prijzen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
chantalleke888
Bead Interested
Berichten:159
Lid geworden op:zo 01 apr 2012 09:56
prijzen

Bericht door chantalleke888 » ma 30 apr 2012 19:21

Ik heb nu net mijn webshop klaar en vroeg me af wat jullie normale prijzen vinden voor een sieraad. Ik proobeer altijd net de materiaal kosten er uit te halen. Hoe bepalen jullie de prijs van jullie sieraad?

Ingrid-LJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 12:28
Locatie:Twello

Re: prijzen

Bericht door Ingrid-LJ » di 01 mei 2012 12:31

Hoi,

Ook ik (maar zonder webshop) verkoop tegen materiaalprijzen + kleine vergoeding voor de noeste arbeid, als je uren gaat rekenen worden de sieraden onbetaalbaar. Voor mij is het nog steeds een (hoewel zeer uit de hand gelopen) hobby en ik vind het al fijn als mij de hobby niet teveel geld kost (hoewel dat mij dat niet altijd even goed afgaat) Een tip, ik weet niet wat het kost om een website te hebben, maar kun je deze kosten eventueel doorberekenen in je sieraden.

Succes met de verkoop

Ingrid-LJ

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: prijzen

Bericht door Irene van der Maas » di 01 mei 2012 14:35

Je mag voor je sieraden rekenen wat je wilt.
Je kunt een vast bedrag vragen per sieraad, kijken hoelang je erover gedaan hebt, hoe mooi is je sieraad geworden?
Je kunt ook op andere websites kijken wat zij ongeveer vragen.....
It's up to you...
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
chantalleke888
Bead Interested
Berichten:159
Lid geworden op:zo 01 apr 2012 09:56

Re: prijzen

Bericht door chantalleke888 » di 01 mei 2012 17:45

ik kijk hoe duur een gelijkmatig sieraad kost in een winkel en pas daar aan mijn prijs aan, maar als ik weet dat het hele dure kralen waren of dat ik er hele veel tijd in gestoken heb haal ik de prijs wel ietsjes omhoog!

Gebruikersavatar
Eminence
Bead Lover
Berichten:413
Lid geworden op:wo 02 jan 2008 13:06
Locatie:Kuurne
Contacteer:

Re: prijzen

Bericht door Eminence » di 01 mei 2012 18:07

Ik reken het materiaal en reken daar een vast bedrag bij afhankelijk of het een collier / oorhanger / ring / ... is. Duur materiaal wordt dan een duurder juweel.
Als het een juweel is met extra veel werk, reken ik nog wat extra.
Of je nu duur of goedkoper materiaal gebruikt, het blijft hetzelfde werk!
Groetjes
Lieselot

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Re: prijzen

Bericht door Armande » di 01 mei 2012 22:46

Alleen de materiaalkosten eruit halen, is wel heel weinig aan jezelf berekend hoor! Je kunt niet altijd alle tijd doorberekenen maar toch een deel. Daarbij komt het feit dat het een handgemaakt sieraad is, een uniek stuk waar creativiteit in zit. Dat moet je niet vergelijken met een standaard sieraad uit de winkel. Dat mag best wat meer kosten!
En voor de rest wat Irene zegt: je mag vragen wat je wilt, het is JOUW creatie!
Kralen make the world go round!

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: prijzen

Bericht door CreaBecca » wo 02 mei 2012 10:21

En niet alleen de tijd die jij erin steekt kan je mee laten tellen, maar wat denk je van andere extra kosten. Het kopen van tangen, opbergdozen, verzendkosten bij webshops enz. enz.
Afbeelding

Gesloten