Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Zina » zo 16 sep 2012 00:27

Hallo hallo iedereen!

Ik zie Irene's advertentie op marktplaats regelmatig voorbij komen. En na wat uitgezocht te hebben leek mij de admarkt wel wat.

Oftewel, de kosten per klik advertentie manier. Voor diegene die hier nog nooit van gehoord heeft, zover ik het begrijp staat je pagina dan ergens bovenaan. Hoe ver je bovenaan staat is afhankelijk van de hoeveelheid kliks, en de prijs die jijzelf voor de kliks instelt. De prijs per klik is vanaf 0,01 cent.

Maar nu vroeg ik me af of iemand hier ook ervaring mee heeft, en wat zijn/haar bevindingen hierover zijn. Levert het echt veel klanten op? Ben je niet binnen no time door het budget heen? Wat waren jullie nou in een week kwijt?

Verder zijn er natuurlijk ook andere manieren van adverteren, persoonlijke ervaringen daarmee zijn ook van harte welkom. Ik heb dit namelijk een aantal jaren geleden eens gedaan, en toe wist ik nog wel dat ik het pure geldverspilling vond in vergeleken met een gratis advertentie.

Het is de bedoeling dat ik mensen naar mijn site lok als deze binnenkort af is, voor de mensen die zich afvragen waarvoor ik dan wil adverteren.

Alvast bedankt!
Altijd aan het kralen...

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Oeteljee » zo 16 sep 2012 15:05

Met admarkt kun je "spelen". Het is sterk wisselend of je respons krijgt of niet. Met sieraden is het totaal waardeloos. Met bijv mijn coupeuse admarkt krijg ik veel respons. Die staat gewoon op 0,02 cent en wordt niet vaak bekeken vergeleken met bijv. sieraden, maar ik heb wel veel meer respons.

Je kunt bijv. je admarkt doorgaans op 0,02 zetten. Je kunt het geheel de dag in de gaten houden wat het je kost. Je hebt bijv. minimale bedragen welke je erop in moet zetten, maar Marktplaats stuurt je gewoon maandelijks een factuur, en je kunt hem ook op pauze zetten wanneer je maar wilt. Ook kun je bijv, s avonds als het druk is op MP, je admarkt een paar uurtjes op bijv 0,20 zetten (staat altijd aangegeven wat het kost) om hem zo een paar uurtjes op de eerste pagina te hebben staan. Nooit vergeten hem weer op 0,02 te zetten anders kost het je kapitalen.

Wat nog het allerbeste werkt is indexeren in google, heel veel werk en moeilijk, maar dit levert je het meeste op. Zo ook adverteren in google. Best duur, maar af en toe kun je dat gericht doen met bepaalde artikelen.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Zina » zo 16 sep 2012 20:55

Ok dus het is niks waard met sieraden :( Waarom niet? Zijn er teveel mensen die 'random' klikken en niks kopen?

Nou dat zal straks mijn hoofd product zijn, en het moet natuurlijk geen kostenpost zonder dat het iets oplevert zijn. Ik ga google dan maar eens even nakijken dan!

Verder nog iemand ervaring?
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door KralenHebbedingetjes » ma 17 sep 2012 07:17

Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd, heeft niks opgeleverd alleen gekost. Sluit me helemaal bij het verhaal van Oeteljee aan.
En het is idd. wat je zelf ook zegt, er staat wat betreft sieraden ook heel veel op. Denk dat je met een webwinkel gewoon echt mazzel moet hebben betreft de sieraden.
Misschien lokaal adverteren? Weekblaadjes?
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Zina » di 18 sep 2012 19:14

Mmmm... ook geen succes dus :( Nou dan ga ik het inderdaad maar aanpakken op de manier die nu wel werkt. Gewoon op de markt staan en mond op mond reclame maken.
Altijd aan het kralen...

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Oeteljee » wo 19 sep 2012 21:25

Tip: Als je eenmaal adverteert bij google voor bijv 10,- dan krijge je tzt een leuke tegoedbon thuisgestuurd om gratis te adverteren. Loont wel de moeite :wink:

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Zina » do 20 sep 2012 09:41

Oew dat is inderdaad een goede tip! en 10 euro is goed te doen! :D
Altijd aan het kralen...

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Oeteljee » di 25 sep 2012 20:59

Om nog even op Marktplaats terug te komen: Dat is best wel een frustrerende site. Mensen welke daar komen denken er zo vrijblijvend over dat ze maar wat doen.......

Ik krijg zovaak mailtjes met "bestellingen" waar ik dan later helemaal niets weer van hoor....... nu zit dit geheel niet in mijzelf, als ik iets bestel wil ik het ook graag hebben, maar schijnbaar denken heel veel mensen er via MP anders over...... :?

Dus ik doe er eigenlijk helemaal bijna niets meer mee.

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Ervaring met o.a. Admarkt van Marktplaats

Bericht door Ingedinge » za 29 sep 2012 00:02

http://www.etsy.com" onclick="window.open(this.href);return false; al geprobeerd?????

Gesloten