krafters, om sieraden te verkopen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46
krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » di 07 aug 2012 09:30

Ahoi,

ik ben geert en ik heb een website gestart voor mensen die uniek handwerk willen verkopen.

http://krafters.be

Je kan het vergelijken met een Nederlandstalige versie van etsy. Ik ben er nog maar net mee begonnen en ik ben vooral opzoek naar mensen die winkels willen maken. Mocht er interesse zijn of als je vragen hebt dan mag je die hier vragen of via de contactpagina: http://krafters.be/info/contact

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door Sandra » di 07 aug 2012 09:46

ik heb je topictitel gewijzigd want bij engelstalige topictitel denken we automatisch aan spam. ;)

geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » di 07 aug 2012 10:43

Sandra schreef:ik heb je topictitel gewijzigd want bij engelstalige topictitel denken we automatisch aan spam. ;)
Ik twijfelde zelf nog een beetje net om die reden en 'ik wil je' klinkt nogal creepy in het Nederlands dus had ik het in het Engels gezet, haha.

Bedankt om het aan te passen.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door Zina » di 07 aug 2012 12:12

Hallo Geert,

Ten eerste vind ik het een verschrikkelijk korte intro waardoor de meeste van ons meteen zullen gaan twijfelen en vragen bij zullen stellen. Leuk dat je zelf een verkoop site voor handgemaakte creaties wil opzetten net zoals Etsy! Zo komt er hier denk ik wel 1 keer 6 maanden iemand die zegt een website als deze op gezet te hebben. Goed idee natuurlijk want als je goed in bent en goede service e.d. verleent kan je er best goed aan verdienen! Maar vaak komt het niet eens goed en wel van de grond en na een half jaar hoor je er niks meer van.

Ik vraag me ook af wat jouw motivatie is om deze site op te zetten, aangezien Etsy ook al een Nederlandstalige versie heeft. Wat is je ondernemingsplan? Hoe ga je dit promoten? Wat doe je zelf voor werk of hobby dat je hier op gekomen bent. En wie ben jij nou eigenlijk?

Voor de rest ziet het er wel leuk uit, maar wel erg look-a-like etsy.
Ik vind het wel heel fijn dat je de eerste 21 dagen kan uit proberen met 10 euro start tegoed, maar tot hoe lang is deze geldig? Vervalt deze na de 21 dagen of blijft deze staan? En hoe lang blijven je artikelen staan voor de 20 cent per stuk? Kortom, waar steek ik straks nou mijn geld in?

Ik probeer absoluut niet bot over te komen of iets dergelijks, maar wat ik zeg, je bent niet de eerste. Ik kijk hier dan ook kritisch tegenaan aangezien ik al eens eerder geld gestoken heb in een bedrijf wat niks werd. Wat heb jij nou dat je de Nederlandse etsy kan worden? En waarom zou ik dus mijn geld bij jou moeten besteden en niet bij de Etsy, een site waarvan je nu al weet dat het loopt.

Groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door JMHols » di 07 aug 2012 12:27

Zinna, ook nieuwe bedrijven moeten de kans krijgen vind ik. Etsy bestaat al lang maar heeft niet het alleenrecht. Het lijkt me wel goed als er eens iets anders bij komt.

Verder voor mezelf, ik denk niet dat ik eraan mee doe. Voorlopig nog niet althans, maar dat is niet omdat dit nieuw is, maar omdat ik eerst zelf wat meer ervaren wil zijn in het maken van sieraden. Enne, daarbij maak ik niet zozeer verkoopbare dingen maar meer dingen die voor mij een uitdaging zijn om te maken.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door Zina » di 07 aug 2012 15:22

JM, ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik zeg ook helemaal niet dat het niet goed is dat er ook nieuwe bedrijven op de markt komen.

Ik zou het heel leuk vinden om hier aan mee te doen, maar dan mag ik ook vragen om wat uitleg en onderbouwing. Tenslotte kost het mij uiteindelijk wel geld dus dan mag ik ook vragen stellen.
Altijd aan het kralen...

geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » di 07 aug 2012 16:58

Hey Zina,
Zina schreef:Hallo Geert,

Ten eerste vind ik het een verschrikkelijk korte intro waardoor de meeste van ons meteen zullen gaan twijfelen en vragen bij zullen stellen. Leuk dat je zelf een verkoop site voor handgemaakte creaties wil opzetten net zoals Etsy! Zo komt er hier denk ik wel 1 keer 6 maanden iemand die zegt een website als deze op gezet te hebben. Goed idee natuurlijk want als je goed in bent en goede service e.d. verleent kan je er best goed aan verdienen! Maar vaak komt het niet eens goed en wel van de grond en na een half jaar hoor je er niks meer van.
Ik wou niet te spammerig overkomen daarom dat ik de intro wat kort heb gehouden. Als ik direct over een businessplan begin, dan schrikt het misschien sommige hobbyisten af.
Zina schreef: Ik vraag me ook af wat jouw motivatie is om deze site op te zetten
Ik zelf gebeten door alles wat met het web te maken en heb al aan een paar grote websites meegewerkt. Nu wou ik een project hebben waar ik zelf beslissingen in kan nemen. Het fijne aan handgemaakte producten is dat iedereen altijd zo gemotiveerd is. Veel mag en niets moet.
Zina schreef:, aangezien Etsy ook al een Nederlandstalige versie heeft.
Ik ben zelf ook fan van Etsy, maar het is een internationale website. Dit heeft zijn voordelen en zijn nadelen net zoals krafters zijn voor- en nadelen zal hebben omdat het zich meer op een lokale markt richt. Je kan mij bijvoorbeeld heel vlot contacteren en vragen stellen of gewoon eens chatten over online verkoop van handgemaakte artikelen. Daardoor kunnen we bij krafters veranderingen en wijzigingen toevoegen wat bij Etsy al moeilijker is. Zij zijn ook niet de enige die handgemaakte producten verkoopt net zoals ebay ook niet de enige marktplaats op het web is.
Zina schreef:Wat is je ondernemingsplan?
De site is sinds vorige week maandag online voor het publiek en in deze fase ben ik nog aan het kijken wat de basisbehoeften zijn voor verkopers en kopers. Als de basis features in orde zijn, gaat ik beginnen met het promoten van de website.
Zina schreef:Hoe ga je dit promoten?
Dit gaat van advertenties (facebook, beurzen, ...), flyers, wedstrijden tot het schrijven naar kranten met in eerste instantie de focus op shops. Ik heb natuurlijk geen budget zoals andere internationale websites, maar ik ben wel gemotiveerd om er tijd in te steken.
Zina schreef: Wat doe je zelf voor werk of hobby dat je hier op gekomen bent.
Ik ben zelfstandig website bouwer dus ik maak websites voor kleine en middelgrote ondernemingen. Ik werk ook als freelance webdeveloper.
Zina schreef: En wie ben jij nou eigenlijk?
Hey Zina, ik ben Geert, aangename kennismaking. :)
Zina schreef: Voor de rest ziet het er wel leuk uit, maar wel erg look-a-like etsy.
Een marktplaats die handgemaakte producten verkoopt zal altijd een beetje op Etsy lijken.
Zina schreef: Ik vind het wel heel fijn dat je de eerste 21 dagen kan uit proberen met 10 euro start tegoed, maar tot hoe lang is deze geldig?
Het is niet zo dat je maar 21 dagen 10 euro krijgt. Je hebt op Krafters een virtuele rekening waar geld afgaat als je een product plaatst of verkoopt. Als je 21 dagen onder nul staat op die rekening, kan je geen producten meer toevoegen. Je kan dan kiezen om je rekening op nul te zetten en verder te gaan of stoppen. Dus zolang je die 10 euro niet uitgeeft blijft die er opstaan.
Zina schreef: Vervalt deze na de 21 dagen of blijft deze staan?
Nee, zie hier boven.
Zina schreef: En hoe lang blijven je artikelen staan voor de 20 cent per stuk? Kortom, waar steek ik straks nou mijn geld in?
Het is virtueel geld dat je niet verplicht bent om terug te betalen als de website je niet bevalt. Voorlopig zit er nog geen vervaldatum op producten. Dit kan nog veranderen in de toekomst maar net zoals alle grote veranderingen zal dit eerst worden besproken met de gebruikers.
Zina schreef: Ik probeer absoluut niet bot over te komen of iets dergelijks, maar wat ik zeg, je bent niet de eerste. Ik kijk hier dan ook kritisch tegenaan aangezien ik al eens eerder geld gestoken heb in een bedrijf wat niks werd.
De kritiek is zeker terecht en ik had iets meer informatie moeten geven. Misschien kan ik je vragen zelf gebruiken om een FAQ te maken zodat het het ook duidelijk is voor andere.

Zoals hier boven gezegd om krafters te proberen kost het je niks en we hebben ook een actie lopen dat de eerst 10 shops 100 euro startkapitaal krijgen dus dan kan je het zeker een +-jaar proberen afhankelijk van hoeveel producten je verkoopt en plaatst.
Zina schreef: Wat heb jij nou dat je de Nederlandse etsy kan worden?
Dat we ons vooral op een kleinere markt gaan focussen zal ons voordeel zijn, en dat je ons vlot kan contacteren als er problemen zijn.
Zina schreef: En waarom zou ik dus mijn geld bij jou moeten besteden en niet bij de Etsy, een site waarvan je nu al weet dat het loopt.
Bij ons moet je geen geld investeren je kan de site gratis gebruiken en dan kan je zelf zien of het je bevalt of niet en dan beslissen of je verder gaat.

Nu wil ik niet gaan verkondigen dat ik alles al voor 100% heb uitgewerkt. Ik had een idee waarvan de basis bijna af is en nu ga ik naast eigen ideeën kijken wat de gebruikers nodig hebben.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door Zina » di 07 aug 2012 22:18

Bedankt geert! Ik doe mee :D
Altijd aan het kralen...

geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » di 07 aug 2012 22:25

Zina schreef:Bedankt geert! Ik doe mee :D
Ik moet wel nog één aanpassing doen voor gebruikers uit Nederland. Je kan nu verzendkosten pakken voor Belgie en de rest van de wereld. Dus daar moet ik nog Nederland bij zetten.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door Zina » di 07 aug 2012 22:27

Prima! Ik heb me nu aangemeld, ik zal morgen eens wat (betere) plaatjes schieten van een paar van mijn creaties en dan zet ik er wat op. Ik ben erg benieuwd!
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door marielle23 » di 07 aug 2012 23:07

Leuk! Ik ga ook meedoen en hoop dat jij en wij hier succes van gaan hebben!
groetjes marielle :flowerysmile:

geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » do 09 aug 2012 15:41

Omdat we een paar Nederlandse shops via dit forum hebben kan je nu bij verzending NL, BE en Internationaal kiezen. Bij winkel instellingen kan je nu ook een land invullen.

geert
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 10:46

Re: krafters, om sieraden te verkopen

Bericht door geert » vr 31 aug 2012 14:21

Je kan nu ook materialen op krafters verkopen. Dus als er mensen zijn die kralen hebben die ze niet gebruiken, dan zijn deze ook welkom op de site. Ook commerciële winkels mogen benodigdheden verkopen. Je kan mij nog altijd contacteren als je vragen hebt.

Gesloten