vraagje

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:
vraagje

Bericht door moedertje » do 24 jan 2013 10:48

Ik ga op een rommelmarkt met( mijn rommel natuurlijk ) staan maar nu dacht ik enkele zelfgemaakte sieraden mee te nemen omdat het worden er zo veel en het zou wel leuk zijn om dan weer nieuw materiaal aan te schaffen. Dan moet natuurlijk ook iemand willen kopen natuurlijk en anders vind ik het wel leuk om eens te laten zien. Ik sta er toch. Nu ,van de meeste dingen heb ik wel een idee wat ik zou vragen. Maar deze kan ik moeilijk een prijs op plakken. Dus alle raad is welkom.
Bijlagen
ane.jpg
ane.jpg (55.58KiB)9279 keer bekeken
kostprijs 3.jpg
kostprijs 3.jpg (43.56KiB)9279 keer bekeken
kostprijs.jpg
kostprijs.jpg (18.8KiB)9278 keer bekeken

Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door moedertje » do 24 jan 2013 11:31

Je mag gewoon je gedacht zeggen hoor. Ik heb gewoon echt geen idee.
De eerste is in de anemoontechniek gemaakt, de 2de heb ik een prentje in de glascabochon geplakt en de derde heb ik van fimo gemaakt.
Niemand een reactie?

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: vraagje

Bericht door JMHols » do 24 jan 2013 11:57

Ik zou je geen tip kunnen geven. Geen idee hoe de prijzen eigenlijk liggen. Kijk eerst eens wat je ervoor kwijt was en bepaal aan de hand daarvan de prijs. Desnoods ga je eerst hoog zitten en verkoop je niks, kun je altijd nog lager in de prijs gaan.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door Zina » do 24 jan 2013 13:47

Ik doe zelf altijd 3 keer de prijs van wat het me gekost heeft en dan inschatten wanneer je goedkoop blijft. Maar ook hoe lang je met het sieraad bezig bent en de originaliteit tellen mee.

Een voorbeeld;
simpele ketting bestaand patroon meerdere van gemaakt. materiaal 2,50 wordt 7,50

gemiddelde ketting bestaand patroon meerdere van gemaakt. materiaal 5,00 is 17,50( dus plus 2,50 maakkosten omdat het moeilijker is)

Moeilijke ketting bestaand patroon meerdere van gemaakt, materiaal 6,00 wordt 25,00 ( dus plus 5 maar 23,00 euro verkoopt minder snel als 25,00)

Moeilijke of unieke ketting 1 van gemaakt materiaal 5,00 wordt 30,00 euro. (Ik zelf zal altijd rond de 30/35 euro max voor een sieraad vragen omdat dat verkoopbaar blijft)

Houd er wel rekening mee dat mensen op een rommelmarkt rommel verwachten. Oftewel kleine prijsjes. Ik raad je dan ook aan of alleen maar sieraden of alleen maar rommel te verkopen. Anders willen de mensen je eerste armband bijvoorbeeld kopen voor 2 of 3 euro terwijl hij zeker 12,50 waard is.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door moedertje » do 24 jan 2013 14:20

Zina, bedankt voor je antwoord en ik weet het van die hele lage prijzen op rommelmarkt. Ik heb dat nog eens gedaan: enkele simpele geregen kettinkjes meegenomen naar de rommelmarkt en dan willen ze een ketting voor 1,50 euro. Ja zo gek ben ik ook niet. Ik moet er minstens mijn materiaalkost uithalen. Winst maken is leuk maar hoeft nu niet in hoofdzaak. Als ik enkel alleen maar sieraden zou meenemen denk ik dat ik niks verkoop. Want ik ben niet super origineel of speciaal en ook niet aan weggeefprijzen. Het worden er gewoon teveel om alles te houden en zomaar verkopen via 2dehands-sites mag ook zo maar niet denk ik en denk ook niet dat het zo verkoopt. Ik zal wel zien hoe het loopt. Nog eens bedankt.

SunshineSunshine
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:di 22 jan 2013 14:19

Re: vraagje

Bericht door SunshineSunshine » vr 25 jan 2013 14:15

Hallo,

Tjonge want een prachtige sieraden.
Foto 1 vind ik super geweldig. Tjong wat een werk is dat geweest.
Ik zou hem daarom ook niet voor weinig weg doen.
Een kenner weet vast dat daar heel veel tijd en materiaal in zit.

Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door moedertje » vr 25 jan 2013 14:21

Bedankt.

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: vraagje

Bericht door hadewijch » vr 25 jan 2013 14:22

hey mag ik vragen waar je naar de rommelmarkt gaat??
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door moedertje » vr 25 jan 2013 14:37

Blijkbaar nergens. Heb te lang moeten wachten op een antwoord van mijn schoonouders om op mijn kleinste kindjes te passen met het gevolg dat het al volzet was. Ben op zoek naar een andere voor in de toekomst want wil het toch eens graag doen. Heb jij dat al gedaan dan?

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door Ingeborg76 » vr 25 jan 2013 14:53

Jammer dat het niet doorgaat.

Prijzen zijn ook lastig te bepalen maar reken altijd je materiaal en dan 1 of 2 euro extra.
Succes bij een volgende poging.

Ik heb binnenkort bij een vriendin een party gepland staan, eens kijken wat dat wordt.
Ik reken de materiaalkosten en een beetje voor de moeite.
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: vraagje

Bericht door hadewijch » za 26 jan 2013 13:28

moedertje schreef:Blijkbaar nergens. Heb te lang moeten wachten op een antwoord van mijn schoonouders om op mijn kleinste kindjes te passen met het gevolg dat het al volzet was. Ben op zoek naar een andere voor in de toekomst want wil het toch eens graag doen. Heb jij dat al gedaan dan?

ja ik heb dit al eens gedaan on de zomer in het fort...aan de fortstraat
mijnzus woont daar en dan is het gemakkelijk dat je maar aan de overkant een rommelmarkt hebt...
ik heb eens 1 keer juwelen meegenomen maar dan gaan ze daar op bieden en dan verkoop je ze bijna voor niks
dus ik doe dit niet meer...
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

DDC
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 21:58
Locatie:Niel

Re: vraagje

Bericht door DDC » za 26 jan 2013 14:46

Deed in het begin dat ik sieraden maakte ook rommelmarkten ...

Ten eerste deed ik rommelmarkten met de bedoeling om bekender te worden in de omgeving, kaartjes met je gegevens op of kennismakingsactie -10% voor aankopen bij jou thuis of webwinkel ..

Maakte wel voor deze 'rommelmarkten' gewone sieraden die je voor een 'klein prijsje' bijvoorbeeld 8 à 10 euro kan verkopen, oorbellen aan 3 euro en armbanden (gewoon geregen)

Maar je maakt te mooi juwelen die, vind ik, niet voor rommelmarkten zijn . Probeer op een andere manier buiten te komen, of open deur dag houden bij jou thuis

Groetjes
Diane

Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:

Re: vraagje

Bericht door moedertje » za 26 jan 2013 16:55

DDC schreef:Deed in het begin dat ik sieraden maakte ook rommelmarkten ...

Ten eerste deed ik rommelmarkten met de bedoeling om bekender te worden in de omgeving, kaartjes met je gegevens op of kennismakingsactie -10% voor aankopen bij jou thuis of webwinkel ..

Maakte wel voor deze 'rommelmarkten' gewone sieraden die je voor een 'klein prijsje' bijvoorbeeld 8 à 10 euro kan verkopen, oorbellen aan 3 euro en armbanden (gewoon geregen)

Maar je maakt te mooi juwelen die, vind ik, niet voor rommelmarkten zijn . Probeer op een andere manier buiten te komen, of open deur dag houden bij jou thuis

Groetjes
Diane
Bedankt voor het mooie compliment. Ik dacht voor mijn oorbellen 2,95-, voor de hangers 6 a 8 euro(hangt er vanaf) de armbanden 5 euro en de armband zoals de anemoon of een flat spiral 10 a 12 euro. Ik weet niet of ik dan teveel vraag maar je kan maar proberen of mischien dat iemand mij nog raad kan geven. Ik ga me waarschijnlijk inschrijven voor een rommelmarkt waar een stuk staat met hobby.

Gesloten