Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door sam » ma 07 mei 2012 09:04

Prijzen bekijken kan altijd goed zijn. Pas wel op dat je niet te goedkoop wordt. Vaak helpt afprijzen lang niet zoveel als je zou denken. En te goedkoop geeft mensen ook wel eens argwaan, dat lees je veel. Succes!

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » ma 07 mei 2012 19:51

sam schreef:Prijzen bekijken kan altijd goed zijn. Pas wel op dat je niet te goedkoop wordt. Vaak helpt afprijzen lang niet zoveel als je zou denken. En te goedkoop geeft mensen ook wel eens argwaan, dat lees je veel. Succes!
Klopt ben ik helemaal met je eens. Maar ik weet dat ik er een aantal sieraden tussen heb zitten die wel goedkoper kunnen en dus eigenlijk gewoon te duur zijn ;) daar wil ik proberen iets aan te doen. Het houdt me tenslotte ook bezig haha..

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Frutsel » wo 09 mei 2012 07:59

Bij mij is het zo dat ik niks kan wat een ander niet kan. Ik zie dat als belangrijkste reden dat ik niets verkoop, momenteel doe ik daar ook geen moeite voor.
Van mezelf uitgaande: ik koop weleens iets wat ik zelf ook denk te kunnen maar waar ik de inspiratie niet voor heb dus dan pluk ik het thuis uit elkaar en maak het na. En zeker niet alleen op kralengebied! Zodra ik weet dat ik dat ook kan ben ik tevreden, ik doe er dus niet mijn voordeel mee. Hier en daar deel ik dan weleens wat uit in de familie.
Sieraden koop ik nooit want ik draag die niet, hoe leuk ik het ook bij een ander vind, ik voel me een kerstboom als ik kralen draag.

Dit is hoe ik 'in de markt' sta.

In de crisis geloof ik niet, als je zo eens om je heen kijkt wordt er nog steeds heel veel ged utgegeven, het is geen kwestie van geld maar van prioriteiten.
Je koopt een snoer oranje vlaggetjes of een halsketting...... Beide kan misschien niet.......
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door sam » wo 09 mei 2012 11:18

Toch denk ik dan wel dat je de crisis onderschat. Als de bezuinigingen je raken (en wie doen ze dat niet) dan heb je toch minder te besteden. Dan zijn luxe en hobby artikelen de dingen die het eerst weg gelaten worden. En sieraden vallen daar wel onder.
Je hoort van vele webwinkels, ook anders dan sieraden, dat de omzet wel degelijk terug loopt. Het is niet voor niks dat veel bedrijven failliet gaan wegens teruglopende orders en omzetten.

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Bianc » wo 09 mei 2012 15:45

Er is wel degelijk een crisis. Het verschil zit er in tot welke groep mensen behoor je...

Er klagen mensen dat ze niet meer 2 of vaker niet meer op vakantie kunnen... of niet meer kunnen paardrijden... tja sorry hoor maar met hun heb ik dan geen medelijden!

Ik vind het pas erg als je op de noodzakelijke dingen moet bezuinigen zoals je eten, persoonlijke verzorging en kleding... Dit is geen luxe... en dat zou ook nooit een luxe mogen worden... terwijl dit dus wel zo is. Waarom denk je dat er voedselbanken etc zijn. Zelfs kringlopen / 2dehands winkeltjes worden gigantisch duur... en waarom? Omdat daar opeens meer aanloop is en de markt is nu eenmaal zo dat waar er aanloop is, het ook gelijk duurder wordt!

Er word inderdaad nog veel geld uitgegeven maar vergeet ook niet dat sommige mensen lang moeten sparen of dat ze toevallig deze maand iets meer hebben... en ja, dan mag je je zelf ook wel eens verwennen... En ook heb je mensen die een doorlopend krediet hebben en megaschulden hebben die ook blijven kopen kopen kopen... en hun kop in het zand steken...

En zo zie je ook veel winkels inderdaad verdwijnen omdat ze of mee zijn gesleurd door een ander of het zelf niet meer redden door teruglopende klandizie...

Vergeet ook niet de PGB's etc. extra vergoedingen die worden of afgeschaft of veranderd, waaronder veel gedupeerden vallen! Verzekeringen die duurder worden en noodzakelijke aanschaffen die omhoog gaan terwijl je loon of uitkering echt niet zo heel veel om hoog gaat of helemaal niet...

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Frutsel » do 10 mei 2012 07:24

Ik had het over de vergelijking tussen een sliert oranje vlaggetjes of een halsketting.

In mijn ogen heb je nog geen honger als je je gevel oranje maakt met 3 kilometer vlaggetjes, als moet je wel je leven wat sjeu zien te geven. De één doet dat met oranje vlaggetjes, de ander met kralen of een sieraad.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Algante » do 10 mei 2012 07:49

Frutsel schreef:Je koopt een snoer oranje vlaggetjes of een halsketting...... Beide kan misschien niet.......
Nou... misschien toch wel :wink:
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt, Frutsel, het is een kwestie van kiezen waar je je (schaarse) geld aan uit wil/kunt geven.
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Frutsel » do 10 mei 2012 08:20

Hahaha!! 1-0 voor jou Algante! Om in de sfeer te blijven. Dat is wel een halsketting voor die-hards.
:banaan:
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Kikkertje » do 10 mei 2012 11:22

Je hebt gelijk hoor Frutsel. Ik zie dat op de markten ook.
Ik sta daar met mijn kindersieraden, dat is te duur zegt ma. Zie ik diezelfde kinderen even later voorbij komen met een grote zak patat of snoep. Even duur als die oorbellen. En dat zie je aan de lopende band. Of ma loopt met tassen vol voor zichzelf en willen de kids iets, dan moeten ze dat maar uit hun eigen portemonnee betalen. Dat snap ik dan wel, maar als je dan ziet wat ma voor zichzelf heeft ingeslagen, dan lijkt het soms toch niet helemaal eerlijk naar de kinderen toe.
Het is een kwestie van kiezen, en soms lijken die keuzes niet helemaal logisch maar het is toch geld dat maar 1 keer uitgegeven kan worden.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » do 10 mei 2012 14:15

Het klopt zeker wel dat de crisis er is. Ik merk het zelf ook. Kan lang niet meer alles en dat kon ik voorheen wel. En dan heb ik het niet over op vakantie gaan ofzo, maar over kleding etc. En natuurlijk hebben veel mensen er last van, maar het is inderdaad wel raar dat mama met tassen vol loopt en het kind wil iets en dat moeten ze dan zelf doen... Maar goed ieder voor zich.

Het is alleen wel jammer, want het ging behoorlijk goed met nederland en er gingen geen bedrijven zomaar failliet en dat is nu wel anders. Iedereen merkt het aan de verkoop van (wat dan ook).

Oeteljee
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:ma 04 jun 2012 18:48
Locatie:Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Oeteljee » za 30 jun 2012 17:58

Ik ben nog niet zo lang bezig, en de verkoop via de webshop is zeer divers. Sieraden zijn lastig te verkopen, thema sieraden lopen wel goed. Maar ik vind het zo ontzettend leuk om te doen ! Wellicht ga ik het ook op markten proberen en via workshops en party's.

Mijn man zit in het google gebeuren, dit steekt erg precies en het is ontzettend belangrijk om goed in google te worden gevonden.Dit is echt moeilijk en kost heel veel tijd om dit goed te doen. Ik zou het zelf echt niet kunnen. Wat ik veel bij webshops zie zijn de onjuiste omschrijvingen. Een armband verkopen met de titel: Ocean blue, ik noem maar iets, die gaat niet gevonden worden. Noem de armband zoals hij is, het is een armband met blauwe glaskralen en bedeltjes. Ik vond dat eerst ook niet mooi, maar mijn man heeft het belang ervan mij aan m'n verstand gepeuterd. :D

Ook zou je via google je site eens in de gaten kunnen houden waar precies op gezocht wordt, wij houden dit dagelijks bij en dan kun je inspelen op de behoeftes van je potentiele klant.

Al met al, google is ontzettend machtig en daar valt of staat je site en je productomschrijving mee.

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewel76 » za 30 jun 2012 18:28

Tevens heb ik ook nog een kleine toevoeging.

Wat dacht je van een markt die erg verzadigd is.
Overal waar je kijkt kan je sieraden kopen tegen de aller laagste prijzen.
Er zijn echt heel veel aanbieders.

Sieraden zijn wel producten die mensen in hun handen willen hebben om te voelen wat voor materiaal het is en om willen doen om te kijken of het staat, daarom is het verkopen via internet erg moeilijk.

Mijn markten zijn tot nu toe bijna allemaal nog een succes, crisis of niet.

Gr. Jewel

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Kikkertje » zo 01 jul 2012 09:19

@Jewel76

Je hebt helemaal gelijk dat er teveel aanbod is. Ik las laatst een artikel dat het niet meer loont om een webwinkel op te zetten: in bijna alle branches is de markt verzadigd. Dat geldt zeker voor sieraden.

Merk je dat nu ook niet op de markten dan? Want op de markten waar ik sta, zie ik altijd zoveel sieradenkramen. Dan moet je ook met zijn allen de belangstelling delen, lijkt me. Ik val er een beetje buiten, omdat ik alleen kindersieraden heb. De belangstelling daarvoor is minder groot, maar er is meestal weinig aanbod van.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Zina » zo 01 jul 2012 13:43

Ik denk dat we allemaal last hebben van de crisis. En we kunnen wel zeggen dat we met de rijke mensen geen medelijden hebben, maar dat zijn toch vaker de mensen die bij ons de sieraden staan te kopen. En waar ze er ander 5 mee zouden nemen kiezen ze er nu 1. Daarnaast is het gewoon het verschil wat je te bieden hebt. Ik heb vorig jaar voor de zoveelste keer op een markt gestaan en had me beste verkoop ooit. En waarom? Omdat ik mijn sieraden had aangepast aan het seizoen, de mode, dat beetje extra speciaal en de crisis. Ik verkocht een ketting niet voor 25,- euro zoals wat hij in de winkel had gekost maar voor 12,95 en dan deed ik mezelf niks tekort. Dat bracht me aan het eind van de avond op zo'n 175 euro. Kwaliteit voor crisis prijzen dat is wat de mensen tegenwoordig willen. Ik reken voor al mijn sieraden uit wat het kost om te maken en wat het dan kan opleveren. Is de verhouding goed dan die ik het. En ik hou echt van sieraden maken maar ik zal en kan het zelf niet snel dragen. Buiten het feit dat ik overal allergisch voor ben draag ik vrijwel altijd hetzelfde.

En ik ben echt een van die mensen die met ons gezin dus op de dingen moet letten die anders niet bij luxe zouden moge horen zoals kleding en eten e.d. Alles wat wij verkopen of bijklussen stoppen we meteen weer in onze hobby's. Ik heb als enige luxe 20 euro in de week zakgeld die ik rechtstreeks in mijn dieren en kralen stop. Ik ben dan ook ontzettend tevreden met wat ik ondanks de crisis nog heb. En ik denk dat de hele crisis daar ook om draait, tevredenheid. Zolang je samen bent en een dak boven je hoofd hebt kan dat ook genoeg zijn. En juist door tevredenheid heb je ook minder last van de crisis.

Maar ik denk dat een webshop in deze tijd best nog wel kan gaan lopen, maar dan moet je ook veel investeren in reclame e.d. En dan is het maar net wat je er voor over hebt. Ik heb persoonlijk liever een gratis webwinkel en hier en daar een linkje bij iedereen, afentoe een gratis advertentie via marktplaats dan een betaald systeem. Dat kan nooit uit op de prijs wat ik voor mijn sieraden reken.
Altijd aan het kralen...

MG Jewelry
Bead Interested
Berichten:167
Lid geworden op:wo 09 feb 2011 19:35
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door MG Jewelry » zo 01 jul 2012 17:10

Ik werk in een verpleeghuis en mag daar mijn sieraden in een vitrine leggen en verkopen.10 % van de verkoop is voor de bewoners die in het huis wonen voor iets extra's.
Ik moet zeggen dat ik ze aardig kwijt raak op die manier, voor leuke kleine prijsjes.
Ik haal zo ie zo mijn materiaal kosten eruit en af en kan af en toe een mooi sieraad voor mezelf maken. Misschien een tip.

Gesloten