Hebben jullie een vast bedrag? Hoeveel vragen jullie als ik zo brutaal mag zijn?
'werkloon'
- pluisje
- Bead Professional
- Contacteer:
Ik ga nu mijn eerste sieraden verkopen, en vroeg me af hoeveel ik er extra bij zal vragen voor het maken.
Hebben jullie een vast bedrag? Hoeveel vragen jullie als ik zo brutaal mag zijn?

Groetjes Silvia

In het begin vroeg ik er niet zoveel extra's voor, en iedereen verklaarde me voor gek.
En op mijn werk heb ik een collega, die ook sieraden maakt. Dus we zijn samen een beetje aan het verkopen aan de collega's(hihi). En nu hebben we samen afgesproken, om het een beetje in evenwicht te houden, dat we de materiaalkosten verdubbelen. En het loopt nog steeds goed
Al moet ik wel zeggen dat ik voor mijn kettingen de bovengrens van ?25,00 tot nu toe wel de limiet vindt hoor.
En op mijn werk heb ik een collega, die ook sieraden maakt. Dus we zijn samen een beetje aan het verkopen aan de collega's(hihi). En nu hebben we samen afgesproken, om het een beetje in evenwicht te houden, dat we de materiaalkosten verdubbelen. En het loopt nog steeds goed
Al moet ik wel zeggen dat ik voor mijn kettingen de bovengrens van ?25,00 tot nu toe wel de limiet vindt hoor.
Groetjes Ellen.
-
eelkehas
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoi,
Ik neem het materiaal wat het mij gekost heeft, en dat doe ik meestal keer 2 of 2,5. dat is dan de prijs die ik er voor vraag.
Maar ik doe dit wel gemiddeld.. want tja de ene kraal is duurder dan de andere maar je ziet het er niet altijd aan af..
Zo heb ik een gemiddelde prijs voor gekettelde kettingen, waar ik zilverdraad om de kralen wikkel. daarvoor vraag ik+/- 5,50.
en zonder dat draad om de kralen gewikkeld dan vraag ik tussen de 4 en de 5 euro afhankelijk van de kralen die er aan zitten.. soms doe ik er een paar swarovski kralen bij en dan is het wel iets duurder
Verder gehaakte kettingen van 4 lagen met veel glaskralen +/- 5,50
En kettingen zoals de bruidsketting die ik laatst heb laten zien (waar ik 4 uur mee bezig ben geweest..) daar vraag ik tussen de 10 en de 15 euro voor .. ligt ook weer aan de kralen.
en bij gewoon geregen kettingen en zwevende kettingen is het gewoon wat het kost keer 2 of 2,5 (ligt eraan hoe lang ik er mee bezig geweest ben en hoe mooi ik hem vind..).
Volgens mij ben ik dan niet echt duur. HEt ligt ook een beetje aan hoe ik het verkoop.. kijk binnenkort sta ik op een braderie en daar is de kraamhuur al 40 euro... en dat moet er natuurlijk ook uit.. dus dan doe ik het keer 2,5
Als het voor vrienden of familie is hoef ik er ook niet veel winst op te maken vind ik dus dan doe ik het wat goekoper..
ik weet niet of je er iets aan hebt maar dat is zon beetje hoe ik het doe.
groetjes Eelke
Ik neem het materiaal wat het mij gekost heeft, en dat doe ik meestal keer 2 of 2,5. dat is dan de prijs die ik er voor vraag.
Maar ik doe dit wel gemiddeld.. want tja de ene kraal is duurder dan de andere maar je ziet het er niet altijd aan af..
Zo heb ik een gemiddelde prijs voor gekettelde kettingen, waar ik zilverdraad om de kralen wikkel. daarvoor vraag ik+/- 5,50.
en zonder dat draad om de kralen gewikkeld dan vraag ik tussen de 4 en de 5 euro afhankelijk van de kralen die er aan zitten.. soms doe ik er een paar swarovski kralen bij en dan is het wel iets duurder
Verder gehaakte kettingen van 4 lagen met veel glaskralen +/- 5,50
En kettingen zoals de bruidsketting die ik laatst heb laten zien (waar ik 4 uur mee bezig ben geweest..) daar vraag ik tussen de 10 en de 15 euro voor .. ligt ook weer aan de kralen.
en bij gewoon geregen kettingen en zwevende kettingen is het gewoon wat het kost keer 2 of 2,5 (ligt eraan hoe lang ik er mee bezig geweest ben en hoe mooi ik hem vind..).
Volgens mij ben ik dan niet echt duur. HEt ligt ook een beetje aan hoe ik het verkoop.. kijk binnenkort sta ik op een braderie en daar is de kraamhuur al 40 euro... en dat moet er natuurlijk ook uit.. dus dan doe ik het keer 2,5
Als het voor vrienden of familie is hoef ik er ook niet veel winst op te maken vind ik dus dan doe ik het wat goekoper..
ik weet niet of je er iets aan hebt maar dat is zon beetje hoe ik het doe.
groetjes Eelke
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Ik gebruik altijd vrij dure kralen en hangers en Swarovski, dus als ik mijn materiaalkosten zou gaan verdubbelen dan zijn mijn sieraden helemaal niet meer te betalen
De dingen die ik voor mijn inschrijving heb gekocht die gaan voor de oude (winkel)prijs weg, dus voor de prijs die ik er zelf voor betaald heb. De dingen die ik vanaf mijn inschrijving gekocht heb daarvan hou ik de prijs zo laag mogelijk. En voor het maken reken ik maximaal 5 euro, tenzij het superveel werk was, dan reken ik 7,50 euro. (Bijvoorbeeld als ik 2 uur steentjes heb zitten plakken voor 1 sieraad.)
-
eelkehas
- Bead Addict
- Contacteer:
Ja naja ik gebruik niet veel dure spulletjes..
dat scheelt ik ben echt van de koopjes
alles vergelijken enz voordat ik het koop.
HEt plakken met steentjes enz dat doe ik niet dat scheelt denk ik al heel wat want dat is idd een duurdere hobby
Als ik het keer 1,5 doe hou ik er nog niets aan over.. want ja de huur van de kraam moet er ook uit op zon braderie..
voor vrienden en familie enz doe ik ook wel zoiets 1,5 ofzo..
maar op een markt niet.. dat doe je toch omdat je er ook iets aan over wilt houden om nieuwe spulletjes van te kopen..
Ik vond het eerst ook erg moeilijk om prijzen te bepalen..
eerst deed ik alles keer 2 gewoon en toen zei iedereen wat ben je goedkoop!! en een vriendin van mij zei: ik voel me gewoon schuldig omdat ik je zo weinig ervoor moet betalen.. ??!!?? naja goed dan maar iets meer..
want dat willen we natuurlijk niet..
als ik die ketting waar ik 4 uur mee bezig ben geweest keer 1,5 zou doen.. kom ik op: 2,50 en dat vind ik wel erg weinig voor een ketting waar ik 4 uur mee aan het werk ben geweest. maja de kralen waren niet duur omdat ik die heel goedkoop heb kunnen inkopen in grote aantallen.. maar een volgende keer zijn die kralen op en koop je ze weer duur en dan kost de ketting ineens veel meer..
Ik wil maar zeggen je moet kijken naar hoelang je er mee bezig bent geweest, naar materiaal en uitstraling.. (want soms zie je dingen die misschien best 20 euro aan materiaal hebben gekost maar dat zie je er soms niet aan af.. dat verschilt heel erg..
En het ligt er ook aan wat je wilt.. wil je er veel geld mee verdienen.. of gewoon een beetje het geld eruit en een beetje voor nieuw materiaal enz.
Je merkt het vanzelf als mensen je te duur of te goedkoop vinden.. dan laten ze dat snel genoeg horen
Succes!
GRoetjes!
dat scheelt ik ben echt van de koopjes
HEt plakken met steentjes enz dat doe ik niet dat scheelt denk ik al heel wat want dat is idd een duurdere hobby
Als ik het keer 1,5 doe hou ik er nog niets aan over.. want ja de huur van de kraam moet er ook uit op zon braderie..
voor vrienden en familie enz doe ik ook wel zoiets 1,5 ofzo..
maar op een markt niet.. dat doe je toch omdat je er ook iets aan over wilt houden om nieuwe spulletjes van te kopen..
Ik vond het eerst ook erg moeilijk om prijzen te bepalen..
eerst deed ik alles keer 2 gewoon en toen zei iedereen wat ben je goedkoop!! en een vriendin van mij zei: ik voel me gewoon schuldig omdat ik je zo weinig ervoor moet betalen.. ??!!?? naja goed dan maar iets meer..
als ik die ketting waar ik 4 uur mee bezig ben geweest keer 1,5 zou doen.. kom ik op: 2,50 en dat vind ik wel erg weinig voor een ketting waar ik 4 uur mee aan het werk ben geweest. maja de kralen waren niet duur omdat ik die heel goedkoop heb kunnen inkopen in grote aantallen.. maar een volgende keer zijn die kralen op en koop je ze weer duur en dan kost de ketting ineens veel meer..
Ik wil maar zeggen je moet kijken naar hoelang je er mee bezig bent geweest, naar materiaal en uitstraling.. (want soms zie je dingen die misschien best 20 euro aan materiaal hebben gekost maar dat zie je er soms niet aan af.. dat verschilt heel erg..
En het ligt er ook aan wat je wilt.. wil je er veel geld mee verdienen.. of gewoon een beetje het geld eruit en een beetje voor nieuw materiaal enz.
Je merkt het vanzelf als mensen je te duur of te goedkoop vinden.. dan laten ze dat snel genoeg horen
Succes!
GRoetjes!
- EstherEnzo
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik zal dat ook eens gaan doen, heb gisteren berekend hoeveel ik al uitgegeven heb de laatste weken en dat wil je niet weten! (en als je het wel wil weten zeg ik het toch nieteelkehas schreef:Ja naja ik gebruik niet veel dure spulletjes..
dat scheelt ik ben echt van de koopjesalles vergelijken enz voordat ik het koop.
Maar uhm, een heel zinvolle topic voor mij...ik ben gisteren heel de dag aan het rekenen geweest...alle kralen, draad en bedels en dan een euro voor ringetjes en kettelstiften...maar ja...dan moest er nog maakgeld bij dus maakte ik van 5,50 bijvoorbeeld 7 euro....ik kreeg van iemand de tip gewoon een vast bedrag voor rijgen en bijvoorbeeld kettelen te rekenen, maar dan moet ik mijn prijzen dus nog een keer berekenen....jullie horen er nog van ;o))
Lekker dwalen tussen de kralen....
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben heel makkelijk: materiaalkosten afronden naar boven ( niet per stuk maar per soort kraal, tussenzetsel enz. ) en dan drie euro maakkosten. Dan kijk ik net als Eelke of je het er aan af ziet ( wat eigenlijk vindt ik wel vaak zo is... zei het arrogante mens
) en dan bepaal ik de eindprijs. Soms nog iets meer en soms iets minder....
Te goedkoop is misschien ook niet altijd goed, sommige mensen bepalen nog steeds de kwaliteit aan de hand van de prijs....

Te goedkoop is misschien ook niet altijd goed, sommige mensen bepalen nog steeds de kwaliteit aan de hand van de prijs....
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
Ik rond de materiaalkosten af naar boven en eh... dat is het
. Soms doe ik er 50 cent of een euro bij als de ketting erg veel werk is. Vaak gebeurt het wel dat de prijs van het materiaal daalt en dan verander ik de prijs natuurlijk niet
. Maar ik verkoop het dan ook echt alleen omdat ik een reden moet hebben om de sieraden te maken en niet omdat ik op geld uit ben
. Ik weet dat (in elk geval de meesten van) jullie dat ook niet zijn hoor
. Iedereen verklaart me ook altijd voor gek, maar ik ben er gelukkig mee zo en ik vind het altijd echt ontzettend leuk als iemand iets bij me koopt
!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...
-
eelkehas
- Bead Addict
- Contacteer:
Dat denk ik ook hoor te goedkoop nemen ze je misschien ook niet serieus.. ik had op de oranje markt voor de kids armbandjes met ready wire kralen. en die verkocht ik voor 0,40 per stuk en 1 euro voor 3..Als kinderen ze zelf kwamen kopen vlogen ze weg.. maar er was een kindje met moeder.. en die ging van..1 euro voor 3?? weet je het zeker.. dat kan toch niet..?? ik dacht nog als het te goedkoop is geen probleem tel er wel een euro bij.. 
Ze heeft er na even kletsen wel 3 gekocht.. maar ze klonk alsof ze dacht dat is van een vrachtwagen gevallen
)
Er was ook een vrouw maja daar is het oranje markt voor.. die graaide alles bij elkaar wat onder de 3 eur zat.. en vroeg toen of er nog wat van de prijs kon, want ze wou het door gaan verkopen op een markt in duitsland en anders verdiende ze er niet genoeg aan ???!!!??? wat denkt ze nu dat ik zeg nee tuurlijk u moet er ook iets kunnne verdienen neem ze maar mee voor de helft van het geld... dacht het niet hoor.. wil er ook nog iets aan over houden
maargoed ze nam ze toch mee voor de gewone prijs.. Maar ik heb er nog vaak aan gedacht... dat zeg je toch niet gewoon?? ik bedoel je mag het denken van jeetje dat ga ik doorverkopen zo goedkoop! maar zeggen?? hihi was een rare dag.
Groetjes!
Ze heeft er na even kletsen wel 3 gekocht.. maar ze klonk alsof ze dacht dat is van een vrachtwagen gevallen
Er was ook een vrouw maja daar is het oranje markt voor.. die graaide alles bij elkaar wat onder de 3 eur zat.. en vroeg toen of er nog wat van de prijs kon, want ze wou het door gaan verkopen op een markt in duitsland en anders verdiende ze er niet genoeg aan ???!!!??? wat denkt ze nu dat ik zeg nee tuurlijk u moet er ook iets kunnne verdienen neem ze maar mee voor de helft van het geld... dacht het niet hoor.. wil er ook nog iets aan over houden
Groetjes!
- Naomi
- Bead Producer
- Contacteer:
hahaha, Dat is dan weer een nieuwe ervaring.
Meestal koop ik mijn materiaal via internet en dan bereken ik de prijs die in winkels berekend wordt. En als ik het niet weet dan doe ik er voor het materiaal iets bovenop. Verder bereken ik een prijs voor het ontwerp en het maken. Soms ben ik met een ontwerp erg lang bezig, maar met het maken uiteindelijk minder lang. Uiteindelijk rond ik de prijs dan af op een mooi getal. En ja, Duur materiaal betekend een dure ketting. Jullie willen niet weten wat ik voor die vlinder wil hebben, hahahahaha. Maar daar zit echt een hoop werk aan hoor. Die heb ik 4 keer overnieuw gemaakt voordattie naar mijn zin was.
Meestal koop ik mijn materiaal via internet en dan bereken ik de prijs die in winkels berekend wordt. En als ik het niet weet dan doe ik er voor het materiaal iets bovenop. Verder bereken ik een prijs voor het ontwerp en het maken. Soms ben ik met een ontwerp erg lang bezig, maar met het maken uiteindelijk minder lang. Uiteindelijk rond ik de prijs dan af op een mooi getal. En ja, Duur materiaal betekend een dure ketting. Jullie willen niet weten wat ik voor die vlinder wil hebben, hahahahaha. Maar daar zit echt een hoop werk aan hoor. Die heb ik 4 keer overnieuw gemaakt voordattie naar mijn zin was.
liefs,
Naomi
Naomi
Ik ben eigenlijk heel makkelijk, in het begin rekende ik een ketting nog netjes uit en dat x2, maar nu heb ik zoveel kralen en zooi dat het echt niet te doen is, ik weet echt de prijzen niet van iedere kraal en ik heb zoveel verschillende dat ik het er ook niet bij ga zetten, veel te veel werk
In het begin dus een paar keer uitgerekend en dan weet je uit je hoofd wel een beetje wat je kwijt bent.
Dus meestal schat ik het gewoon, en ja dat kan misschien weleens iets goedkoper of duurder uitvallen, maar dat weet niemand toch, en bij de ene shop betaal je meer voor die ene kraal dan bij de ander, en ik koop iedere keer bij een ander in...
In het begin dus een paar keer uitgerekend en dan weet je uit je hoofd wel een beetje wat je kwijt bent.
Dus meestal schat ik het gewoon, en ja dat kan misschien weleens iets goedkoper of duurder uitvallen, maar dat weet niemand toch, en bij de ene shop betaal je meer voor die ene kraal dan bij de ander, en ik koop iedere keer bij een ander in...
Ik reken tegenwoordig omdat ik steeds hoorde wat ben je goedkoop er 3 euro bij of 4 als ik ergens lang mee bezig geweest ben, als ik zo hoor dat jullie de prijs keer 2 of 2,5 doen denk ik pfff wat ben ik dan nog goedkoop, maar het gaat bij mij niet om de winst meer om te verkopen zodat ik weer bezig kan blijven!
Liefs
Linda
Linda
-
eelkehas
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoi Pienjo,
Als ik iets keer 2 of 2,5 doe hou ik er echt nog geen 3 of 4 euro aan over hoor
zoals die roze ketting die nu bij eigen creaties staat met zilverdraad om de kralen gewikkeld, geketteld dus.. daar vraag ik 5,50 voor... eerst deed ik het keer 1,5 of 2 keer.. maar toen zei ook iedereen wat ben je goedkoop
dus dacht naja dan maar ietsjes meer..
Vind je dat echt duur dan keer 2 of 2,5 ? ik ben alleen van de goedkope kralen
dus dat scheelt al heel veel.. maar dat zie je er weer niet aan dus dan denk ik dan mag het wel iets meer kosten..
en omdat ik bijna alle kralen via internet koop moeten ook die verzendkosten er nog weer een beetje uit
En de duurste ketting die ik tot nu heb is 15 euro.. das 4 uur werk en met 100 facet kralen.. enz... wist niet of dat veel was of niet maar probeer het gewoon vinden ze het te duur maar wel mooi kan ik altijd nog zeggen voor weet ik veel 13 euro mag je hem hebben
Groetjes!
Als ik iets keer 2 of 2,5 doe hou ik er echt nog geen 3 of 4 euro aan over hoor
Vind je dat echt duur dan keer 2 of 2,5 ? ik ben alleen van de goedkope kralen
en omdat ik bijna alle kralen via internet koop moeten ook die verzendkosten er nog weer een beetje uit
En de duurste ketting die ik tot nu heb is 15 euro.. das 4 uur werk en met 100 facet kralen.. enz... wist niet of dat veel was of niet maar probeer het gewoon vinden ze het te duur maar wel mooi kan ik altijd nog zeggen voor weet ik veel 13 euro mag je hem hebben
Groetjes!