tussenstuk gezocht...

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Naomi
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 13 jan 2004 22:45

wat voor maat plaksteentjes gaan erop?

Persoonlijk zou ik kiezen voor swarovski omdat de lichtbreking gewoon het mooist is.

Als ik het zo even geschat snel bereken, dan gaan er 15*4 kleintjes van 4mm op, dus dan kom je op 60 stuks + 15 * 2 van 7mm = 30 en 15 * 5mm.

Wellicht hebben de dames deze maten nog liggen en kunnen ze je een voorstel doen?

liefs
liefs,

Naomi

TCNails_JoanJewels
Bead Discoverer

swarovski

Bericht door TCNails_JoanJewels » di 13 jan 2004 23:31

hoi ik las dat je de swarovski plaksteentjes voor 0,20 cent per stuk koopt dat is duur hoor,waar je ze goedkoop kunt kopen zijn:www.victoriasdancefashion.nl daar gaan ze per 100 bijv chrystal:
ss16 100 stuks 4,75 anders heb je er 100 voor 20,00!!

Nog goedkoper is the dancebox daar gaan ze per gros dus 144 stuks
Bijv: chrystal ss 16 144 stuks 3,55
en ss20 chrystal 144 stuks 4.99

dus ik zou ze niet voor 0,20 cent per stuk kopen hoor
groetjes

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 14 jan 2004 14:08

Waar heb je deze foto vandaan, want dit is echt geweldig!!!
ik maak nog niet zo lang kettingen en ben dus altijd benieuwd naar andere dingen, maar dit zou ik zelf nooit bedacht hebben!
groeten jolanda

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » wo 14 jan 2004 17:41

Jolanda van soest schreef:Waar heb je deze foto vandaan, want dit is echt geweldig!!!
Die foto heeft dat meisje dus meegestuurd om me een idee te geven van hoe haar choker eruit moet zien. Ik denk dat de website is : http://www.netalsindefilm.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan ddorklikken naar sieraden of zoiets. Op zich heb ik zo'n techniek nog nooit gedaan, ik hou me altijd braafjes bij draad en kraaltjes. Maar ik wil de uitdaging voor haar wel aangaan, alleen wil ze niet dat het teveel gaat kosten, nou mag het al niet duurder zijn dan 30 ?....Zo blijf je bezig, nu ga ik het waarschijnlijk met kunstof plaksteentjes doen, is toch wat goedkoper.... :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Karen
Bead Reader

tja

Bericht door Karen » do 15 jan 2004 00:19

Dag allemaal,

Als ik heel eerlijk ben - en sommigen zullen het misschien niet zo leuk vinden om te horen - vind ik het een beetje 'lullig' om het originele ontwerp van iemand anders te kopi?ren. Misschien wordt het oorspronkelijke sieraad wel professioneel verkocht door iemand die flink wat uurtjes in het ontwerp heeft zitten ....

Het is dan als hobbyist natuurlijk niet moeilijk om met het werk van anderen voor een lagere prijs goede sier te maken.

Karen

p.s. ik wil natuurlijk niemand tegen me in het harnas jagen, maar dat aspect zit er ook aan.

Caviaplanet
Bead Interested
Contacteer:

Re: tja

Bericht door Caviaplanet » do 15 jan 2004 09:22

Karen schreef:Als ik heel eerlijk ben - en sommigen zullen het misschien niet zo leuk vinden om te horen - vind ik het een beetje 'lullig' om het originele ontwerp van iemand anders te kopi?ren. Misschien wordt het oorspronkelijke sieraad wel professioneel verkocht door iemand die flink wat uurtjes in het ontwerp heeft zitten ....
Het is dan als hobbyist natuurlijk niet moeilijk om met het werk van anderen voor een lagere prijs goede sier te maken.
Zit wat in hoor. Ik heb ook 1 ketting die ik identiek heb nagemaakt omdat ik 'm zo waanzinnig vond maar die draag ik alleen zelf en doe 'm niet in de verkoop omdat ik dat inderdaad lullig vindt.
Jolanda

Karen
Bead Reader

kopi?ren

Bericht door Karen » do 15 jan 2004 14:16

Hoi Jolanda,

Nou vind ik het kopi?ren voor eigen gebruik ook weer iets anders dan verkoop. Bij dat laatste heb je toch financieel voordeel bij andermans werk/idee?n.

Groet,

Karen

jol@and@
Bead Anonymous

Bericht door jol@and@ » do 15 jan 2004 15:34

Hoi hoi allemaal,
tuurlijk hebben jullie wel gelijk maar ik denk dat heel veel mensen ( zeker in het begin) ontwerpen van andere nodig hebben. of ik durf eigenlijk wel te zegtgen : iedereen. En ja, hier op de site kijk je ook naar ontwerpen en ideeen toch??? ( of ben ik de enige die soms in sieradenwinkels gaat kijken?????)
De vraag is dan of je het alleen voor jezelf maakt of ook in de "massaproductie" gaat gooien...
Zelf vindt ik het nou niet zo'n probleem om wat te kopieren, volgens mij zijn er toch geen 2 kettingen hetzelfde..

Deze ketting waar het allemaal om begon is echt heel mooi, en ik ga hem echt ook voor mijzelf (proberen) te maken.

Groetjes jolanda

Karen
Bead Reader

inspiratie

Bericht door Karen » do 15 jan 2004 15:38

Hoi allemaal,

Nou ik denk inderdaad dat iedereen zich laat inspireren door wat hij om zich heen ziet. Dat kan natuurlijk ook niet anders, want je komt de hele dat de prachtigste sieraden tegen, maar ik vind je laten inspireren wel heel iets anders dan letterlijk dingen van anderen kopi?ren.

Groet,

Karen

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » do 15 jan 2004 21:32

Maar als je een opdracht krijgt om z'n ketting te maken.
Dan doe jij het niet!!!!!

Nou ik wel hoor, geen probleem :wink:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » do 15 jan 2004 21:36

Victoria schreef:Nou ik wel hoor, geen probleem :wink:
Ik ook hoor!!! Dat meisje (voor wie ik ze moet maken) haar criterium is : die ketting gaat me anders heel veel geld kosten, en nu wil dat meisje een goedkopere oplossing... Ik weiger dat niet hoor!!! Dat heet nu ??nmaal in opdracht werken.... :roll:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » do 15 jan 2004 21:37

Saartje schreef:
Victoria schreef:Nou ik wel hoor, geen probleem :wink:
Ik ook hoor!!! Dat meisje (voor wie ik ze moet maken) haar criterium is : die ketting gaat me anders heel veel geld kosten, en nu wil dat meisje een goedkopere oplossing... Ik weiger dat niet hoor!!! Dat heet nu ??nmaal in opdracht werken.... :roll:
:engel:
Groetjes Victoria,

Linda Post
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Linda Post » do 15 jan 2004 21:40

Ik vraag me trouwens af, hoe doet Dolce Luna dat dan? Haar kettingen staan op http://www.netalsindefilm.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en natuurlijk ook op haar eigen site.

Ze maakt prachtige dingen, maar er worden er zeker wel tientallen van dezelfde gemaakt anders kan je dat toch niet zo bestellen daar?

Zelfde geldt voor Otazu, de beroemde tonnetjes ketting is er toch ook niet maar 1 van gemaakt?

Ik zeg niet dat wel moeten kopieeren, maar je kan idd wel geinspireerd worden door de 'bekende' sieradenmerken

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :D

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » do 15 jan 2004 21:43

Linda Post schreef:Ik vraag me trouwens af, hoe doet Dolce Luna dat dan? Haar kettingen staan op http://www.netalsindefilm.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en natuurlijk ook op haar eigen site.

Ze maakt prachtige dingen, maar er worden er zeker wel tientallen van dezelfde gemaakt anders kan je dat toch niet zo bestellen daar?

Zelfde geldt voor Otazu, de beroemde tonnetjes ketting is er toch ook niet maar 1 van gemaakt?

Ik zeg niet dat wel moeten kopieeren, maar je kan idd wel geinspireerd worden door de 'bekende' sieradenmerken

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :D
Ik denk dat zij idd er heel veel van maken.
Vandaar dat otazu een gewone collectie en een limited collectie heeft.
Maar we hebben het niet over alles kopieeren, maar als je een verzoek en/of opdracht krijgt, dan ga je dat toch niet weigeren :no2: je zou gek zijn :doh:
Groetjes Victoria,

Linda Post
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Linda Post » do 15 jan 2004 21:50

Ohw ja :oops: maar als iemand vraagt om een ketting na te maken, waarom zou ik weigeren?
Ik zou het waarschijnlijk ook doen, het is toch handwerk, exact hetzelfde wordt het nooit of zo :D

Gesloten