Pas op voor TPG Post!!!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 01 feb 2005 19:04

Britt schreef: wel grappig trouwens dat er al 3 mensen zijn in dit topic die bij die grote drogist hebben gewerkt.hahahahha
Hebben we het dan echt over dezelfde drogist? :lol:

Sandra, je hebt helemaal gelijk. De shops hebben het echt druk! Petje af voor de eigenaars :D Ik zal het iig altijd even melden :wink:

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

zwarte lijst...

Bericht door Mandy » di 01 feb 2005 20:14

het zou geen gek idee zijn om een zwarte lijst aan te leggen, of wel?

Dan houden we EN bij wanneer TPG in gebreke blijft EN we houden in de smiezen of er onbetrouwbare klagers bij zijn...
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

els hopman
Bead Believer
Berichten:289
Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
Locatie:in ieder geval in Nedreland

Bericht door els hopman » di 01 feb 2005 21:13

Voor Mandy,
Deze dame staat niet in mijn lijstje als spookbieder. Ik zou niet weten hoe je erachter moet komen of ze ter goeder trouw is of niet!
Maar pas goed op!
Vanmiddag kreeg ik een hele boze mail van iemand die beweerde al 2 weken geleden betaald te hebben en eiste haar spullen op, maar ik heb als regel "geen geld ? dan ook geen spullen!"
Verder laat ik ze ook eerst hun adres sturen en dan pas krijgen ze mijn rekeningnummer voor de betaling. Dan heb ik altijd hun adres nog als het misgaat. Dit kan je altijd nog terugzoeken op internet.Wel jammer dat je altijd zo omslachtig te werk moet gaan.

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » di 01 feb 2005 22:04

:lol: mijn drogist was die met de K aan het begin hahahahahaha, die van jou?

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » di 01 feb 2005 23:22

Hoi Els...ja, die ken ik ook ja...ik heb het geld drie weken geleden al naar je overgemaakt...mooi dat er dan niets binnen is. Die stuur ik zowiezo niets op! En meestal houden die ook het zeuren niet vol, dus die zijn niet het moeilijkst. Het moeilijkst vind ik klanten die beweren niets te hebben ontvangen. Dat kun je niet nagaan.

En Britt...Ja, die grote met de K! Inderdaad...met de controlewacht. Bij ons filiaal parkeerden ze zelfs een busje voor de achterdeur zodat die niet open kon!!! Of onze filiaalleidster had de deur vergrendeld en de sleutel eraf gehaald. Best drastisch vond ik dat...tot ik voor het eerst meemaakte dat een medewerkster de halve makeup voorraad in haar tas had zitten en er een op staande voet ontslag volgde. Brr...blij dat ik nooit de neiging heb gehad iets te jatten...wat zal zij zich rot hebben gevoeld. Ze werd niet aan de politie overgedragen omdat ze technisch gezien nog niet had gestolen omdat ze het pand nog niet uit was. Maar toch. Die zal niet lekker hebben geslapen.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » wo 02 feb 2005 09:18

Tja, de TPG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb weken en weken en weken een enveloppe met een paar dingen opgestuurd naar een medeforummer.
Nooit aangekomen!!!
En dat is dus wel iemand die ik vertrouw.
Ik heb zo'n brief naar de TPG gestuurd, dan gaan ze op zoek naar jouw post.
Weken geleden gedaan, nooit meer wat van gehoord!!!!
Echt waardeloos.
Dan moeten we dus onderling maar wat regelen, maar mijn vertrouwen in de TPG is echt tot een nulpunt gedaald.
Als iemand dan zo'n formulier opstuurd, laat dan even weten dat je er mee bezig bent!!!!!!!!!!!!!!

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » wo 02 feb 2005 09:49

ook ik ben dankzij de tpg spullen kwijtgeraakt.
Had twee bestellingen gedaan bij internetshops,beiden nooit aangekomen terwijl het om flinke bedragen ging.Bij een shop hebben ze alles in goed vertrouwen opnieuw opgestuurd en daar kreeg ik als commentaar dat het bij de post vaker gebeurd.
Verder met een forummer kralen tegen dolce luna geruild ook nooit aangekomen.
Knap slordig van de post.


Geke

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Bericht door marja! » wo 02 feb 2005 09:59

Dit moest ik eigenlijk net niet lezen.
Had vorige week al een pakje kralen uit Canada verwacht, maar nog steeds niets :(

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 02 feb 2005 11:21

Britt schreef::lol: mijn drogist was die met de K aan het begin hahahahahaha, die van jou?
:lol: :lol: :lol: Die van mij ook ja! :wink:
Het is toch niet best dat je tijdens je werk dingen gaat stelen! Als je iets wilt hebben, koop het dan want als je steelt kom je nergens meer aan het werk en je staat mooi voor aap tegenover je collega's! Wat ben ik blij dat ik een gewoon fatsoenlijk meisje ben :wink:

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » wo 02 feb 2005 11:27

Ik vind het ook wel goed hoor, controles enzo.
Als je niks te verbergen hebt, is er immers niks aan de hand.
Wel eerst even genante dingen uit je tas halen :wink:

els hopman
Bead Believer
Berichten:289
Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
Locatie:in ieder geval in Nedreland

ik ben weer boos!!!!!!!

Bericht door els hopman » di 08 feb 2005 21:09

Weer ben ik boos!
Vandaag bericht gehad van iemand naar wie ik kralen heb verstuurd. (Na een week was de envelop nog niet aangekomen) :( . Vandaag kreeg ik een mail met fotoos die de envelop lieten zien toen die in de bus kwam. Netjes in een plastic folie met een excuusbriefje maar de envelop was op zo een rare manier kapot! Ik had een stuk plakband kruiselings over de envelop geplakt en zelfs de hoeken afgeplakt. Het gat in de envelop zat middenop!!!! ( het was weer een bubbeltjesenvelop!!!!)
Ben ik blij dat ik zelfs het zakje kralen in de envelop vastgeplakt had, nu heeft mijn klant gelukkig de kralen nog!
Dit is niet de eerste keer deze week, twee andere klanten mailden me met ongeveer hetzelfde verhaal ( alleen geen folie en geen briefje maar wel de envelop gescheurd, en weer in het midden Dwars door het plakband)
Ik vraag ook steeds of ze me willen mailen als ze de envelop binnen hebben en hoe de envelop eruitziet.
Kan iemand misschien een hele bijtende brief maken die we allemaal uitprinten en dan naar de TPG post sturen? Wie is zo creatief?
Ik niet helaas, ik kan alleen een brief schrijven als ik er eerst een paar dagen op heb zitten broeden!!! en vaak komt er dan niets uit.
groeten van een kwaaie Els

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » di 08 feb 2005 21:32

Mooi, je hebt bewijsmateriaal!!!

Gelijk naar Tros Radar mailen...

We gaan gewoon Tros Radar bombarderen met onze klachten...is dat geen goed plan? En idd, liefst met foto's.

Goed idee van jou en die klant om dat te doen!

Ik ben momenteel bezig om mijn website aan te passen en te verfrissen. Daarop heb ik nu voor het eerst vermeld dat ik geen enkele verantwoordelijkheid accepteer voor de manier waarop de post bij TPG beschadigd of vermist raakt. De klant kan er voor kiezen het risico af te kopen door de kiezen voor verzekerde verzending of verzending onder rembours.

Rot, en niet klantvriendelijk, maar ik heb deze maand al voor meer dan 30 euro dubbel kunnen sturen omdat mijn verzendingen niet waren aangekomen. En sorry hoor, maar als hobbyist kan ik me dat risico dus niet verooloven!

Nou Els, blijf vooral kwaad en doe er wat mee! Hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans dat TPG Post toch eens onder ogen moet zien dat er een probleem is.

Succes!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » di 08 feb 2005 22:49

hoi Els,
zet jij je naam (van kralenshop) op de enveloppe?
want aan de hand daarvan zien mensen wat er in de enveloppe zit,
en ja dan heb je kans dat ze het leuk vinden en het eruit halen...
verder, als je dit vaker hebt, verstuur dan aangetekend. Is wel ? 5,75..
maar dan weet je zeker dat het aankomt. Je kan ook op je site zeggen dat je het standaard zo verzend, maar dan het ook op eigen risico van de klant onverzekerd verzonden kan worden..

in ieder geval, heel rot dat het zo gegaan is,
verder succes ermee groetjes Serena
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » di 08 feb 2005 23:43

Ik baalde vandaag ook, maar van een ontvangen pakketje. Ik had een grote bestelling in Amerika gedaan en vermoedelijk heeft de douane het opengemaakt. Okay, dat kan, maar ze hebben alle verpakking en bubbeltjesplastic verwijderd en alle snoeren met edelsteen kralen gewoon los in de doos gemikt!! E?n snoer met fluoriet was beschadigd (zeker gevallen) en een snoer en 10 kadozakjes waren gewoon verdwenen.

grrrr
Kralen make the world go round!

MoniqueG
Bead Interested
Berichten:185
Lid geworden op:di 07 sep 2004 06:52

Bericht door MoniqueG » wo 09 feb 2005 08:15

Zal ik het eens proberen? Word dan wel vanavond hoor.

Ik kan behoorlijk kreatief schrijven en als ik jullie opmerkingen hier zo lees............


Ik freubel wat in elkaar en plant het hier neer, kun je kijken of je het wat vind :wink:

Gesloten