Registratie

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
EstherEnzo
Bead Designer
Berichten:985
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 05:24
Locatie:Breda
Contacteer:
Registratie

Bericht door EstherEnzo » zo 01 aug 2004 09:42

Even een vraagje: Registreren jullie ook wat je verkoopt? Bijvoorbeeld voor hoeveel je het verkocht hebt of aan wie?
Lekker dwalen tussen de kralen....

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » zo 01 aug 2004 09:42

Van de sieradenparty's die ik geef hou ik alles bij.
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 01 aug 2004 09:43

neej, ik heb een kralenporto en als die leeg ik moet ik kettingen gaan verkopen, ik ben niet zo van de administratie.. ben er ooit eens mee begonnen:S
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 01 aug 2004 09:48

Ik heb pas een map gemaakt waar ik een zaken een beetje in bijhou. Maar net als Linda heb ik een kralenportomonnee en als die leeg is... :cry:
Maar ik bestel ook wel eens via internet en dat komt dan niet uit die portomonnee, dus dat moet ik in de gaten houden als ik weer wat verkoop.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 01 aug 2004 09:57

Ik hou alles redelijk precies bij in een excelsheet: voor hoeveel ik heb ingekocht en voor hoeveel ik heb verkocht. Ik hou niet bij aan wie.
Dat excel-document maakt conversies van dollars naar euros en hij telt totalen op. Dus ik heb een blad per maand, inkomsten & uitgaven en helemaal onderaan staat hoeveel ik eraan heb overgehouden en die totalen voor elke maand gaan naar een nieuwe rij achteraan waar dan vanzelf het jaartotaal wordt gegenereerd.

Ik hou wel lijsten bij met emailadressen van mensen die zich hebben ingeschreven voor mijn nieuwsbrief.
Kralen make the world go round!

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 01 aug 2004 10:31

~ik ben ook fanatiek begonnen.. (niet van wat ik uitgeef hihi want dan schrik ik te hard ;-)
MAar gewoon van die heeft dat gekocht koste zoveel waarvan zoveel materiaalkosten ong. zodat ik daarvan kan zien hoeveel ik er aan over hou ongeveer,, maar waarschijnlijk wordt dat na een tijdje wel minder.. ;-)
En zoals donderdag als ik die braderie heb ga ik natuurlijk niet per ketting bijhouden wie wat gekocht heeft.. maar dan schrijf ik gewoon in de map braderie zoveel kettingen verkocht zoveel materiaal en dus zoveel winst.. (makkelijk uit te rekenen omdat ik alle kettingen bereken door ong. materiaal keer 3 te doen ;-))
Want dat vind ik wel leuk om bij te houden..
En ja de eerste tijd geef je gewoon meer uit dan je verdient.. ik wel tenminste omdat ik vaak grotere aankopen in 1 keer doe.. en niet per ketting..

Groetjes!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 01 aug 2004 10:44

ik hou wel de materiaalkosten bij!
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Dieuwertje
Bead Fan
Berichten:369
Lid geworden op:ma 14 jul 2003 20:13
Locatie:Bad Bentheim (Duitsland)
Contacteer:

Bericht door Dieuwertje » zo 01 aug 2004 11:15

Ik houd het ook bij.

De voorraad ketingen, armbanden etc met de vraagprijs, materiaal prijs.
Wat ik heb verkocht
Wat ik heb ingekocht.
Groetjes,

Dieuwertje

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 01 aug 2004 11:23

wil ik ook zo graag.......probeer het ook maar op de 1 of andere manier....denk dat ik als streef datum ook maar volgend jaar aanhoud heb ik meteen een goed voornemen :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 01 aug 2004 11:40

Hmm ook alles bijhouden wat ik inkoop zou heel goed voor me zijn want dan werd eens duidelijk hoeveel ik uitgeef in een maand ofzo ;-) En dan werd ik vast zuiniger... maja wil ik dat wel ;-)
Misschien toch maar eens mee beginnen..
Maar dat wordt dan wel een heel dik boek ;-)

GRoetjes!

Gebruikersavatar
EstherEnzo
Bead Designer
Berichten:985
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 05:24
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » zo 01 aug 2004 11:58

eelkehas schreef:Hmm ook alles bijhouden wat ik inkoop zou heel goed voor me zijn want dan werd eens duidelijk hoeveel ik uitgeef in een maand ofzo ;-) En dan werd ik vast zuiniger... maja wil ik dat wel ;-)
Hahhaha.....mijn inkoop houd ik niet bij....dat zie ik soms op mn bankafschriften en dan schrik ik al te erg....en ik wil het ook niet bijhouden om te zien wat ik er aan overhoud..daar doe ik het niet voor. Het is voor mij hobby en als mensen het willen kopen voel ik me vooral vereerd. Het geld is zeker leuk om er weer in te steken, want anders zou het snel gedaan zijn met de hobby, dat is zeker een feit.
Lekker dwalen tussen de kralen....

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 01 aug 2004 12:23

Het is niet echt een leuk werkje, maar het is wel weer prettig om te zien als je het goed doet. Inkopen niet goed bijhouden is natuurlijk struisvogelpolitiek.
Ik heb ook een aparte Rabo-rekening geopend voor de sieraden. Daar komen de betalingen op binnen en alleen daarvan betaal ik bij kralenshops. Als er niks op staat, dan wordt er niks gekocht.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
EstherEnzo
Bead Designer
Berichten:985
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 05:24
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door EstherEnzo » zo 01 aug 2004 12:50

Armande schreef:Inkopen niet goed bijhouden is natuurlijk struisvogelpolitiek.
:doh:

Gelukkig ben ik daar heeeeel goed in :D
Lekker dwalen tussen de kralen....

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 01 aug 2004 12:59

Hihi,

Ik heb alle afjes geteld op mijn bankrekening (ik echt voornamlijk via internet en nooit in winkels.. (ja af en toe bij de wibra of de action iets om te slopen..) en ik schrok zo erg!! ben nu ong. 8 maanden fanatiek aan het maken en dus ook aan het kopen.. ik dacht echt wow zoveel!!! uitgegeven in nog niet eens 1 jaar tijd.. ik dacht weetje ik reken even uit wat ik dan gemiddeld per maand uitgeef.. haha dat was eigenlijk nog erger..
ik ga me nu even in een hoekje heel erg zitten schamen en hopen dan ik heel veel verdien donderdag om dat er weer een beetje uit te halen..

Groetjes!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 03 aug 2004 09:34

'k Zal wel moeten anders krijg ik ruzie met de belasting :). Ja ik hou het dus bij, in Excell, inkomsten en uitgaven. Verder moet ik de facturen 7 jaar bewaren dus ik weet ook aan wie ik wat verkocht hebt. Eind van het jaar krijgt iedereen een kerstkaart oid van me, dan heb ik mooi alle adressen.

Gesloten