Samenwerken?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
suus04
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:zo 03 mei 2015 15:18
Samenwerken?

Bericht door suus04 » zo 03 mei 2015 15:26

Beste creatieve mensen,

Ik zit wat mee te lezen op het forum (en heb even een account aangemaakt) en zie wat voor prachtige creaties jullie maken. Ik ben gek op sieraden, maar ik mis zelf de creativiteit en handigheid die jullie bezitten.
Nu heb ik een mooie website in de maak, voor de verkoop van sieraden. Mijn eerste idee was om bij groothandels in te kopen, maar nu heb ik een veel leuker idee. Ook omdat de eenheidsworst mij wat tegenstaat.

Na heel veel sieradenwebshops bekeken te hebben (waarvan de meeste sites niet professioneel of zelfs, sorry, lelijk zijn), kwam ik op het idee om mijn en jullie kunde te combineren, om zo een geweldige webshop op te richten waarop jullie je werk kunnen verkopen. Veel sieradenmakers hebben moeite met de verkoop, dus waarom niet onze handen ineen slaan? Ik kan met webdesign overweg, ik ben een creatieve schrijfster en heb kennis van onder andere SEO.
Ik las dat er al soortgelijke ideeën zijn geweest. Zoals Lievedootjes, die niet meer lijkt te bestaan. Ik heb nagedacht over de kritiek die daarop is gekomen en kwam met het volgende idee:

* Een webshop voor puur en alleen handgemaakte sieraden
* Alleen landelijk (en evt. voor België)
* Mooie, professionele en overzichtelijke webshop
* Gebruik maken van de mogelijke marketingtools voor veel bezoekers en bekendheid

Stappen:
* Ik ontvang jouw gegevens en foto's van de producten en beoordeel of ze op de site geplaatst kunnen worden (afhankelijk van kwaliteit sieraden, dat zit denk ik wel goed, en kwaliteit van de foto's)
* Je geeft een richtprijs door en in overleg bepalen we de verkoopprijs

* Kopers bestellen op de webshop
* Ik geef dezelfde dag de bestelling aan je door, waardoor je het item kan opsturen naar de klant (verzendtijd is belangrijk voor klanten!)
* Uiteraard publicatie van je naam als ontwerper, maar geen directe link naar je eigen site (dan gaat het helaas aan z'n doel voorbij)

Ik zal de website beheren, de administratie doen, zorgen voor marketing, social media enz. en jouw winst aan je uitbetalen. Ik zal zoveel mogelijk met je in contact proberen te staan om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat wanneer je buiten de site om een product hebt verkocht, deze ook van de website wordt gehaald of om nieuwe producten te plaatsen.

Hoeveel verdien je eraan?
Stel jij verkoopt je ketting voor 50 euro, excl verzendkosten (a kosten van brievenbuspost lijkt me redelijk en normaal)
Ik zal daarvan een provisie 20% ontvangen, dus 10 euro. Jij verdient hier 80% aan, dus 40 euro.

Ik hoop niet dat ik mensen hiermee voor het hoofd stoot, ook voor mij is het niet heel veel. Hiervan betaal ik ook de transactiekosten van iDEAL, de webhosting e.d. Bij een sieraad van 5 euro houd ik hier zelf niets aan over. Voor mij vormt het dus helaas wel een risico, voor jullie gelukkig niet.
En toch vind ik het een erg mooi idee, en vind ik het natuurlijk ook leuk om aan zoiets te werken! Anders moeten we sowieso niet doen wat we doen ;)

De website is zo goed als af, alleen nog niet gevuld met mooie sieraden en er komt nog een bezoekje aan de KvK bij kijken voordat het live kan. Als er interesse is van jullie kant natuurlijk.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie reacties en als er vragen zijn hoor ik het wel! Privéberichten zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes,
Suus

Gesloten