Sieraden moeten nikkelvrij?
Weten jullie dat toevallig?
Ik kreeg net van iemand te horen dat alle sieraden in nederland en europa nikkelvrij moeten zijn.
Heb hier nog nooit van gehoord, en als het wel zo is, waarom verkopen groothandels en webwinkels dan wel onderdelen die niet nikkelvrij zijn?
Ik kreeg net van iemand te horen dat alle sieraden in nederland en europa nikkelvrij moeten zijn.
Heb hier nog nooit van gehoord, en als het wel zo is, waarom verkopen groothandels en webwinkels dan wel onderdelen die niet nikkelvrij zijn?
tijdje terug heb ik het allemaal geprobeerd uit te zoeken en het is nog erg vaag, maar dit is wat ik (na vele telefoontjes) heb begrepen:
- nikkel is voor een deel verboden wegens het milieu, dat heeft niets met sieraden te maken
- nikkel is voor een deel verboden omdat sommigen allergisch zijn. maar een hele lage nikkelpercentage (waardoor ze er geen last van kunnen hebben) mag nog wel.
ik had ook de volgende sites gevonden:
http://www.teg.co.uk/nickel/94-27-EC.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.cmatcl.com/Doc/html/Nickel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
het kan zijn dat sommige leveranciers toch nog artikelen met nikkel verkopen, omdat:
- bedrijven vaak tot een bepaalde tijd de artikel mag verkopen, zodat ze de kosten ervan wel terug kunnen verdienen
- het kan zijn dat de leverancier het niet weet
en een hele lage percentage mag dus nog wel....
- nikkel is voor een deel verboden wegens het milieu, dat heeft niets met sieraden te maken
- nikkel is voor een deel verboden omdat sommigen allergisch zijn. maar een hele lage nikkelpercentage (waardoor ze er geen last van kunnen hebben) mag nog wel.
ik had ook de volgende sites gevonden:
http://www.teg.co.uk/nickel/94-27-EC.htm" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.cmatcl.com/Doc/html/Nickel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
het kan zijn dat sommige leveranciers toch nog artikelen met nikkel verkopen, omdat:
- bedrijven vaak tot een bepaalde tijd de artikel mag verkopen, zodat ze de kosten ervan wel terug kunnen verdienen
- het kan zijn dat de leverancier het niet weet
en een hele lage percentage mag dus nog wel....
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik koop altijd spulletjes met de gedachte dat ze nikkelvrij zijn maar als iemand er om vraagt bij bv. een braderie zeg ik gewoon eerlijk dat is het niet voor 100% zekerheid kan zeggen dat het nikkelvrij is.. Want ik wil niet hebben dat iemand die er allergies voor is last krijgt.. door mijn sieraden ... Dus dan zeg ik gewoon ik koop het met de wetenschap deat het zo is.. maja.. helemaal zeker weet ik het niet en sommige mensen zeggen dan ok jammer en lopen verder en anderen zeggen in probeer het gewoon en anders kan ik er wel iemand anders blij mee maken 
Groetjes!

Groetjes!
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
eelkehas schreef:Ik koop altijd spulletjes met de gedachte dat ze nikkelvrij zijn maar als iemand er om vraagt bij bv. een braderie zeg ik gewoon eerlijk dat is het niet voor 100% zekerheid kan zeggen dat het nikkelvrij is.. Want ik wil niet hebben dat iemand die er allergies voor is last krijgt.. door mijn sieraden ... Dus dan zeg ik gewoon ik koop het met de wetenschap deat het zo is.. maja.. helemaal zeker weet ik het niet en sommige mensen zeggen dan ok jammer en lopen verder en anderen zeggen in probeer het gewoon en anders kan ik er wel iemand anders blij mee maken
Groetjes!
Same here, en eerlijk duurt het langst!moontje schreef:zo doe ik dat ook. ik weet ook echt niet of het allemaal wel nikkel vrij is. zeker als je ergens in een winkeltje iets koopt staat het er niet duidelijk op.
Heb mensen ook wel eens wat op proef laten dragen ( bekenden dan...)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
ik heb di net gevonde dus kzal t ff met jullie delen:
http://hasulith.de/50352993fe0e26a2c/50 ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
gaat over speciaal spul, waarmee je kan testen, of er in iets nikkel zit
Liefs Meggie
http://hasulith.de/50352993fe0e26a2c/50 ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
gaat over speciaal spul, waarmee je kan testen, of er in iets nikkel zit
Liefs Meggie
- Linda Post
- Bead Interested
- Contacteer:
Haya,
Wat ik er over gelezen/gehoord heb is dat er in Nederland geen nikkelhoudende onderdelen verkocht mogen worden en ook niet ingevoerd.
Dus je zou eigenlijk mogen verwachten dat alles wat de winkels verkopen nikkelvrij is.
Lijkt me niet mogelijk als ik een paar dagen een eigengemaakte ketting omheb krijg ik daar ook last van.
Je schijnt het te kunnen testen met een magneet, als je die erbij houdt mag het er niet aanplakken, bij mij plakken de onderdelen niet aan een magneet, maar of het ook echt waar is weet ik niet
Wat ik er over gelezen/gehoord heb is dat er in Nederland geen nikkelhoudende onderdelen verkocht mogen worden en ook niet ingevoerd.
Dus je zou eigenlijk mogen verwachten dat alles wat de winkels verkopen nikkelvrij is.
Lijkt me niet mogelijk als ik een paar dagen een eigengemaakte ketting omheb krijg ik daar ook last van.

Je schijnt het te kunnen testen met een magneet, als je die erbij houdt mag het er niet aanplakken, bij mij plakken de onderdelen niet aan een magneet, maar of het ook echt waar is weet ik niet

het mag wel, zolang de percentage zooooo laag is dat niemand er last van kan hebben. voor de rest wordt het volgens mij ook nog gebruikt voor dingen waar allergische mensen geen last van kunnen hebben, want toen ik ging rondbellen om te vragen hoe het nou zit, kreeg ik vooral te horen dat het wel mag zolang het niet slecht is voor het milieu. en als nieuwe regel (inmiddels al een tijdje) moet de percentage nikkel in producten heel laag zijn, zodat allergische personen er geen last van hebben.
-
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoi,
Ja maar sommige mensen hebben al last bij heel weinig en anderen pas bij heel veel..
Net als bij alle andere dingen op de wereld.. verschillen mensen heel veel en er zijn nogal eens wat mensen die afwijken van een standaart..
Het is en blijft vervelend.. want gister vroegen ook zo weer 10 mensen of het nikkelvrij was en het enige wat ik dan kon zeggen ik heb het gekocht met de wetenschap van nikkelvrij maar of het ook echt helemaal nikkelvrij is durf ik niet te beloven want een bepaald percentage mag er in zitten... Naja dat lopen die mensen snel door.. en dat is hun goed recht maar ik wil niet hebben dat ik zeg ja alles is nikkelvrij en mensen komen later mij weer tegen en zeggen het was dus niet zo..
Binnenkort wil ik ook zilveren materialen aan gaan schaffen zodat ik ook mensen met nikkelallergie tevreden kan houden
Maar eerst nog even sparen
Groetjes!
Ja maar sommige mensen hebben al last bij heel weinig en anderen pas bij heel veel..
Net als bij alle andere dingen op de wereld.. verschillen mensen heel veel en er zijn nogal eens wat mensen die afwijken van een standaart..
Het is en blijft vervelend.. want gister vroegen ook zo weer 10 mensen of het nikkelvrij was en het enige wat ik dan kon zeggen ik heb het gekocht met de wetenschap van nikkelvrij maar of het ook echt helemaal nikkelvrij is durf ik niet te beloven want een bepaald percentage mag er in zitten... Naja dat lopen die mensen snel door.. en dat is hun goed recht maar ik wil niet hebben dat ik zeg ja alles is nikkelvrij en mensen komen later mij weer tegen en zeggen het was dus niet zo..
Binnenkort wil ik ook zilveren materialen aan gaan schaffen zodat ik ook mensen met nikkelallergie tevreden kan houden

Maar eerst nog even sparen

Groetjes!