Help!! Verzenden en kosten

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
ilka
Bead Believer
Berichten:228
Lid geworden op:ma 10 jan 2005 13:44
Locatie:Alken, België
Contacteer:
Help!! Verzenden en kosten

Bericht door ilka » za 21 apr 2012 11:00

Hallo allemaal.

Ik heb op het forum zitten zoeken, maar hierover geen specifiek topic gevonden.
Sorry als ik slecht heb gekeken.

Ik ben sinds enkele jaren al een drukke creabea.

Ik woon in België (Limburg) en trekken binnen enkele maanden ons huisje in. Daar ga ik waarschijnlijk zelfstandige worden in bijberoep (officieel). Van workshops tot een webshop.

Maar wat ik me afvraag... hoe komt het dat jullie verzendkosten zo laag zijn?
Wanneer ik de tarieven hier aan de post vraag, zijn ze enorm hoog.
5 Euro voor een minipakketje, in de grootte van een cd-doosje.
Zo zal ik al failliet zijn alvorens ik begin. Aan zo hoge verzendkosten voor enkele pareltjes bestel ik immers ook niet bij andere webwinkels.

Natuurlijk zal er waarschijnlijk wel een mogelijkheid zijn om het pakje te komen afhalen, na afspraak. Het kan ook via een Kiala-punt. Maar voor de kopers is het leuker wanneer het pakketje thuis bezorgd wordt. Niet?

Maar het verzenden... met onze Nederlandse vrienden hier, moet toch een stuk goedkoper kunnen.
Iemand raad?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, zit echt met mijn handen in het haar.
Groetjes van Ilka

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Help!! Verzenden en kosten

Bericht door Algante » za 21 apr 2012 11:22

Alvast veel plezier en succes toegewenst met het opstarten van je onderneming.

Wellicht hebben Belgische forummers goede raad voor je, maar intussen:
je schrijft: 'met onze Nederlandse vrienden hier'. Als dat inhoudt dat je regelmatig in Nederland wonende of werkende kennissen ziet: kun je dan niet hen de post meegeven, zodat ze het in Nederland voor je kunnen posten?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Charlene
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:wo 02 nov 2011 21:46
Locatie:Arendonk
Contacteer:

Re: Help!! Verzenden en kosten

Bericht door Charlene » za 21 apr 2012 15:41

Hallo,
Ik verkoop ook regelmatig spulletjes via internet die dan opgestuurd moeten worden.
Binnen Belgie kan dit dan via de post of via kiala.
De post is redelijk duur om te verzenden, tenzij het in een envelop past en niet zwaar is.

Ik merk bij "mijn" kopers dat wanneer het een pakket is dat op gestuurd moet worden,
dat er sinds Januari 2012 (dan is verzenden via de post nog maar eens duurder geworden)
vooral voor kiala word gekozen.

Mij lijkt het dat de mensen meer kijken naar goedkoop verzenden,
dan naar snel verzenden/het pakketje thuis krijgen.

Ook een tip voor verzenden via de post :
* Koop de enveloppen en dozen niet bij de post zelf, maar bij ava, action,.. dit is goedkoper.

Groetjes
Ik ben niet DIE...
Ik ben niet ZIJ...
Ik,.. ik ben gewoon mezelf!

ilka
Bead Believer
Berichten:228
Lid geworden op:ma 10 jan 2005 13:44
Locatie:Alken, België
Contacteer:

Re: Help!! Verzenden en kosten

Bericht door ilka » ma 23 apr 2012 21:10

Algante schreef:Alvast veel plezier en succes toegewenst met het opstarten van je onderneming.

Wellicht hebben Belgische forummers goede raad voor je, maar intussen:
je schrijft: 'met onze Nederlandse vrienden hier'. Als dat inhoudt dat je regelmatig in Nederland wonende of werkende kennissen ziet: kun je dan niet hen de post meegeven, zodat ze het in Nederland voor je kunnen posten?

Ik bedoelde onze Nederlandse vrienden hier op dit forum. ;-)
Alvast bedankt voor de reacties.

Iemand anders nog tips om paketten goedkoop te verzenden? Of verzenden jullie de artikelen onder een goedkopere prijs?

Bedankt voor de reacties!!
Groetjes van Ilka

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Help!! Verzenden en kosten

Bericht door Frutsel » ma 23 apr 2012 21:22

Je Nederlandse vrienden betalen voor iets dat niet in de brievenbus past 6,75 bij Postnl of 5,00 bij DHL. Als ik iets verkoop geef ik de koper de keus.

Wie aan een grens woont kan even overwippen, eventueel met meerdere dingen, bijvoorbeeld 1x per week op een vaste dag om de dingen voor over die grens in dat land te frankeren.

Soms wegen de verzendkosten niet op tegen de waarde van het pakje. :shock:

Daar waar lagere verzendkosten berekend worden zit een deel van de verzendkosten in de prijs van het artikel. Koop je dan meerdere dingen dan betaal je meerdere keren een deel verzendkosten.
Daarom geloof ik ook niet in gratis of tegen half tarief verzenden.
Doe mij maar kale prijzen en éénmalig een duidelijk bedrag verzendkosten, bijvoorbeeld per bestelling 5,00 (DHL) als we praten over pakketpost.

Dit zie je heel goed op Ebay waar vaak verzendkosten 'gratis' zijn maar waar tegelijkertijd ook geen gekombineerd verzenden mogelijk is. Dat is eigenlijk nog een apart verhaal, het is mij op Ebay.com nog nooit gelukt de portokosten te duiden, dus ik deed het ook 'gratis' maar maakte wel mijn artikelen (poppentruitjes) navenant duurder. Is wel duidelijk voor de koper maar niet per sé voordeliger.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten