Vraag over boekhouding (webshop)

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
vera_x
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 29 apr 2015 08:40
Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door vera_x » wo 29 apr 2015 08:52

Hoi allemaal,

Ik ben sinds kort begonnen met sieraden maken en had toen bij verschillende webshops kralen en materialen ingekocht.
Maar daarnaast had ik ook bij een winkel (so low) een aantal materialen (kettelstiften en zilverkleurige kettingen) ingekocht maar hiervan had ik de bon weggegooid.

Nu heb ik al een aantal sieraden gemaakt met ook de materialen van de so low winkel waar ik dus de bon niet meer van heb.
Van de rest heb ik alle bonnen nog (online en op papier) dus daar weet ik de precieze prijzen wel van.
Want ik heb dus weleens gelezen dat je als je een webshop op wil zetten je alle prijzen etc van je ingekocht spullen moet bijhouden?

Wat is nu het beste om te doen?
Mijn armbanden, oorbellen etc weer uit elkaar halen en alleen dingen maken met kralen en materialen waarvan ik ook de bon nog heb?

Ik zou graag meer willen leren over hoe dit precies in zijn werk gaat met het onderhouden van een webshop enzo.
Misschien kan iemand mij daar wat meer over vertellen? [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Alvast bedankt!

Groetjes Vera

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door Vengy » wo 29 apr 2015 12:28

Dat heeft weinig zin lijkt mij alles weer uit elkaar halen. Volgende bonnen wel bewaren natuurlijk want die kun je weer aftrekken van je opbrengsten en dat kan niet meer met het materiaal zonder bon.
Je moet een goeie boekhouding bijhouden ja en het ligt er denk ik aan hoe groot je dit wilt aanpakken of dat het hobbymatig is. Maar kijk eens bij de kvk voor informatie hierover want veel regels zijn weer veranderd en ik ben daar niet van op de hoogte dus!
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door estherwijma » do 30 apr 2015 08:41

Als je een webshop wilt starten moet je je volgens mij inschrijven bij de Kamer van Koophandel en ja dan komt er een stuk administratie bij kijken. Ik zou eens een kijkje nemen op de site van de KvK
Groetjes Esther

vera_x
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 29 apr 2015 08:40

Re: Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door vera_x » do 30 apr 2015 18:08

Bedankt voor beide antwoorden!

Het gaat mij er vooral om dat ik wil weten of kvk ALLES wil weten wat je hebt ingekocht
En bijvoorbeeld als ik een armbandje maak, moet ik dan ook aangeven hoeveel dat precieze armbandje mij heeft gekost aan materialen? (lijkt me nogal lastig)

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door estherwijma » do 30 apr 2015 19:10

Het lijkt me wel ja dat je alles moet bijhouden, dus alles netjes in mappen opbergen, maar goed ik heb geen eigen webwinkel en sta ook niet voor mijn sieraden ingeschreven bij de KvK, dus ik weet het ook niet precies, zoals ik al zei mss moet je eens een kijkje op de site nemen van de KvK. Verkijk je er iig niet op! een eigen onderneming is meer dan alleen maar leuk sieraden maken! Succes! :wink:

http://www.ondernemersplein.nl/ondernem ... f-starten/

http://www.kvk.nl/
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vraag over boekhouding (webshop)

Bericht door estherwijma » do 30 apr 2015 19:12

Het is vooral voor de belastingdienst van belang, niet zozeer voor de kvk. De belastingdienst wil precies weten wat jij verdient ivm belasting die je moet betalen, dus alles moet je bijhouden, niet alleen wat je koopt, maar idd ook wat een sieraad jou heeft gekost en uiteindelijk dus heeft opgeleverd
Groetjes Esther

Gesloten