prijs sieraad berekenen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
prijs sieraad berekenen

Bericht door nienkesieraden » zo 02 dec 2012 19:01

hoe berekenen jullie de prijs voor je sieraden... ik wil nu alle kralen prijzen. maar zal ik er de inkoopsprijs bijzetten of verkoopprijs? hoe berekenen jullie alles en wat is slim? ik heb vandaag bijvoorbeeld een armbane gemaakt waarin 4x3 rondelletjes zitten die ik per streng van 150 stuks heb gekocht voor 3,50. ook moet ik een inventarisatie maken voor de balasting nu ik een kvk nummer heb. maar ik heb zoveel liggen. tot 6 jaar aan voorraad. kunnen julie me helpen? groetjhrs nienke.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: prijs sieraad berekenen

Bericht door Sandra » zo 02 dec 2012 19:37

dag Nienke,
Gefeliciteerd met het starten van je eigen onderneming! Hopelijk kun je van je hobby je beroep maken.
Wat je vragen betreft, er komt heel veel bij een eigen onderneming kijken. Als ondernemer moet je dus veel dingen ondernemen om te bereiken wat je in gedachten heb. Dingen zoals leveranciers en prijzen berekenen is maar 'n topje van de ijsberg, er komt nog veel meer bij kijken. Het spijt me maar dit forum is voor particuliere hobbyisten, niet voor bedrijven. Als je voor alles wat met ondernemen te maken heeft hier 'n topic zou starten kunnen we het al snel 'Nienke's ondernemersforum' noemen. ;) Ik zou zeggen gebruik google, vraag bij belastingdienst gratis boek voor startertende ondernemingen aan, maak een ondernemingsplan, etc etc. Er komt gewoon teveel bij kijken om alles via 'n kralenforum te leren. En, vergeet niet dat je zelf volledig verantwoordelijk bent voor al je stappen. Als je ooit belasting controle krijgt en je fouten gemaakt blijkt te hebben helpt het niet als je zegt 'maar volgens het kralenforum mocht het wel zo'.

Ik sluit deze topic bij deze, evenals je andere topics over eigen bedrijf. Alvast bedankt voor begrip.

Gesloten