Pas op voor TPG Post!!!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:
Pas op voor TPG Post!!!

Bericht door Mandy » ma 31 jan 2005 15:46

Hoi,

Even een tip voor degenen die sieraden verkopen via internet en ze dus verzenden aan de kopers:

Zet geen stempel op de enveloppe of een sticker waaruit afgeleid kan worden wat er in de enveloppe zit...dus niets met sieraden. Bij TPG post wordt in de distributiecentra veel leeggeroofd, met name de bubbelenveloppen!!! Ik gebruikte ze ook en ik had er een stempel op gedaan met Kralenkunst en nu zijn er achter elkaar een bestelling of 3 NIET bij de koper afgeleverd. Bij navraag blijkt dat heel veel mensen gedupeerd raken. De tip die ik kreeg van een insider bij TPG post is dat je ofwel (als het bedrag zich ervoor leent) beter pakketpost kunt nemen omdat je dat kunt traceren (maar dan nog verleent TPG post GEEN garantie!!!!!) of liefst nog aangetekend. Maar als het bedrag zich daar niet voor leent of de koper dat niet ziet zitten, dan een enveloppe met alleen je voor- en achternaam en adres als afzender...geen naam van een sieradenwinkel.

Het is jammer dames, dat het zo moet, want ik had zo'n mooie stempel laten maken, maar als er een paar grijpgrage dames in jouw distributiecentrum werken, lopen zij binnenkort met jouw sieraden rond de hals...en jij maar boze klanten tevreden proberen stellen.

Geef in elk geval te allen tijde op je website of op marktplaats of eBay of waar je ook verkoopt dat je geen enkele verantwoordelijkheid accepteert voor de aflevering van je sieraden. Daarom kun je ook het beste alles wat je verkoopt met een track en trace zegel (van 5,50 euro, een pakketzegel)versturen...dan heeft jouw klant garantie dat je het pakketje hebt gepost en jij de rust dat jouw kant van het verhaal klopt. Het kan dan nog zo zijn dat het pakket wordt leeggeroofd, maar dan schijnt het zo te zijn dat er bij track 'n trace komt te staan dat het pakket is afgeleverd op het adres...en dan ligt de verantwoordelijkheid dus in elk geval NIET bij jou en is het ook wettelijk afgedekt, want je bent officieel voor de wet verplicht als koper dat het gekochte goed ook bij de koper aankomt, ook al zet je op je website dat je geen verantwoordelijkheid accepteert. Als een klant er echt werk van maakt, trek je aan het kortste eind. Maar door het toch te vermelden is het wel zo dat de meeste klanten er geen werk van maken omdat ze het hadden kunnen lezen op je site.

Het is hard en ongelooflijk ellendig, maar de tijden van het onbezorgd heen en weer sturen en ontvangen zijn voorgoed voorbij. Er zijn wel mensen bezig om TPG post aan te pakken, maar het wil niet vlotten. Voorlopig moet je dus zelf voor je spullen zorgen...en tevreden klanten.

Succes, groetjes, Mandy

Gebruikersavatar
dimfie
Bead Interested
Berichten:174
Lid geworden op:di 07 sep 2004 19:14
Locatie:Weert
Contacteer:

Bericht door dimfie » ma 31 jan 2005 16:39

Ongeloofelijk zeg dat je de tpg ook al niet kan vertrouwen.
Laat iedereen met dr fikken van andermans spullen afblijven.
Dan heb je veel tijd in een sieraad gestoken gaat er iemand mee vandoor.
Ik vind het echt schandalig..............
Groetjes Els

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » ma 31 jan 2005 17:58

Erg jammer is dit zeg,maar ik vind het wel moeilijk met wat je zegt over je klanten dat ze dan niks op jou kunnen verhalen,ik vind namelijk dat je je klanten toch tegemoet kunt komen want zij zijn dus hun pakketje kwijt en de volgende keer bestellen ze dan niet meer bij jou.
dus ik vind dit altijd een hele moeilijke kwestie.
was niet moeilijk geweest als die personen die het verpesten daar bij de post gewoon hun grijpgrage handjes thuis lieten. :?

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 31 jan 2005 20:28

Hoi Britt,

Ja, natuurlijk kun je klanten wel tegemoet komen. Om tevreden klanten te houden, is dat ook wel zo handig. Maar er is wel een verschil tussen bijv. een heel aankoopbedrag terug moeten storten en je sieraden kwijt zijn (of je kralen) en samen een oplossing vinden waar je allebei tevreden mee bent. En de ene keer - bijv. bij een goede klant - restitueer je zonder pardon het geld, maar bijv. bij een nieuwe klant is een klacht ook niet altijd betrouwbaar. Er zijn beruchte klanten op internet die overal bestellen en zogenaamd van niemand ooit een pakketje ontvangen. Met name op eBay lees je wel eens over zulke kopers. Als je nu eens een keer te maken krijgt met een klager, is het niet zo'n punt om niet moeilijk te doen en gewoon zelf een oplossing aan te bieden. Maar net als je net als ik vorige week in 1 week dus van 3 verzendingen klachten krijgt dat ze niet zijn aangekomen, dan is het financieel niet te doen om dat allemaal uit eigen zak te vergoeden.

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dus niet dat je per s? je klant moet benadelen. Ik wil alleen maar aangeven dat er een probleem bestaat waar je rekening mee moet houden.

Je kunt altijd beter zeggen dat verzending volledig voor rekening van de klant komt en dan later als teken van goodwil toch iets aanbieden dan wanneer je geen voorwaarden omtrent de verzending opneemt en je na een paar keer je neus te hebben gestoten het niet meer kunt opbrengen om de klant volledig schadeloos te stellen. Dan krijg je per definitie ontevreden klanten.

Het is ook te gek voor woorden! De arrogantie die zo'n groot bedrijf heeft is werkelijk niet te geloven. Zelfs als je 5,50 euro betaalt voor pakketpost, geeft TPG geen garanties...alleen bij verzekerde verzending. Je zou ze er bijna van verdenken dat ze door wat pakketjes te laten verdwijnen de omzet omhoog willen jagen door meer mensen richting de verzerkerde verzending te duwen zo. Of inderdaad gewoon zoals meer meer mensen vermoeden en beweren: er wordt gewoon vreselijk gejat binnen een organisatie waar toch geen of onvoldoende toezicht op het personeel is.

Ik had er tot vorige week ook nog niet mee te maken gehad...wel eens een vertraagde verzending of zo, maar geen totale verdwijningen. Laten we hopen dat het erbij blijft en dat jullie dit niet gaan meemaken...da's nog het beste van alles.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » ma 31 jan 2005 20:33

Ik heb nog nooit problemen gehad met het verdwijnen van pakketjes (afkloppen). Wel is een keer geld uit een envelop verdwenen, maar ik had de klant dan ook nadrukkelijk hiervoor gewaarschuwd en gezegd dat dat uitsluitend voor haar risico was.
Helaas verdween het geld inderdaad...
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » ma 31 jan 2005 23:00

Je kunt altijd beter zeggen dat verzending volledig voor rekening van de klant komt en dan later als teken van goodwil toch iets aanbieden dan wanneer je geen voorwaarden omtrent de verzending opneemt en je na een paar keer je neus te hebben gestoten het niet meer kunt opbrengen om de klant volledig schadeloos te stellen. Dan krijg je per definitie ontevreden klanten.


Daar heb je wel gelijk in,maar het blijft een moeilijke kwestie en inderdaad de post mag wel eens gaan reorganiseren want dit is natuurlijk geen goede reclame voor hun bedrijf.

kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » ma 31 jan 2005 23:19

Hallo,

Zelfs pakketpost is niet betrouwbaar :cry: Ik heb tot 2x toe gehad dat er een groot pakket van de groothandel (zelfde) niet is aangekomen. Volgens de track en trace waren de pakketten afgeleverd, helaas heb ik ze nooit ontvangen. Andere keren ging het wel goed. Ze zeggen dan keihard, in de computer staat dat het is afgeleverd. Dus niet...

Myra

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 01 feb 2005 09:17

hoi,

Idd is dat echt belachelijk hoe dat bij de post loopt we hebben er al eens eerder een topic over gehad..

Ik heb ook al eens gehad dat men de envelop wel ontving maar dat de inhoud er uit was.. en nu denk je ach in de sorteer machine kan zon envelop los scheuren. nee hij was vakkundig met een mes of brievenopener losgehaald langs te rand! terwijl ik er nog wel zo veel plakband om had gedaan.. (uit angst voor die sorteer machine die het losscheurd..)
ook met kralen versturen heb ik het al een paar keer gehad dat het niet aankwam..

Het is toch gewoon diefstal.. als je op een ander bedrijf werkt mag je toch ook niet zomaar iets meenemen van een ander? maar ja aangifte doen ofzo helpt niets.. had u het maar verzekerd moeten versturen.. weet je wel wat dat kost?? en dan nog maar schadevergoeding tot 46 euro.. als je nu een ketting van meer waarde hebt verstuurd. en bewijs het dan nog maar eens dat die zoveel waard was..
Blech om boos van te worden.
Ik hoop dat ze er snel iets aan kunnen doen..
camera's ofzo plaatsen en helemaal registreren van die werkte toen daar en daar en daar ligt de post naar daar..

GRoetjes!

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » di 01 feb 2005 12:05

inderdaad,als je ergens anders werkt word je ontslagen als je iets meeneemt.
neem nou bv bij een grote drogisterij keten in Nederland waar ik ooit gewerkt heb,daar kwamen heel soms opeens controleurs binnen na sluitingstijd,net als je weg wilde gaan en dan keken ze in je tas en zo,ik vond dat niet erg omdat ik toch niks te verbergen had.
je wist van te voren nooit wanneer ze kwamen.
vonden ze iets waar je geen bon van bij je had dan kon je rekenen op staande voet ontslag.
niks mis mee zo'n regel ,iets voor de tgp post misschien. :roll:

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » di 01 feb 2005 12:15

ik heb ook bij zo'n grote drogist gewerkt en idd...er zijn in die paar maanden dat ik er werkte twee meisjes op staande voet naar huis gestuurd. En terecht!!!

Maar nee hoor, TPG post heeft geen last van diefstal onder haar personeel, zeggen ze. GRRRRRR

Ik ben er ZO ONGELOOFLIJK BOOS over!!! Maar ja het helpt geen bal. Ik durf nu alleen EN niets meer te bestellen EN ik heb al twee bestellingen afgewimpeld.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

els hopman
Bead Believer
Berichten:289
Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
Locatie:in ieder geval in Nedreland

Bericht door els hopman » di 01 feb 2005 13:12

Hallo allemaal,
inderdaad het probleem ligt echt bij de sorteercenta en niet bij de postbodes en postbezorgers. (schijnt verschil in te bestaan)
Mijn dochter werkt al een paar jaar als bezorger en bezorgd vaak enveloppen die open en/of kapot zijn. Ze worden dan in een plastic hoes gestopt met een briefje van TPG erbij met excuses.
Als de inhoud verdwenen is wordt er geen aansprakelijkheid gegeven, de verzender had het beter dicht moeten plakken staat er dan.
Omdat ik veel op marktplaats verkoop neem ik nu maatregelen, heel veel plakband en vooral om de hoeken.spreek met de koper af dat ze laten weten hoe het aangekomen is en wanneer. Zelf heb ik in de twee jaar dat ik nu mijn restjes verkoop het maar drie maal meegemaakt dat het niet aankwam of leeg aankwam.
Klagen bij TPG post helpt absoluut niets, het is niet hun verantwoordelijkheid zeggen ze dan, maar waarom betaal je dan?? Toch om een dienst verleend te krijgen. ( of hoe zeg je dat??)
Volgens mijn dochter ligt het grootste probleem bij de grote sorteercentra
en niet bij de regionale centra.
Bij de grote centra werken ontzettend veel mensen en de werkdruk is daar erg groot, alles moet snel, snel,snel en als er wat kapot gaat let men er niet op omdat het werk afmoet. Let op!!!! Ik neem het niet voor deze centra op maar als je er ooit wel eens geweest bent merk je hoeveel mensen er erg veel werk moeten doen. Maar mijn mening is dat als je in je werk iets fout doet of er gaat iets mis je je uiterste best moet doen om het weer recht te breien. Ook al betekent dat je niet op dat moment ander werk kan afmaken.
Je betaalt als klant toch al veel porto voor je verzendingen. Vroeger was het zo dat klant KONING was maar bij de TPG hebben ze daar nog nooit van gehoord.
Voor mezelf hoop ik dat het bij deze drie miskleunen blijft maar je weet maar nooit :(
Een andere zaak is het als je een klant hebt die maar volblijft houden dat ze het pakketje niet gekregen heeft. Het kan een keer voorkomen maar bij dezelfde klant 2 keer???
Ik schrijf nu alles op, naam, mailadres, gewone adres en wat informatie over wat ze gekocht hebben , wanneer en hoe het afgehandeld is. Zo kwam ik er ook achter dat het 2x bij dezelfde klant het geval was.Ik heb nu ook een lijst met spookbieders en zodra deze verschijnen als bieder haal ik ze gewoon weg en mail ze ook waarom.
Het helpt!!
Het is en blijft moeilijk maar wel leuk om te doen . Positief blijven en plezier eraan houden is het enige wat je kan doen. Is klagen over alles en nog wat geen nationale sport van de Nederlanders???? :wink:
Succes allemaal en veel plezier met een enorm leuke hobby
Els Hopman

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 01 feb 2005 13:47

Wat een ellende!!! Ik heb ooit voor stage bij een drogisterij gewerkt en daar werd je ook om de dag gecontroleerd. Dingen zoals deodorant die je ergens anders had gekocht, werden geregistreerd en gemerkt zodat ze zeker wisten dat dat niet gestolen was.
Ik vind dat ze bij die sorteercentra ook maatregels moeten nemen om diefstal tegen te gaan. Vroeger werden de postkoetsen leeggeroofd en nu raakt de post weer weg door grijpgrage medewerkers! :x Je betaalt er eerlijk voor en dan moeten ze er ook voor zorgen dat de post goed aankomt! Dus als je iets verstuurd mag je het wel heel goed inpakken in gripzakjes, papier eromheen en in een envelop en die goed dichtplakken met heel veel plakband! Het is toch niet normaal!
Als ik iets besteld heb en ik heb het gekregen, stuur ik altijd een berichtje dat het is aangekomen. Ik krijg niet altijd bericht terug maar ik wil toch even laten weten dat het is aangekomen. Ik hoop dat de shops dat wel op prijs stellen.
Ik vind het ook een goed idee van Mandy om niet de naam van je bedrijfje op de envelop te zetten. :)

Groetjes Baukje

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Even voor Els

Bericht door Mandy » di 01 feb 2005 13:49

Hoi Els...

Heb jij toevallig een crea carina op je spookbiederslijst staan? Een dame uit Houten? Zij meldt nl. ook een vermist pakketje, maar ik twijfel eerlijk gezegd.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » di 01 feb 2005 18:00

:lol: kunnen we hier geen zwarte lijst aanmaken.hahahaha

Zou het misschien eens helpen als we bij radar in het forum daarvan beginnen met een topic over de tgp?
misschien komen er dan wel heel veel mensen met klachten en dat radar er dan een uitzending over begint,wie weet verranderd er dan wat bij tgp post.

wel grappig trouwens dat er al 3 mensen zijn in dit topic die bij die grote drogist hebben gewerkt.hahahahha

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 01 feb 2005 18:57

Miss B schreef: ...
Als ik iets besteld heb en ik heb het gekregen, stuur ik altijd een berichtje dat het is aangekomen. Ik krijg niet altijd bericht terug maar ik wil toch even laten weten dat het is aangekomen. Ik hoop dat de shops dat wel op prijs stellen.
...
ik denk dat alle shops dat wel op prijs stellen, maar wegens tijdgebrek en omdat het geen vraag is, geen reactie sturen.

Gesloten