%$#@&* marktplaats!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Armande
Bead Producer
Contacteer:
%$#@&* marktplaats!

Bericht door Armande » zo 05 sep 2004 14:24

Er zijn hier beslist meer dames die sieraden verkopen via marktplaats. Na enige aanmoediging hiero heb ik dat ook eens gedaan. Ik heb wel iets verkocht, maar niet zo veel. De advertenties kregen wel hits dus ik hield het een beetje bij.
Nou zijn net al mijn advertenties verwijderd omdat het totaal wel eens 200 euro zou kunnen overschrijden! Ja dat kan best, maar ik dacht dat het 200 per item was. Nu mag ik zelfs helemaal geen advertenties meer plaatsen, dat vind ik belachelijk!
Ik ga toch geen 6 euro kosten betalen voor een advertentie voor een ring van 12,50?! Als "gouden" tip heeft marktplaats dan dat je je prijs moet verhogen met 6 euro. haha Alsof iemand ?berhaupt ook maar de vraagprijs biedt!
Lekkere sigaar uit eigen doos. Die marktkraam voor 35 euro per maand kan dus ook echt niet uit bij artikelen met een lage prijs.

Ik zet mijn advertenties nu op http://www.speurders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Nu nog gratis maar ook als je moet gaan betalen heeft het als voordeel dat je 3 foto's erbij kan zetten en je website clickable is.

grrr. Ik ben boos (had je het door?). :P
Kralen make the world go round!

alpha
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door alpha » zo 05 sep 2004 14:55

Gewoon een mailtje sturen naar marktplaats. Ik word ook weleens geweigerd maar het komt elke keer weer goed. Het klopt gewoon niet wat ze willen, de advertenties worden zomaar verwijderd omdat het inderdaad dan meer dan ? 200,- waard zou zijn, was dat maar waar! :wink:
Afbeelding groetjes Leonie Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 05 sep 2004 16:06

frustrerend....wie weet is het beetje automatisch gedaan, dus soort foutje?
en anders weet je het voor de volgende keer: niet teveel reclame tegelijkertijd doen.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 05 sep 2004 16:13

Het waren er maar 5, zeker niet boven de 200 euro. Ik zal dan maar eens een berichtje sturen.

geke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door geke » zo 05 sep 2004 17:24

marktplaats is zowiezo heel selectief met zijn advertenties.niet alleen met de dingen die je wilt verkopen.Vriendin van mij is op zoek naar een leuke vriend,zodra ze in de advertentie zet dat ze vol slank is word hij verwijderd,zet je er niet slank in mag het wel.
andere vriendin had haar zieraden ook te koop zat een foto bij van een ketting die ze zelf droeg met een laag decolete werd hij daarom verwijderd omdat hij aanstootgevend zou zijn.je kon de ronding van haar borst wel zien maar geen tepel dus dat sloeg ook nergens op
Heb het zelf ook met mijn kettingen soms woden ze verwijderd en waarom ?dat weten ze vaak zelf niet.
Als ze eerst nou eens wat gingen doen aan al die oplichters !
groetjes
Geke

moontje
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door moontje » zo 05 sep 2004 17:54

inderdaad! wat een belachelijk verhaal! en armande, kan me goed voorstellen dat je heel erg boos bent. toch echt ff een mailtje sturen (zou ik doen!)
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 05 sep 2004 17:55

huh mag niet volslank erin zetten?? :roll: dat vind ik wel heel erg raar. had ze gemaild waarom het werd verwijderd?

Kruimeltje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 05 sep 2004 17:57

ze worden ook verwijderd als je je link naar je site erop zet want dan moet je ook betalen

maar als je dat niet gedaan hebt is het wel erg vreemd :?
Groetjes Kruimel

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 05 sep 2004 17:57

:? :? had ik dus ook, en echt gewoon na een half uur werk om ze erop te zetten :? :? omdat ik een dienst aanbood of vroeg ???? nog niet eens voor die 200 euri en dat redde ik ook niet, tenminste geloof ik niets van! echt heel irritant. Dan kan ik zelfs nog beter 1 advertentie zetten met mijn internetadres! ipv een paar keer 6 euro...

deel dus je frustratie :twisted: :twisted: :twisted:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 05 sep 2004 19:00

Klinkt idd allemaal erg frustrerend, ik zoek alleen via marktplaats en heb pas 1x wat gekocht, wat goed gegaan is, maar verder heb ik geen ervaring.
Maar hoor wel hier en daar dat er regelmatig oplichters bijzitten, zouden ze idd beter daar eens wat aandoen ipv advertenties van onschuldigen te verwijderen...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

lindy
Bead Reader

Bericht door lindy » zo 05 sep 2004 20:09

wat verkopen betreft vind ik ebay met kop en schouders boven marktplaats uitsteken zeker nu ik deze reakties weer lees van jullie :roll:
je betaalt dan wel 0,10 euro per artikel maar daar heb je ook enigzins bescherming voor terug aan de hand van de feed backs en zowiezo vind ik de organisatie achter ebay TOP!!!

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 05 sep 2004 20:10

Hoi,

Ja het is echt raar bij marktplaats..

Ik had mijn oude schoolboeken erop gezet.
heb netjes 2 aparte advertenties gemaakt zodat het niet over de 200 per advertentie zou gaan.. hebben ze hem ook verwijdert.. vraag ik waarom.. krijg ik geen antwoord vraag ik nog een keer waarom krijg ik 2 keer antwoord van verschillenden.. de ene zei ow sorry foutje gemaakt met tellen en zet hem er maar op nieuw op.. de andere zei ja maar je hebt 2 advertenties en samen is dat meer dan 200 euro..
MAar dat staat dus echt neit in de regels.. daaar staat een advertentie mag niet meer dan 200 euro waard zijn.. er staat niet alle advertenties samen...
Maargoed ik zie wel meer mensen die echt 100den advertenties hebben staan en das samen ook wel meer als 200 euro..
het is echt heel raar hoe ze dat daar doen...
En ze kunnen ook niet rekenen..
zie regelmatig advertenties met iets in de titel van dat is dus totaal maar 20 euro (ofzo) marktmeester!! en niet meer dan 200 ;-) dus er hebben heel veel mensen last van..
Dan vind ik ebay beter betaal je wel 0,10 plaatsings kosten en 4% commissie maar heb je verder geen gedoe.. (ik heb alleen nog nooit kettingen verkocht op deze manier..)

Groetjes!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 05 sep 2004 21:52

Volgens mij is het bij marktplaats volstrekte willekeur. Als je toevallig een dienstklopper treft - zoals ik kennelijk vandaag - dan ben je de pineut. Het is ook reuze irritant als je een advertentie hebt geplaatst en door het bieden gaat het bedrag ook over de 200 euro. Dan wordt ie ook patsboem verwijderd. Nou lekker dan. Dat had een vriend van mij, overkwam hem 3 keer achter elkaar.

Ebay is een sluitender systeem, helaas verkoop ik er voor geen donder.
:P

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » vr 10 sep 2004 12:27

oeoeoeoe, en ik dacht al dat Markplaats het speciaal op mij gemund had ;)
Nee ik heb nu 3 keer een paar advertenties gezet. Maar het levert bijna niks op (maar 1 dingetje verkocht en voor de rest een paar onzin bieders).
Ten eerste is het gewoon veel te druk eigenlijk, je advertentie zakt binnen no-time al naar de 2e pagina... en daarmee de vergetelheid. Ten tweede inderdaad het gedoe dat je ad's om allerlei vage redenen verwijderd worden.
Ik snap het wel, het is een vrij toegankelijk systeem en al dat soort systemen worden meteen misbruikt door rare lui die obsceen worden of andere narigheid uithalen. Maar voor een normale gebruiker wordt het er door al die, vaak ook automatisch toegepaste regeltjes, niet leuker op.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 10 sep 2004 12:37

wie weet pakken ze het technisch gezien nog niet goed genoeg aan. beter gebruik maken van inlognamen en ipadressen, zodat je de 'slechte mensen' op de een of andere manier kan blokkeren....
wat dat betreft doet ebay het zeker goed: daar kan je de ervaring lezen.

vraag me af wat marktplaats zelf van plan is....ze zijn nu al meerdere keren in het nieuws geweest over oplichters enzo.

Gesloten