Welke soort ketting is het meest vraag naar.

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Karin
Welke soort ketting is het meest vraag naar.

Bericht door Karin » za 05 feb 2005 20:36

Hallo allemaal,

Ben pas begonnen met het maken van kettingen, nu is mijn vraag naar waar het meeste vraag naar is. Bv. een gekettelde of veter of een staaldraad ketting. Op dit moment maak ik ze alle drie. maar volgende week sta ik op een hobby beurs, en dan weet ik waar ik het meeste van kan gaan maken.

groetjes Karin

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 05 feb 2005 20:38

Ik denk dat daar geen zinnig woord over te zeggen is, volgens mij ligt het gewoon aan de smaak van je klanten.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 05 feb 2005 20:55

Sorry hoor maar in de ene message vraag je wat je er voor moet vragen en nu waar het meeste vraag naar is.

Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. (dit is niet boos bedoelt hoor integendeel juist)


Sieraden maken moet je vooral in de eerste instantie doen voor de LOL en niet met het uitgangspunt van VERKOPEN want het lijkt misschien ofdat de meiden hier gillend rijk worden van de verkoop van hun sieraden maar in realiteit valt de verkoop aardig tegen van een hoop. En sommige verkopen op een beurs maar net genoeg voor de standhuur. (als het al gehaald wordt!)

Dus ga geen bergen extra zitten maken als je al een ketting of 25/30 hebt liggen. Sieraden moeten maar net iemand aanspreken en het hangt ook altijd erg af of de mensen geld op zak hebben om uit te geven :) dat verschilt nogal eens in de maand. En hoeveel concurentie heb je op die beurs. Hoe aantrekkelijk is je kraam/visitekaartje! Ook beide erg belangrijk voor de aantrekkingskracht voor klanten. (BTW een kraam die mooi ingedeeld is verdient meestal meer als een kraam die overvol ligt en rommelig eruit ziet!)

Het belangrijkste wat je moet hebben is mond op mond reclame en die krijg je door vriendinnen/zussen/tante's moeders etc vol te hangen met je sieraden. Dat je nog niet eens weet wat je nou eigenlijk voor een ketting moet vragen vindt ik erg onzorgvuldig 1 week voor de beurs, 1 omdat iedereen andere prijzen betaald voor hun materialen ( de 1 koopt het bij een groothandel de ander bij een duur hobbyshoppie bijvoorbeeld.)

Je moet zelf uitgaan rekenen hoeveel je kwijt bent geweest aan je materialen en je eigen dan uitgaan betalen met hoeveel jij vindt dat je inspanning waard is.


Het klinkt misschien allemaal heel erg negatief maar een hoop meiden beginnen met deze hobby met de verkeerde uitgangspunten van ik wil snel geld verdienen en dat kan je gewoon weg niet :) Het is ook niet boos bedoelt maar een geschreven woord klinkt nu eenmaal anders dan dat ik je dit verhaal bijv. face to face of aan de telefoon had verteld :)


Ik ben best wel een lief meisje afentoe :twisted:
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 05 feb 2005 21:04

Wijze woorden Ria! :applaus: Je hebt weer eens goed gezegd wat ik ook denk maar niet kan beschrijven. (En dat je soms een lief meisje bent kan ik beamen :wink: .)

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » za 05 feb 2005 21:23

kan me alleen maar aansluiten bij de woorden van ria :wink:
het is een hobby........
ik vind het erg leuk om nieuwe technieken uit te proberen en doe dat in eerste instantie voor mezelf.....ik heb er lol in :D
dat andere mensen het mooi vinden wat ik maak en het dan ook nog kopen :shock: is leuk en mooi meegenomen ( koop ik direct weer nieuwe materialen voor )
de braderieen waar ik gestaan heb, heb ik wel de kraamhuur eruit gehaald, maar je maakt geen vette winst hoor :? , daar moet je het ook niet voor doen......want dan is de lol er snel vanaf :cry:
het gaat erom dat je het leuk vind....dat is het belangrijkste :wink:

gootje
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

MoniqueG
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:di 07 sep 2004 06:52

Bericht door MoniqueG » za 05 feb 2005 21:56

Tis een HOBBY, word je volgens mij nooit rijk van, sterker je legt er geld bij. Of ik reken ook verkeerd, zou kunnen hoor, is ook niet mijn sterkste punt.

Ik hobby voor mijn lol, heb naast sieraden als grote hobby de servettentechniek en ook daarin kun je geen bergen geld verdienen. Ik heb nu een paar markten gedraaid, samen met iemand, en gezamenlijk hebben we de kraamhuur eruit gehaald en een gezellige dag gehad.

Daar moet je het ook voor doen, je moet het leuk en gezellig vinden, je komt *collega* hobbyisten tegen, kunt tijdens zo'n beurs gezellig kleppen over gezamenlijke interesses.

Zeker voor een eerste beurs moet je het toch wel wat beter organiseren hoor......

m@rlies

Bericht door m@rlies » za 05 feb 2005 22:08

Ik heb hier verder niks bij te voegen :D

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 05 feb 2005 22:20

Hoihoi,

Helemaal mee eens!!!
Het is voor de lol.. ik maak wat ik leuk vind.. en als een ander het leuk vind is meegenomen anders bleef ik wel met heel veel zitten.
Het gaat voornamelijk via vriendinnen en in de fam.. maar rijk wordt je er echt niet van ;-)
het is voornamelijk zeer verslavend.. ;-)
Ik heb een aantal markten/braderie?n gedaan en dat is vooral erg gezellig en leuk om te doen.. als mensen een beetje geinterresseerd zijn hoeven ze van mij niet eens wat te kopen.. de aandacht is gewoon al leuk.. Ik heb wel altijd de kraam huur eruit gehaald en een beetje over gehouden maar dat ook meestal dezelfde week weer uitgegeven (x2 ofzo) aan nieuwe spulletjes..
En kwa prijzen denk gewoon wat heeft het me gekost.. en hoelang ben ik er mee bezig geweest.. en dan ook nog.. als jij zoiets b.v in de winkel ziet liggen wat zou je er dan voor over hebben.. het prijzen bepalen blijft moeilijk.. ik heb het eindelijk een beetje gevonden voor mezelf.. maar vind een manier om tot een mooie prijs te komen.. kost even denken.. maar lukt vast!

Maar hou in je hoofd het is in de eerste plaats hobby.. en jij vind het mooi wat je maakt..

Heel veel succes!!

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » za 05 feb 2005 22:44

tja helaas , rijk word je er niet van
Ik ben hier aan begonnen omdat het ik het hartstikke leuk vind om wat te doen .
Maar het was niet mijn bedoeling om te gaan verkopen,maar ja dat ging ook vanzelf.
Het is een uit de hand gelopen hobby geworden want ik ga ook op beurzen staan.

en ik maak alleen wat ik ZELF leuk vind, (tezij het een opdracht is).
en wat de prijs betreft,als je de materiaal kosten eruit haald en een klein beetje extra erbij dan is het toch prima.
Het kost je alleen maar geld, maar je hebt er ZOVEEL plezier :lol: :lol: van


groetjes yvonne

Gebruikersavatar
mir
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:do 29 jan 2004 14:55
Locatie:ijsselstein(ut)
Contacteer:

Bericht door mir » za 05 feb 2005 22:45

Sorceress schreef:Sorry hoor maar in de ene message vraag je wat je er voor moet vragen en nu waar het meeste vraag naar is.

Ik krijg het idee dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. (dit is niet boos bedoelt hoor integendeel juist)


Sieraden maken moet je vooral in de eerste instantie doen voor de LOL en niet met het uitgangspunt van VERKOPEN want het lijkt misschien ofdat de meiden hier gillend rijk worden van de verkoop van hun sieraden maar in realiteit valt de verkoop aardig tegen van een hoop. En sommige verkopen op een beurs maar net genoeg voor de standhuur. (als het al gehaald wordt!)

Dus ga geen bergen extra zitten maken als je al een ketting of 25/30 hebt liggen. Sieraden moeten maar net iemand aanspreken en het hangt ook altijd erg af of de mensen geld op zak hebben om uit te geven :) dat verschilt nogal eens in de maand. En hoeveel concurentie heb je op die beurs. Hoe aantrekkelijk is je kraam/visitekaartje! Ook beide erg belangrijk voor de aantrekkingskracht voor klanten. (BTW een kraam die mooi ingedeeld is verdient meestal meer als een kraam die overvol ligt en rommelig eruit ziet!)

Het belangrijkste wat je moet hebben is mond op mond reclame en die krijg je door vriendinnen/zussen/tante's moeders etc vol te hangen met je sieraden. Dat je nog niet eens weet wat je nou eigenlijk voor een ketting moet vragen vindt ik erg onzorgvuldig 1 week voor de beurs, 1 omdat iedereen andere prijzen betaald voor hun materialen ( de 1 koopt het bij een groothandel de ander bij een duur hobbyshoppie bijvoorbeeld.)

Je moet zelf uitgaan rekenen hoeveel je kwijt bent geweest aan je materialen en je eigen dan uitgaan betalen met hoeveel jij vindt dat je inspanning waard is.


Het klinkt misschien allemaal heel erg negatief maar een hoop meiden beginnen met deze hobby met de verkeerde uitgangspunten van ik wil snel geld verdienen en dat kan je gewoon weg niet :) Het is ook niet boos bedoelt maar een geschreven woord klinkt nu eenmaal anders dan dat ik je dit verhaal bijv. face to face of aan de telefoon had verteld :)


Ik ben best wel een lief meisje afentoe :twisted:
helemaal mee eens ...maarrrr ik heb een stuk of 100 kettingen hangen, dus moet dus eigenlijk ff stoppen(want zoveel verkoop ik dus ook niet)
misschien 1 of 2 per week en jawel aan familie of collega's
hihihih(sorry grapje) enne je bent wel een leuke meid hoor (zo op het forum dan he)
:lol: gr mirjam

Gebruikersavatar
Zilabel
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:do 20 jan 2005 22:54
Locatie:Capelle aan den IJssel

Bericht door Zilabel » zo 06 feb 2005 12:31

Idem reactie. Mensen in de omgeving zeggen altijd: maar dat levert toch niets op!! Nee, maar wel veel lol en ontspanning en soms vind ik het zelfs vervelend om een bepaalde ketting of armband te verkopen! Nee, rijk worden wij hier niet mee, maar volgens mij kost elke hobby geld en deze gewoon ietsje pietsje meer.

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » zo 06 feb 2005 17:10

ik vind dat sieraden maken mij heel veel opleverd(behalve geld)
het leverd mij een heleboel lol en rustop (want ik kan mijn inspiratie er in kwijt) .
ik sta ook op hobbymarkten en haal net zoals de anderen meestal wel mijn kraamgeld eruit ,maar vooral dat voldane gevoel na afloop omdat het zo gezellie is op die markten.

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » di 08 feb 2005 08:27

Ik moet zeggen, ik maak sieraden voor de lol, geef party's voor de lol, en het geld dat ik "verdien" als je dat zou omrekenen naar een uurloon ofzo, dan heb ik echt een beroerde baas :wink:
Wel verdien ik geld om nieuwe materialen te kopen, zo nu en dan naar de bios te gaan, naar een eetcafe, gewoon, wat extra's.
Maar rijk worden...................... ho maar!!!!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » di 08 feb 2005 11:02

Ik word er ook niet rijk van, maar het is wel erg leuk om af en toe iets te verkopen! Ik vind het gewoon heel leuk om dingen te maken, en ik draag zeker niet alles zelf. Dus als iemand iets koopt heb ik weer ruimte over :wink: Ik vraag wel iets extra's, maar dat wordt direct weer ge?nvesteerd in materiaal. En niet te vergeten alle andere dingen die erbij komen kijken: opbergdozen, gripzakjes, prijslabels, kadozakjes, gereedschap, boeken, tijdschriften, naamstickers enz...

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 08 feb 2005 13:13

Ik zou het juist vreselijk vinden als ik aan de lopende band allemaal dezelfde kettingen zou moeten maken :? Het is voor mij ook in de eerste plaats een superleuke hobby en als ik iets voor iemand wil maken, doe ik dat natuurlijk met alle plezier. Ik zorg er dan voor dat ik de kosten eruit heb en wat ik dan betaald krijg, gaat eigenlijk direct weer naar de shops :oops: maar dat vind ik ook het leuke van deze hobby dat je telkens nieuwe spullen kunt kopen als het 'oude' op is :D
Maar ja, ieder zijn eigen kijk op zijn hobby. Karin, ik zou gewoon van alles wat maken maar niet te veel

Wijze woorden btw, Ria! :wink:

Gesloten