Wat is een leuke prijs voor een ketting en oorbellen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Karin
Wat is een leuke prijs voor een ketting en oorbellen

Bericht door Karin » za 05 feb 2005 20:01

Hallo allemaal,

Ben net begonnen met het maken van kettingen en oorbellen.
Wat vragen jullie bv voor een gekettelde ketting of een veterketting.
En voor een paar oorbellen wat is daar een leuke prijs voor.
Zat zelf te denken voor een gekettelde 9,50 en voor een veterketting 5,50
te vragen of is dit te veel. En voor een paar oorbellen 2,50 te vragen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

groetjes Karin

Gebruikersavatar
Divera
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 20:58
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door Divera » za 05 feb 2005 20:07

Ik zou het laten afhangen van de kosten van je materiaal. Oorbellen met kristal zijn dan wat duurder dan wanneer je ze maakt van glaskralen. ?n vergeet niet een bedragje voor al je werk er in mee te berekenen.
Succes!
Groeten van Divera

"Life is beadelicious!"

m@rlies

Bericht door m@rlies » za 05 feb 2005 20:26

Ik heb me rotgezocht want er is hier al een topic over (kan hem alleen niet vinden)
Heel veel mensen berekenen de materiaalkosten en dan ongeveer 2,50 euro eroverheen voor het maken, ik doe dat alleen niet. Voor het ontwerpen van sieraden en het maken ervan zit veel tijd in ook zorg ik voor kwaliteit (de anderen ook hoor :wink: ) ga zo maar door ik vind dat je dan best wat mag vragen (maar bij mij zit er nog meer tijd in dan wat ik er voor vraag hoor)
Dus het is iets wat je zelf moet weten, heb je iets gemaakt wat je erg bijzonder vindt mag je er ook best wat voor vragen.
9,50 euro voor een gekettelde ketting vind ik niet veel.
Dit is mijn mening, ik hoop je voldoende geiinformeerd te hebben.
Succes met het verkopen :D

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » di 08 feb 2005 08:33

tja, ik kijk naar de materiaalkosten, de tijd die ik eraan besteed heb, en de uitstraling.
Soms ben je heel lang met een ketting bezig geweest, maar heeft hij een heel eenvoudige uitstraling, dan vraag ik er toch minder voor, terwijl ik soms maar een half uur met een ketting bezig ben die er heel vol uitziet, dan vraag ik even wat meer.
Na 3 party's heb ik mijn prijzen een beetje hoger gemaakt, want iedereen bleef maar roepen hoe vreselijk goedkoop ik was.
Nu vinden ze me nog steeds goedkoop, maar nu vind ik het wel best.
Het is immers niet mijn baan!!!
Succes ermee.
Gewoon uitproberen en naar de reacties kijken!!

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 12:17

Ik neem de kosten van het materiaal en dan doe ik er tussen de ? 2,50 - ? 5,00 bovenop. Dat laat ik afhangen van hoe lang ik er mee bezig ben en hoe de ketting eruit ziet. Bij het prijzen vraag ik mezelf ook af van hoeveel zou ik ervoor betalen.

Groetjes Simone
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
Naatjuh
Bead Dreamer
Berichten:708
Lid geworden op:za 12 jul 2003 20:25
Locatie:Spijkenisse

Bericht door Naatjuh » do 10 feb 2005 13:39

maar als je er nu 5 euro oprekend als maakkosten en je gaat op een beurs staan dan heb je nooit je kosten eruit toch?

Gebruikersavatar
EstherJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:di 25 mei 2004 20:28
Locatie:Zutphen

Bericht door EstherJ » do 10 feb 2005 14:28

Ik bereken altijd heel precies mijn materiaalkosten en doe dat gemiddeld x 2. Maar het ligt idd ook net aan de uitstraling, tijd etc, de ene keer verdien je er ook wat minder aan dan de andere keer. Blijft een kwestie van uitproberen denk ik.. Succes!

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 20:37

Mijn ervaring is dat wanneer je op een beurs, braderie of hobbymarkt staat je meer verkoopt wanneer je de prijzen laag houdt.
Groetjes Simone

Gebruikersavatar
EstherJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:di 25 mei 2004 20:28
Locatie:Zutphen

Bericht door EstherJ » vr 11 feb 2005 16:44

Tja das logisch natuurlijk, hoe lager de prijs hoe meer vraag. Maar je hoeft je mooie spulletjes ook niet voor (bijna) niets weg te geven toch? Maar goed, die discussie is al eerder gevoerd gloof ik..... Blijft toch een persoonlijke kwestie, denk ik.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

vraagprijs

Bericht door Elsje » ma 14 mar 2005 20:48

Hoi,

Ik heb nog niet veel ervaring en kijk nog als een "klant". Ik vind dat je zeker 5 euro voor je moeite moet vragen(of het moet echt heel simpel geweest zijn maar dan toch minstens 2,50) en dan natuurlijk daarnaast nog de materiaalkosten. Bovendien heeft de klant altijd een wel speciaal voor haar gemaakte uniek sieraad. Kijk maar eens wat het in de winkel kost en daar heb je er 100 van dezelfde hangen.
Je merkt het vanzelf , mocht je blijven zitten met spullen dan kan je die altijd nog in de opruiming gooien :lol:
Groetjes
Els
Groetjes Els,

brigges
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:za 19 mar 2005 17:30
Locatie:Tilburg

Bericht door brigges » za 19 mar 2005 17:58

Je kunt ook eens op internet surfen en kijken wat ze vragen, dan heb je een idee wat ze voor een eenvoudige ketting of voor een wat vollere ketting vragen. En natuurlijk ook erop letten dat je je kosten eruit hebt anders is de lol er zo af. [quote][/quote]
Ik ben al jaren een kralenfan.Met tussenpozen sieraden maken. Heb het nu weer erg te pakken. Ben altijd in mensen geintresseerd die creatief zijn van aard.

Gesloten