wel 0,35 maar denk niet dat het zal passen. Misschien kan je anders zoeken naar staaldraad van merk beadalon, geloof dat het best prijzig kan zijn maar dat die wel vaak redelijk dun verkrijgbaar zijn.

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 01 dec 2006 15:04

Hoi Annemieke,

Volgens mij bestaat dat niet :? Ik heb ook al zitten frutselen met splitkralen, maar meer dan 2 krijg ik er niet in.
Misschien heel voorzichtig uitboren met een dremel? Dan moet je een boortje hebben die al door het gaatje heen past, en dan naar de zijkanten duwen tijdens het boren. (Heb het zelf nog niet geprobeerd hoor).
Of een ander soort tijgeroog kraal. (vierkant, ovaaltje).
Hopelijk heb je hier iets aan...

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 01 dec 2006 15:05

Kun je niet beter overstappen op nylondraad of rijggaren, of is dat niet geschikt voor wat je ermee wilt maken?

Beadalon heeft het wel in 0.25mm (7-draads en 19-draads). Hier is een lijst met verkooppunten (ook internetwinkels):

http://www.almafindings.nl/BEADELON/ned ... lands.html

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 01 dec 2006 19:13

Bedankt iedereen voor de snelle reactie...
Overstappen op nylondraad of rijggaren wil ik liever niet want het gaat er juist om dat je het staaldraad kan zien. Ik heb namelijk al een ketting voor iemand gemaakt op deze manier (toen heb ik alle kraaltjes geprobeerd om degene te vinden waar 3 draden doorheen konden...) en nu wil ze ook een armband maar zijn mijn kraaltjes met "grote" gaatjes dus op...
Bij beadalon zag ik inderdaad 0.25mm dat zou misschien ook wel passen maar in ik heb de hele lijst met verkoopadressen nagezocht (iedereen waar een website bij stond) maar nergens verkopen ze de 0.25mm.
En ze verkopen zelf niet aan particulieren... :cry: (en om nou alleen daarvoor een KvK nummer aan te vragen, gaat me dan wel weer errug ver :lol: )

Met de dremel heb ik dus al geprobeerd maar dan breken de kralen doormidden. Enige andere oplossing lijkt dan inderdaad een ander soort tijgeroog kraal... maar ja, dat wil ik dan weer liever niet.

Als ik eenmaal mijn zinnen ergens op heb gezet, kan ik het maar moeilijk uit mijn hoofd zetten. Zeker omdat ik dus al een hele ketting op deze manier gemaakt heb...

Nou ja, in ieder geval vast bedankt voor het meedenken en als iemand een briljant idee heeft... houd ik me aanbevolen! :lol:

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » vr 01 dec 2006 19:33

Je zou bij een van de Beadalon-verkopende-webshops kunnen vragen of ze het voor je kunnen bestellen?

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 01 dec 2006 19:34

Ja, da's inderdaad nog een optie... ben benieuwd of iemand dat wil.
Ik zal eens in het rond gaan mailen.

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » vr 01 dec 2006 21:07

ik heb een tijdje geleden Alma findings gecontacteerd en ik mag hun producten verkopen in de toekomst. Ik moet nog even wachten tot ik helemaal klaar ben met de werken en dan ga ik uitzoeken waar behoefte aan is , artikels die moeilijk te vinden zijn .

Schanulleke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Schanulleke » vr 01 dec 2006 21:43

Ik heb een aantal weken geleden bij De Kwast 0,3 mm beadalon gekocht om mee te haken. Wellicht hebben ze ook dunner.....

http://www.dekwast.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » za 02 dec 2006 10:13

Misschien dat ik het dan maar met 0.3 mm moet gaan proberen...

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » vr 22 dec 2006 15:24

Voor het geval iemand het wil weten...
Het is gelukt met de 0.3 mm van de Kwast! :lol:
Bedankt voor de tip Schanulleke!

Gesloten