iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
lieveke Sieraden
Bead Fan
Berichten:314
Lid geworden op:do 18 jul 2013 07:53
iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Bericht door lieveke Sieraden » do 25 jul 2013 09:24

Ik kreeg net van iemand een artikel over Etsy en Dawanda. Online marktplaatsen (Amerikaans en Duits) voor zelfgemaakte artikelen. Nou kijk ik daar net even rond en daar zitten wel kosten aan.

Kent iemand deze marktplaatsen. Wat is dan je ervaring er mee?

Hoor het graag!

Groetjes,
Ellen

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Bericht door Vengy » do 25 jul 2013 09:39

heel handige shops
wel handig als je paypall hebt
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Bericht door Kikkertje » do 25 jul 2013 13:03

Om je sieraden te verkopen bedoel je?

Ik heb zelf een tijdje Etsy gedaan. Paar dingetjes verkocht. Ik vond het persoonlijk te veel moeite om dit te onderhouden naast mijn eigen website. Ik vond de kosten meevallen.
Maar ik heb begrepen dat het ook op Etsy en Dawanda momenteel erg moeilijk is om je sieraden te verkopen.
Het is crisis en er is, zeker op Etsy, een enorm aanbod.
Eigenlijk moet je het zo bekijken: zijn jouw sieraden zo bijzonder dat ze boven de rest van het aanbod uitspringen? Dan heb je kans dat je wat verkoopt. Anders wordt het moeilijk denk ik.
Groetjes, Marjan

Arches
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:wo 17 jul 2013 18:39
Contacteer:

Re: iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Bericht door Arches » do 01 aug 2013 10:16

Ik zie dit topic nu pas. :oops:
Ik heb een winkeltje op Dawanda, met al enkele verkopen. Tot nu toe bevalt het mij heel goed! De site en het systeem erachter zijn fijn en gebruiksvriendelijk. Als je problemen hebt en een mail stuurt, is Dawanda ook altijd snel met reageren. Paypal kan handig zijn, maar tot nu toe hebben kopers mij steeds betaald door middel van overschrijving.

Je moet inderdaad niet direct op exorbitante verkopen rekenen. Dat ligt ongetwijfeld aan de crisis of het enorme aanbod op zulke sites, maar ook aan het feit dat het even duurt om een betrouwbaar imago op te bouwen. Als koper zou ik zelf immers ook eerder geneigd zijn iets te kopen bij iemand met een berg positieve feedback, dan bij iemand die nog niets heeft verkocht.

Het fijne aan Dawanda is dat je pas een klein bedrag aan commissie moet betalen zodra je iets verkoopt. Het 'listen' van items is vooralsnog gratis, dus in die zin kun je natuurlijk gemakkelijk proberen of het iets voor je is.

lieveke Sieraden
Bead Fan
Berichten:314
Lid geworden op:do 18 jul 2013 07:53

Re: iemand ervaring met Etsy of Dawanda?

Bericht door lieveke Sieraden » do 01 aug 2013 12:19

Dank je voor de reacties!
Dat het listen op Dawanda gratis is wist ik nog niet. Dank voor die tip! Ga ik het eerst even daar proberen.

Ik ben ook al druk bezig op facebook, en heb daar ook al wat verkocht.
Ik heb wel paypal, maar de kosten daarvan zijn best hoog. Dan moet ik eerst even kijken of je die door de klant kunt laten betalen, en dan naast de keuze voor zelf vooruitbetalen.

Na de vakantie ga ik daar maar eens mee bezig. Nu zal er toch weinig toeloop zijn.

Gesloten