logo maken

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:
logo maken

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 06 jul 2004 15:19

Hoi allemaal,

Heeft er iemand tips hoe ik een logo kan maken?

Ik heb gehoord dat zoiets met bijvoorbeeld CorelDraw kan, maar ik heb geen zin om zo'n 500 euro voor een programma te gaan betalen als ik niet eens zeker weet of ik het programma begrijp en of het kan wat ik graag zou willen. Ik ben daarom vanmiddag naar de bieb geweest en heb daar allerlei boeken en cd-roms gehaald, maar helaas kan ik er alleen wat mee als ik het programma CorelDraw al heb, en dat is dus niet zo....

Heeft er iemand tips? Of weet iemand waar en/of door wie ik voor een betaalbare prijs een logo kan laten maken? Of heeft iemand een kopie van het programma voor me?

Ik heb in mijn omgeving al ge?nformeerd of iemand iets voor me kan maken, en de goedkoopste prijs die ik heb doorgekregen begint bij 200 euro, en dat vind ik eerlijk gezegd best veel geld... :oops: (dit is de "vanaf" prijs, dus dat zou ik op z'n minst kwijt zijn)

Het logo moet te gebruiken zijn in programma's zoals Word, Excel en Frontpage, en ik moet het ook kunnen gebruiken op een naamlabeltje (voor als ik ooit besluit dat ik die wil laten maken).

Alle tips zijn van harte welkom.

Esther

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » di 06 jul 2004 15:23

Kun je niet met Google zoeken of je misschien een testversie kan downloaden? Testversies mag je voor een bepaalde tijdsperiode gebruiken en daarna moet je ze kopen. Maar als je je logo eenmaal hebt :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » di 06 jul 2004 15:25

Of downloaden via KaZaA of een ander programma dat daar geschikt voor is?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 06 jul 2004 15:29

Dat is snel!

Met Google wordt ik verwezen naar de offici?le site maar daar kom ik niet op, schijnt niet meer te bestaan. Of ze verwijzen me naar een site in een taal die ik niet eens herken, laat staan dat ik hem begrijp :wink:

Kazaa lukt me niet, ik krijg dan allerlei rare meldingen. Ook willen ze me vanalles laten downloaden waarvan ik niet weet wat het is, en dat durf ik niet aan (ben een beetje een computerdummie) :oops:

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » di 06 jul 2004 15:31

Uhm misschien in de boekhandel uitkijken naar een pc tijdschrift?
Vaak zitten er cd-tjes bij, daar staat ook redelijk wat software op, misschien heb je dan wel een proefversie, maar dan kun je het wel uitproberen en wat je maakt opslaan zodat je het kan gebruiken :wink:
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » di 06 jul 2004 16:01

Misschien staat op http://www.download.com" onclick="window.open(this.href);return false; wat voor je bij onder het kopje Design Tools?
groetjes Elly

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 jul 2004 16:34

wat voor programma's heb je al zoal esther?
misschien is het toch handiger je ontwerp te tekenen en dan door iemand in te laten scannen? de meeste programma's hebben ontzettend veel mogelijkheden, waardoor je door de mogelijkheden je logo niet meer ziet. ;)

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 06 jul 2004 16:38

Ik heb Word, Excel, Powerpoint, Frontpage. En verder nog wat dingen die ik gedownload heb maar waarvan ik niet eens weet hoe ze werken :?

denzign
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door denzign » wo 07 jul 2004 19:03

Als je nog interesse hebt wil ik er wel eentje voor je maken? (wel voor een kleine vergoeding (vraag er geen 200 euro voor hoor!! :lol: ) )

Anders zou je eens Illustrator kunnen proberen, dat is een illustratie programma die gebruikt word door de meeste bedrijven/professionals.
Coreldraw hebben wij thuis ook erbij, werkt opzich ook prima, maar illustrator is beter :lol:

Je kunt vaak wel een 20 of 30 dagen versie downloaden hoor.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 08 jul 2004 06:35

Ik stuur je binnenkort een pb. In ieder geval alvast heel erg bedankt voor je aanbod. :D

mayootje

Bericht door mayootje » di 13 jul 2004 20:53

Ik heb zelf het programma Canvas 9 gedownload op
http://www.deneba.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan dan 15 dagen gratis dit programma downloaden.
Het programma is vrij makkelijk te gebruiken.
Suc-6!

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 13 jul 2004 21:09

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels zelf een ontwerp in Word gemaakt waar ik tevreden over ben, dat geprint in kleur, gescand en er een .jpg van gemaakt. Nu moet het alleen nog "gezellig" gemaakt worden.

Ik wil door de lange versie (ik heb ook een korte versie) een ketting van kralen geregen hebben (een beetje zoals de K in het logo van Kralendroom, maar dan door de letters heen geweven), en glittertjes op die ketting als ik het op mijn website gebruik (zoals de ketting in het logo van Dragonmagic). Begrijpen jullie het nog :wink: ?

De vriend van een vriendin kan dat heel misschien voor me doen, en als het hem niet lukt dan weet ik inmiddels iemand die me waarschijnlijk wel kan en wil helpen (toch, Denise? :wink: )

Als het echt af is dan zal ik het hier plaatsen voor degenen die het willen zien.

Groetjes,

Esther

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 13 jul 2004 21:24

ben benieuwd. :) en ff tipje: je kan ook plaatjes maken van wat je ziet op het scherm. je drukt dan op de knop waar je 'prtsc' (= printstreen) op zie, die maakt er dan een plaatje van. vervolgens ga je naar een programma waar je plaatjes aan kan maken. je maakt een nieuwe bestand, doe ctrl-v en dan heb je je screenshot. :) dan hoef je dus niet uit te printen en te scannen. ;)

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 13 jul 2004 21:28

Da's een goeie! :D

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » wo 14 jul 2004 13:53

Hee Esther, ik had net een mailtje zitten typen maar las toevallig weer eens even op kralen.com forum en zag daar deze topic :) Je hebt dus al wat gemaakt. Leuk! :)

Toch heb ik misschien nog een tip voor je als je het ooit wat professioneler wilt aanpakken.
Ik kwam via een ontwerpersforum een hele reeks goedkope logobedrijven tegen (nou was het een moppertopic want die ontwerpers waren begrijpelijkerwijs niet zo blij. Een professioneel logoontwerp kan inderdaad al gauw op een 100 of meer euro uitkomen)
Maar bij bijvoorbeeld http://www.pixellogo.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.thelogocompany.net" onclick="window.open(this.href);return false; zijn ze erg goedkoop. Wel vermoed ik dat je dan niet de enige bent aan wie ze het logo verkopen (de tekst enzo is natuurlijk wel anders). Ik ken namelijk ook sites waar ze goekope websites verkopen en dat zijn templates. http://www.templatemonster.com" onclick="window.open(this.href);return false; .
Van de ene kant verpesten ze de markt, maar van de andere kant bieden ze mensen die starten wel een goedkoop professioneel ogend product. Vaak werken die bedrijven met ontwerpers in lage loonlanden als India en de Philipijnen. Daar worden veel van dit soort template sites en logos gemaakt. Het gaat hetzelfde als met de goedkope sieraden die je overal kan kopen. :(

Gesloten