Webwinkels kleine kralen gezocht...

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » do 21 sep 2006 13:49

En het hoeven niet eens webwinkels te zijn!
Voor een 'goede' kralenwinkel met kleine kraaltjes wil ik best een eindje rijden.
Wat ik mij trouwens afvraag: waar zijn alle kraaltjes gebleven? Vroeger was kralenbreien volgens mij een wijdverbreide hobby. Als ik hoor hoeveel mensen zeggen op een braderie tegen mij zeggen: 'oh, dat heb ik vroeger ook gedaan, ik heb nog bergen kralen thuis'. Zou iedereen ze gewoon op een doosje op zolder hebben staan?
Op rommelmarkten en kringloopwinkels kom ik nooit wat tegen.

Als ik oude tasjes zie en de fantastische kleuren en kwaliteit roccailles, dan word ik helemaal hebberig. Maar ja, zo'n tas ga ik natuurlijk niet slopen :lol: (Zijn ook onbetaalbaar trouwens)

En alle mensen die dus tasjes gebreid hebben, moeten hun kralen toch ook ergens vandaan hebben? Of zijn al die winkels tegenwoordig gesloten. Ik hoorde van mijn moeder dat er in Zwolle vroeger ook een winkel was met heel veel kleine kraaltjes, maar die is er al jaren niet meer. :cry:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 21 sep 2006 13:51

Als jullie graag willen kan ik even navragen, er zou 1tje in Den Haag zijn met goede kleine kralen. Maar voor de rest zie je het echt weinig hoor. Tegenwoordig hebben mensen niet meer zoveel tijd ervoor denk ik....je komt wel bij allerlei hobbyzaken gutermann en/of rayher tegen, maar de meest uitgebreide is volgens mij toch wel kralenwerk.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 21 sep 2006 13:56

Het zou inderdaad wel aan tijd hebben/maken en aan het veranderende modebeeld kunnen liggen, maar ik denk dat er nog een andere reden voor is: vroeger had je knutselwinkels in elk dorpje waar iedereen gewoon alles vandaan haalde. Nu met de concurrentie van de echte kralenwinkels is het voor een algemene winkel minder interessant om ook kralen te verkopen, helemaal met al die goedekope webwinkels erbij! Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor zo'n winkel :wink:
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 21 sep 2006 14:03

Veel mensen willen ook de moeite niet doen om wat langer met iets bezig te zijn. Met heel weinig tijd en kennis willen ze de prachtigste creaties maken en het liest in een uurtje. Merk ik tenminste. Ook zijn er mensen die van te voren zeggen dat is veel te moeilijk terwijl het toch wel meevalt. Je moet er even tijd in steken om het onder de knie te krijgen. En natuurlijk ieder zijn / haar ding. Toch vind ik het altijd prachtig als je van die simpele kraaltjes met een bepaalde techniek iets moois maakt.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 21 sep 2006 14:04

hennie schreef:Veel mensen willen ook de moeite niet doen om wat langer met iets bezig te zijn. Met heel weinig tijd en kennis willen ze de prachtigste creaties maken en het liest in een uurtje. Merk ik tenminste. Ook zijn er mensen die van te voren zeggen dat is veel te moeilijk terwijl het toch wel meevalt. Je moet er even tijd in steken om het onder de knie te krijgen. En natuurlijk ieder zijn / haar ding. Toch vind ik het altijd prachtig als je van die simpele kraaltjes met een bepaalde techniek iets moois maakt.
:applaus2: helemaal mee eens!
-xxx-
Dagmar

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 21 sep 2006 14:13

100%Kraal schreef:Het zou inderdaad wel aan tijd hebben/maken en aan het veranderende modebeeld kunnen liggen, maar ik denk dat er nog een andere reden voor is: vroeger had je knutselwinkels in elk dorpje waar iedereen gewoon alles vandaan haalde. Nu met de concurrentie van de echte kralenwinkels is het voor een algemene winkel minder interessant om ook kralen te verkopen, helemaal met al die goedekope webwinkels erbij! Het moet natuurlijk wel leuk blijven voor zo'n winkel :wink:
Daar ben ik het niet mee eens, dat het door de concurrentie van de webshops komt. Tijd terug, toen er nog geen webshops waren, waren er nauwelijks kralenwinkels. We hadden wel een hobbywinkel in de buurt, maar die had alleen maar paar kleurtjes rocailles en vulde dat maar eens per 4 maanden ofzo aan. Ik denk meer dat het door gebrek aan tijd komt. Tegenwoordig willen mensen zoveel mogelijk...carriere, 2x per jaar op vakantie, gezond bewegen, sociale contacten, dit en dat, zus en zo. Dan hebben ze geen geduld meer om een ketting te rijgen waar je uuuren mee bezig ben. Denk ik tenminste...

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » do 21 sep 2006 14:22

Sandra schreef:Tegenwoordig willen mensen zoveel mogelijk...carriere, 2x per jaar op vakantie, gezond bewegen, sociale contacten, dit en dat, zus en zo. Dan hebben ze geen geduld meer om een ketting te rijgen waar je uuuren mee bezig ben. Denk ik tenminste...
Wat een wijsheid, Sandra! (niet ironisch bedoeld, integendeel !!)
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 21 sep 2006 14:27

Natuurlijk hebben mensen geen tijd meer voor iets dat langer duurt dan 5 minuten, maar dan nog...

volgens mij halen we nu 2 ontwikkelingen door elkaar:
(1) kralen zijn hip dus heb je tegenwoordig "echte" kralenwinkels
(2) de verkoop via internet neemt toe, ook wat kralen betreft

Vijf jaar geleden was het kralen(sieraden)hobby nog niet zo groot, dus had je daar geen speciale winkels voor., maar werden kralen in gewone knutselwinkels verkocht.

Tegenwoordig begint iedereen die ook maar denkt enigszins iets van internet en kralen af te weten (is niet als aanval op degene bedoeld die het wel goed doen en bedoelen) zijn eigen webshop. De een biedt de spullen nog goedkoper aan dan een ander. Er wordt dus redelijk wat via internet verkocht. Natuurlijk niet alles, maar als jij iets nodig hebt uit een 'echte' winkel ga je toch ook liever naar een 'echte' kralenwinkel als naar een breiwinkel die toevallig ook kraaltjes verkoopt?

Dan is het voor mij als klein fourniturenwinkeltje toch niet meer interessant om kralen te verkopen? En als ik ze al in mijn assortiment heb, dan voornamelijk dat wat ook daadwerkelijk verkocht wordt. En ja de mode is op het moment nou eenmaal gedomineerd door grote kralen... Zo zie ik het tenminste.

Er schijnen overigens ook redelijk wat mensen in Nederland te zijn die aan "Groenland's kralenwerken" of hoe het ook mag heten doen, waar zullen zij hun kralen vandaan halen? Dat zijn toch ook allemaal kleintjes?
-xxx-
Dagmar

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » do 21 sep 2006 14:41

Groenlands kralenwerken is volgens mij Stenboden.
Die stenbodenkralen is naar mijn idee veel te duur in vergelijking met bijv. myuki kralen, de kleuren vind ik persoonlijk niet mooi (veel te hard en te fel) en de meest gangbare maat is volgens mij 8/0 als ik het goed heb. Daarnaast is er wel 11/0, maar ik geloof niet zoveel, of het gaat per 40 gram. Ik heb de klok horen luiden, dus pin me er niet op vast :D

En misschien ben ik wel een zeur, maar de gutermann en de rayher kralen zijn ook absoluut niet mijn favoriet! Ze zijn gewoon te groot.

Ik bestel heel veel kralen uit Amerika bij shipwreck beads. Deze kralen hebben wat kleinere gaten en ze zijn ronder van vorm. En wat mij betreft is de maat perfect. Daarnaast gebruik ik ook veel kralen van kralenwerk, vooral als ik regelmatige kralen nodig heb. De stenboden kleedjes maak ik altijd met myuki kralen maat 15/0.

Trouwens Sandra, naar die winkel in den Haag ben ik wel benieuwd.
Dat is niet naast de deur, maar den Haag is altijd leuk om een keer heen te gaan. Mijn zusje heeft sinds een paar weken haar OV, dus dan kan ik met 40% korting mee. Maken we er gewoon een dagje uit van :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 21 sep 2006 14:58

Ik heb gekeken, dat zou dan deze moeten zijn volgens mij:
Creativeteidsshop "With Love"
Bentickstraat 33-41
2582 SR Den haag

Lang geleden gehoord hoor, kan zjin dat ze er niet meer zjin of dat ze het niet meer hebben. Ik ben er nooit geweest, maar kreeg het dus keer als tip.

Wel leuke discussie zo. Het zou me niet verbazen als de kralenhobby ook sterker is geworden door webshops. Vroeger had niet iedereen het om de hoek, nu kan je alles vinden wat je wil. :) Maar idd, daardoor gaan hobbywinkels ook weer dicht....ook door 'concurrenten' zoals xenos en wibra. Mijn moeder houdt van breien en koop het bij winkels zoals wibra in, veeeel goedkoper dan speciale breiwinkels. Tja ik geef mijn moeder groot gelijk, maar snap dan ook waarom ze het niet redden...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » do 21 sep 2006 15:19

Marja, kralenwerk verkoopt 9/0 kralen en dat zijn de Stenboden. Ik vind ze voor sommige patronen van mij wel mooi zoals ndebele en zwart kant.
En Sandra wat het breigaren betreft daar heb je natuurlijk ook verschil in. Het garen van de Wibra is b.v voornl. acryl volgens mij maar als je iets met linnen of katoen wil hebben of wat meer kwaliteitkeuze is dat meestal duurder. Net wat je wil natuurlijk. We dwalen wel af maar ik vind het wel leuk om zo wat te filosoferen.

frieda van dam
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 21 sep 2006 15:25

ik koop ook vaak bij kralenwerk en de kwaliteit is top.
maar ik koop ook bij 2 internershops in belgie mocht er belangstelling zijn dan wil ik wel de adressen geven.
liefs frietje :wink:
kralengek

kralenbloempje
Bead Reader

Bericht door kralenbloempje » do 21 sep 2006 16:00

frieda van dam schreef:ik koop ook vaak bij kralenwerk en de kwaliteit is top.
maar ik koop ook bij 2 internershops in belgie mocht er belangstelling zijn dan wil ik wel de adressen geven.
liefs frietje :wink:
Kom maar op! Ik ben nog een beginner dus hoe meer ik zie en lees des te beter mijn werk word. Hoop ik :P :roll:

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » do 21 sep 2006 16:29

marja! schreef:Trouwens Sandra, naar die winkel in den Haag ben ik wel benieuwd. Dat is niet naast de deur, maar den Haag is altijd leuk om een keer heen te gaan. Mijn zusje heeft sinds een paar weken haar OV, dus dan kan ik met 40% korting mee. Maken we er gewoon een dagje uit van :D
Ik had willen schrijven dat ik er wel een keertje zal langsrijden, maar ik ben bang dat die zaak niet (meer) bestaat: ook met allerlei denkbare spellingvarianten niet te vinden in telefoonboek, en al evenmin in de CD-foongids. In het bedrijvendeel heb ik gezocht onder hobby-artikelen: geen enkele zaak te vinden op het genoemde adres.
Groeten,
Corriejanne

Gezondheid is de schoonste parel.

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » do 21 sep 2006 18:21

Hè, wat jammer :cry:

Gesloten