ladiesnight

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:
ladiesnight

Bericht door marielle23 » za 30 mar 2013 13:12

hoihoi! ik heb volgende week een ladiesnight waar ik mag komen staan en nu wilde ik een klein soort workshopje doen dat de dames zelf een armbandje mogen maken voor 5 euro. hebben jullie nog tips of ideeen over materiaalkeuze en techniek enzo? alvast dank voor t meedenken!
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: ladiesnight

Bericht door Zina » za 30 mar 2013 14:01

Als je een kleine workshop doet moet je er altijd rekening mee houden wat de kralen jou gekost hebben incl. alles zodat de gemaakte armbandjes niet meer kosten dan dat ze opleveren. Dit is makkelijker als je allemaal dezelfde kralen hebt. Mocht je die niet hebben neem dan iig kralen rond dezelfde prijs.

Reken van ten voren uit hoeveel kralen er in een armbandje gaan en of je prijs dan uit kan. Ik raad je aan vooral wat grotere kralen (vanaf 8mm) te nemen, deze vullen sneller een armband.

Reken uit wat het grootste armbandje met alleen maar de duurste kralen je zou kosten, zit je dan op bijvoorbeeld 2,50? Dan zit je goed! Hierdoor verdien je er toch nog wat aan maar het kost je geen bergen geld. Ook een handige tip, maak alvast doosjes met benodigdheden per persoon. Dus bijvoorbeeld van die doosjes van Rayher (klein en rond) en doe daar 2 knijpraaltjes, een slotje, een ringetje en eventueel andere dingen in. Knip het draad zelf af, desnoods knip je het thuis voor. Ik adviseer 30 cm zodat mensen niet hoeven te priegellen.

Leg ook goed uit dat het per armbandje is en niet per workshop. Maar je zou wel kunnen zeggen dat ze het tweede armbandje voor bijvoorbeeld 3,50 mogen maken. Dan verdien je wel minder aan de tweede maar dan heb je meer kans dat mensen snel een tweede er bij maken.

Zet een tijd voor een workshop. Een simpel arbandje maken kost al gauw een half uur voor 6 mensen. Je moet er rekening meer houden dat er tijd is voor mensen die dit niet kunnen om hun armbandje af te maken, je zal al deze mensen misschien stuk voor stuk moeten helpen. Maar ook dat er tijd genoeg is om eventueel een tweede te maken voor snellere mensen.

Maak ook een groot bord of iets dergelijks wat mensen aantrekt. Geef mensen de mogelijkheid zich in te schrijven voor de workshop op een bepaalde tijd. Hierdoor hoeven de mensen niet te wachten op de volgende groep en heb je kans dat er meer mensen terug komen voor een workshop. Wees niet getreurd als er per keer maar 2 mensen komen, dit maakt het alleen maar makkelijk. Houd er ook rekening mee dat je zelf nog moet eten e.d. en las dus ook een pauze in.

Ga ook zelf aan de gang tijdens de workshop. Jou armbandje hoeft niet af te zijn aan het eind, maar mensen vinden het leuk als je voordoet en mee knutselt. Zorg dat er op de tafel ook voorbeelden liggen zodat het meteen duidelijk is wat er gemaakt wordt met de workshop. Ik raad zelf een echt beginners armbandje aan, iets wat een kind van 12 ook kan.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: ladiesnight

Bericht door marielle23 » wo 03 apr 2013 13:22

heel erg bedankt zina voor je tips!! ik heb besloten om idd gewoon een geregen armbandje te doen en dat ze dan 3 bedeltjes mogen uitkiezen. wat vinden mensen fijner om te dragen denk je glasparels of acryl? verder nog iemand tips?
dankdank!
groetjes marielle :flowerysmile:

Gesloten